Honda cbr1000rr 06' model met motorproblemen

RobinThomas

Rookie
12 jan 2017
11
0
Zingem
Hallo iedereen,

Ik zal hier een filmpje uploaden (of via YouTube en dan hier de link posten) van de draaiende motor van m'n Honda cbr 1000 rr, er is namelijk iets grondig mis mee en ik hoop dat iemand hier aan het geluid kan schatten wat er precies vanbinnen gebroken zou kunnen zijn..
 
Was ik zoizo niet van plan ;)

Is eind deze zomer gebeurd, was net goed aan het door rijden toen opeens m'n toeren begonnen terug te vallen, al eerste reactie gaf ik meer gas, maar verloor er nog sneller rpm door. M'n snelheid minderde en ik kon opdat moment een soort van "torpedo" geluid horen. (Of het geluid dat een bom maakt als ie valt, zo een fluitend geluid).. Dus op moment noodstop genomen. Hem dan toen ik aan de kant stond even doen draaien en klonk als een bak met losse vijzen.. :/

Hierna de motor 3 maand in m'n garage laten staan (te druk) tot ik deze ochtend besloot dit op dit forum even te vragen / het geluid te recorden.

Nu klinkt het eigenlijk beter dan 3 maand geleden :/ :/
 
Eerst maar eens loshalen en zien wat stuk is, heb je geluk blijft het bij een pakkingset, nieuwe lagerschalen en krukas eventueel slijpen.
Daarvoor kun je geen andere goede blok kopen.
 
Was ik zoizo niet van plan ;)

Is eind deze zomer gebeurd, was net goed aan het door rijden toen opeens m'n toeren begonnen terug te vallen, al eerste reactie gaf ik meer gas, maar verloor er nog sneller rpm door. M'n snelheid minderde en ik kon opdat moment een soort van "torpedo" geluid horen. (Of het geluid dat een bom maakt als ie valt, zo een fluitend geluid).. Dus op moment noodstop genomen. Hem dan toen ik aan de kant stond even doen draaien en klonk als een bak met losse vijzen.. :/

Hierna de motor 3 maand in m'n garage laten staan (te druk) tot ik deze ochtend besloot dit op dit forum even te vragen / het geluid te recorden.

Nu klinkt het eigenlijk beter dan 3 maand geleden :/ :/


Ai,ai,
jaren geleden ook een uitgelopen big-end gehad, in eerste instantie dacht ik dat de brandstof op was en na hem op reserve gezet te hebben het gas er weer op.
Na reparatie (gelukkig garantie) binnen 5 km weer een (beginnend) bonkend geluid, omgedraaid en met de leenmotor weer naar huis.
Na verdere inspectie bleek dat de krukas getordeerd was.
 
image.jpg


Zonde ;)
 
Ook wel eens gehad bij hetzelfde model. Uiteindelijk een krukas met drijfstangen van ebay geplukt voor €450. Alle lagers van het draaiend gedeelte, alle pakkingen en elke keerring erbij besteld en een dag of twee geschroefd, dat ding reed weer voor iets van €1250 of €1500.
 
Ik ga eens navragen wat een gereviseerde motor voor dat model kost in Polen. Heb 2 jaar geleden m'n SV-650 zo gerepareerd toen ie vastgelopen was. Prijs voor die motor was omgerekend net geen 750eur. Dus die CBR zal wel wat duurder uitvallen, plus transport zit er dan deze keer ook bij. maar als het niet teveel verschilt met 1500 dan heb ik nog een onderdelen motor eraan over..
 
Het concept heb ik van (ik vermoed) Chinese kuipen, gewoon op internet wat screenshots genomen, de originele kuipen blauw met geel laten spuiten (in Polen) en de red bull's en stickers kan je zo op internet bestellen..

Ik vermoed dat had ik de kuipset besteld, het gele gedeelte ook gewoon sticker of vyniel zou zijn.. (Niet zeker maar lijkt me straf dat ze dat niet gewoon zouden stickeren)

Maar idd, vind ik een leuke motor, 2006 één van m'n favoriete modellen, en de uitvoering zie je quasi niet ;) repsols daarentegen kom je constant tegen ;) ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan