Kawasaki Dissidenten +Z1000-Z800-Z750[s][r] plaza deeltje 72

Een vraagje voor de Z1000 (2008) rijders onder ons. :W
Op welke banden rijden jullie? (om maar weer eens een banden-discussie op te starten) 8-)
Ik rij momenteel met Michelin Pilot Power 3, maar ik vind deze band een beetje "glijerig".
Krijg niet echt het vertrouwen in deze band ondanks dat ik al jaren op Michelin rijd.
Dit waren dan de oudere Michelin Pilot Power 2CT.
Ik zit nu zelf te denken om er Metzeler M7RR op te leggen.
Heeft hier iemand al ervaring mee?
Andere suggesties zijn ook welkom.
Ik heb zelf geen 1000 uit 2008 maar uit 2004; maar ik rijd op Pirello Diablo Rosso II en ik heb daar persoonlijk een heel vertrouwd gevoel bij :t Ik rijd niet in de volle regen, maar als het geregend heeft en de weg is nat dan durf ik gerust lekker stevig een rondje te gaan rijden :)
 
Ik zoek voor mijn Z750 uit 2007 een paddockstand waarmee ik de achterkant van de motor makkelijk kan verplaatsen in een kleine ruimte. Heb online deze gevonden.

MOTEA | Motorfiets onderdelen et accessoires | Nu Kopen!

Iemand hier ervaring mee of anders een alternatief?

Ik heb ook een paddockstand gehad van Motea. Ik vond het metaal een beetje goedkoop aanvoelen.
Zat wat werking op het punt waar de schroeven halverwege zitten.
Does the job, maar er is beter te krijgen.
 
Prima ding af en toe valt je motor eraf maar dat heb je al snel met zwenkwielen, bouwkwaliteit is voor dat geld gewoon goed.
 
Ik zoek voor mijn Z750 uit 2007 een paddockstand waarmee ik de achterkant van de motor makkelijk kan verplaatsen in een kleine ruimte. Heb online deze gevonden.

MOTEA | Motorfiets onderdelen et accessoires | Nu Kopen!

Iemand hier ervaring mee of anders een alternatief?

Ik heb een motormover van Datona . Deze gekocht tijdens een kortingsactie, zodat hij wat minder prijzig was. Ding is mega robuust, voor mijn gevoel nagenoeg onverwoestbaar (op de plastic aandraaiknoppen na, waarmee je de adaptorset vastzet).
 
Vraagje!

Mijn broer zijn Z1000 uit 2010 heeft plotseling veel moeite met het contactslot.. op stuur slot zetten kost veel moeite, eraf halen is al helemaal een drama! het uit/aan zetten met de sleutel gaat ook alleen wanneer de motor rechtop staat?

is dit een bekend probleem? misschien een easy fix ergens?
 
Laatst bewerkt:
Vraagje!

Mijn broer zijn Z1000 uit 2010 heeft plotseling veel moeite met het contactslot.. op stuur slot zetten kost veel moeite, eraf halen is al helemaal een drama! het uit zetten van de motor gaat ook alleen wanneer de motor rechtop staat?

is dit een bekend probleem? misschien een easy fix ergens?
Misschien rotzooi er in.
Prooberen uitblazen met lucht.
Vocht maakt het namelijk alleen naar erger.
 
ff vraagje...

ik heb vandaag de datona mover binnen gekregen en de m10 x 1,25 bobbins(Z750 uit 2007), toen ik probeerde om de bobbins vast te draaien ging hij er 0,5 centimeter in en daarna ging hij niet meer verder. Beide kanten hebben hetzelfde probleem alleen links gaat hij er iets verder in. Als ik erin schijn met een lampje ziet de schroefdraad er nog wel prima uit dus ik denk dat er heel veel vuil in zit. Bij de plaatselijke werkplaats gaven ze aan dat je dit het beste met een tapper kan schoonmaken. Nu weet ik dat een tapper normaal gebruikt wordt om een nieuwe schroefdraad te maken en ben dus bang dat ik, als ik de tapper er verkeerd doorheen haal, de hele boel helemaal verneuk.

Mijn vraag is nu, heeft iemand ervaring met het reinigen van de bobbin gaten met een tapper of heeft iemand andere manieren om die gaten goed schoon te krijgen?
 
Als je de goede tap/draad hebt en hem er recht indraaid, kan er niks fout gaan.
Misschien zitten er wel lasspetters in de schroefdraad van het oplassen van de moer.
Dat krijg je met een tap wel weg.
Ik zou het proberen.
 
Laatst bewerkt:
Ja ik ga het proberen met de tapper, nu nog even de juiste maat ergens zien te krijgen... Praxis en gamma hadden hem niet, heb wat kawasaki dealers aangeschreven of die hem hebben liggen.
 
Hey mensen, had al een berichtje in de nieuwe gebruikers geplaatst... Maarja daar kijkt natuurlijk niet iedereen! Heb al heel wat mooie exemplaren voorbij zien komen, dus voor wie mijn nieuwe gebruiker topic heeft gemist -------> dit is mijn groene schatje!



 
Hey mensen, had al een berichtje in de nieuwe gebruikers geplaatst... Maarja daar kijkt natuurlijk niet iedereen! Heb al heel wat mooie exemplaren voorbij zien komen, dus voor wie mijn nieuwe gebruiker topic heeft gemist -------> dit is mijn groene schatje!

[~[url="http://i51.photobucket.com/albums/f378/Antiverse/20160925_193144_zpsjknfm7as.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http://i51.photobucket.com/albums/f378/Antiverse/20160917_094053_zpsktivknxi.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http://i51.photobucket.com/albums/f378/Antiverse/20160920_000204_zpscebwj1vg.jpg"]afbeelding~][/URL]
Mooie kleur ook 2005 model?
 
Deze is uit 2003 ;) maar tot 2006 is het niets/niet veel veranderd

Lime green alleen 2003.

Welkom overigens. Er zitten al veel mooie extra's op, met name het stuur dat zie je niet veel.

Bedankt! Ben er ook erg tevreden over, de vorige eigenaars hebben al een aantal hele leuke upgrades gedaan inderdaad ;)

Misschien binnenkort nog een mooier/fijner goude setje rem en koppelingshendeltje en dan ben ik helemaal tevreden *O*
 
Ik ben eigenlijk al 2 jaar op zoek naar een nette tank van een Z1000 2003-2006, liefst oranje.

Ik heb er een erg lelijke deuk in zitten die niet te repareren is, en een nieuwe tank kost €900+ (ik krijg ze in ieder geval niet goedkoper gevonden).

Iemand die iets weet?
 
Terug
Bovenaan Onderaan