Suzuki GS500 topic #28

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hij stond niemand op welke manier dan ook in de weg, en ook niet op een lompe/asociale locatie. Ik ben gisternacht even een rondje door de buurt gaan fietsen om te zien of ik hem ergens zag staan. Tevergeefs helaas. Maar ik kwam tijdens dat rondje een politie-agent tegen, en heb hem gevraagd of hij hem gezien had. Dat antwoord was negatief. Hij heeft toen ook nog even in het politiesysteem gekeken of er meldingen van gedaan waren (als mensen hem ergens in de bosjes gevonden hadden o.i.d.), maar er kwamen ook geen meldingen naar boven.

Mijn complexbeheerder zonet gebeld, en die had hem ook niet gezien. Zonet geprobeerd aangifte te doen, maar kwam in de wachtrij uit :').

Dat is allemaal geen garantie dat hij niet is verwijderd. Al geïnformeerd bij de gemeente en partij die deze voertuigen daadwerkelijk ophaalt en stalt? Komt vaak zat voor dat dergelijke databases en communicatie niet goed op elkaar aansluiten. Jij zegt dat je een week weg bent geweest dus ik zou deze twee zaken zeker nog checken.

Overigens is er in het oostblok blijkbaar nog prima vraag naar dit soort motoren, oud en afgetrapt of niet. De plaatselijke dealer hier neemt ze in als inruil en verkoopt ze aan een handelaar. Ik heb er een tijdje terug nog twee zien vertrekken op een aanhangertje van een Pool.
 
Laatst bewerkt:
Motorvoertuigen mogen op grond van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) door de gemeente worden verwijderd wanneer zij op grond van de staat van onderhoud als defect of wrak kunnen worden bestempeld.

Dit kan echter niet zonder enige vorm van voor aankondiging. Op grond van het kenteken zal de gemeente eerst proberen de eigenaar te achterhalen en die vorderen ("bestuursdwang") het motorvoertuig van de openbare weg te verwijderen.

Als er geen contact met de eigenaar kan worden gelegd, wordt het voertuig van een verwijderingssticker voorzien met daarop een termijn waarna de gemeente tot verwijdering zal overgaan.

Kortom, bij een motor die zomaar ineens weg is, is hoogst waarschijnlijk sprake van diefstal.
 
Laatst bewerkt:
Motorvoertuigen mogen op grond van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) door de gemeente worden verwijderd wanneer zij op grond van de staat van onderhoud als defect of wrak kunnen worden bestempeld.

Dit kan echter niet zonder enige vorm van voor aankondiging. Op grond van het kenteken zal de gemeente eerst proberen de eigenaar te achterhalen en die vorderen ("bestuursdwang") het motorvoertuig van de openbare weg te verwijderen.

Als er geen contact met de eigenaar kan worden gelegd, wordt het voertuig van een verwijderingssticker voorzien met daarop een termijn waarna de gemeente tot verwijdering zal overgaan.

Kortom, bij een motor die zomaar ineens weg is, is hoogst waarschijnlijk sprake van diefstal.

Of op de sticker stond: "volgende week halen we op als hij niet verplaatst wordt" en Tosti-ijzer was toen net weg :')
 
15109604_1162434083806526_8840607789625138480_n.jpg

Tijd geleden voor het laatst hier geweest/gereageerd.
Ook te lang niet meer gereden, bleh :( Ik mis 't wel!
 
Ik heb ook bijna een week ( morgen ) niet meer gereden vanwege het weer en werk.

Accu staat wel netjes binnen, en een ontlaadtest gedaan en toch is de accu niet kapot. Haalde netjes 10,31ah van de 11ah.

Stond op het punt om een accu te kopen, maar ik denk eerder dat de kou mee speelt.
 
Ik ben vandaag ook op pad geweest. Motor stond alweer even stil dus ik heb de accu gister opgeladen en binnen laten staan zodat hij op kamertemperatuur was. Scheelt enorm zeker als het starten wat lastiger gaat.
 
Ja klopt. Volledig opgeladen en vervolgens ontladen tot 10,8v, wat iets van 25~26 uur in beslag heeft genomen.
Accu laat ik lekker op mijn kamer en gaat er weer in als het weer goed is en alle sneeuw weg.

Baal der van dat ik van de week niet heb gereden, omdat de "slecht" weer afgaven. Allemaal bullshit en nu sneeuwt het wel.
In ieder geval startte de gs van de week wel gelijk gelukkig.
 
Laatst bewerkt:
Dat is allemaal geen garantie dat hij niet is verwijderd. Al geïnformeerd bij de gemeente en partij die deze voertuigen daadwerkelijk ophaalt en stalt? Komt vaak zat voor dat dergelijke databases en communicatie niet goed op elkaar aansluiten. Jij zegt dat je een week weg bent geweest dus ik zou deze twee zaken zeker nog checken.

Overigens is er in het oostblok blijkbaar nog prima vraag naar dit soort motoren, oud en afgetrapt of niet. De plaatselijke dealer hier neemt ze in als inruil en verkoopt ze aan een handelaar. Ik heb er een tijdje terug nog twee zien vertrekken op een aanhangertje van een Pool.
Ook al heb ik er weinig hoop in, ik zal er morgen achteraan bellen.
 
Ook al heb ik er weinig hoop in, ik zal er morgen achteraan bellen.

Er zijn genoeg motoren die weinig last van diefstal hebben en eerlijk gezegd dacht ik altijd dat de GS500 ook zo'n motor is. Ik heb 17 jaar lang een motor (Suzuki Savage) voor de voordeur gehad (letterlijk) die nooit meer op slot heeft gestaan dan met het contactslot en een zeiltje.

In mijn beleving is er een groep jeugdige criminelen die motoren stelen omdat het snelle voertuigen (voor berovingen en kraakjes) zijn, om er de show mee te stelen en voor de onderdelen.
En dan kom je toch bij de Ducati's, de Hayabusha's, de Ninja's, de Fireblades, de R1's en dat soort supersports uit.


P.s. Een motor heeft een kenteken, dus is de eigenaar bekend. Je zou verwachten dat de gemeente eerst een brief stuurt voordat ze een motor gaan wegslepen.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn genoeg motoren die weinig last van diefstal hebben en eerlijk gezegd dacht ik altijd dat de GS500 ook zo'n motor is. Ik heb 17 jaar lang een motor (Suzuki Savage) voor de voordeur gehad (letterlijk) die nooit meer op slot heeft gestaan dan met het contactslot en een zeiltje.

In mijn beleving is er een groep jeugdige criminelen die motoren stelen omdat het snelle voertuigen (voor berovingen en kraakjes) zijn, om er de show mee te stelen en voor de onderdelen.
En dan kom je toch bij de Ducati's, de Hayabusha's, de Ninja's, de Fireblades, de R1's en dat soort supersports uit.


P.s. Een motor heeft een kenteken, dus is de eigenaar bekend. Je zou verwachten dat de gemeente eerst een brief stuurt voordat ze een motor gaan wegslepen.
Dat was ook compleet mijn idee. Een afgetrapte, 25 jaar oude motor met nog geen 50pk die voor nog geen 500 euro op markplaats te vinden zijn, is nu niet echt iets waarvan je verwacht dat het gestolen gaat worden. Maar goed, ik woon wel in de autodiefstalhoofdstad van Nederland (yay :')), dus misschien is men hier wat minder selectief.

Net de gemeente gebeld, die hadden hem niet. Ik zal vanavond ook ff op algemene motorpraat de gestolen-post plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Die van mij staat alleen maar op stuurslot.
Als ik vanavond thuis kom, dan ga ik misschien een klein rondje maken :). Mis het rijden al na 1 week.
 
Besloten om morgen een rondje te doen, mits het weer het toe laat.
En dan hopelijk volgende week weer met de motor naar het werk te rijden.
 
(..............................................................................................)
P.s. Een motor heeft een kenteken, dus is de eigenaar bekend. Je zou verwachten dat de gemeente eerst een brief stuurt voordat ze een motor gaan wegslepen.
Als je mijn uitleg goed had gelezen had je kunnen zien dat kentekenbevraging en vervolgens contact zoeken met de houder van dat kenteken als eerste gebeurt. Wegslepen en opslag kosten geld en daar zit geen enkele gemeente op te wachten.

P.S. Ik doe zelf voor een gemeente o.a. dit soort onderzoeken en weet waarover ik spreek.
 
Laatst bewerkt:
(................................................)
Net de gemeente gebeld, die hadden hem niet. Ik zal vanavond ook ff op algemene motorpraat de gestolen-post plaatsen.

Nee, natuurlijk had de gemeente jouw motor niet zonder bericht weggenomen!
Zoals ik al eerder had uitgelegd zijn gemeentes gebonden aan wettelijke procedures.

N.B. Heb je wel aangifte van diefstal gedaan bij de politie? Motorfietsen met een relatief lage verkoopwaarde worden namelijk na diefstal meestal na korte tijd elders weer gedumpt en gevonden.
 
Laatst bewerkt:
Nee, natuurlijk had de gemeente jouw motor niet zonder bericht weggenomen!
Zoals ik al eerder had uitgelegd zijn gemeentes gebonden aan wettelijke procedures.

Jij hebt echt veel te veel vertrouwen in de gemiddelde gemeente van NL :P De wet en procedures worden echt niet altijd netjes gevolgd. Verder kan zoiets ook toevallig kwijt zijn geraakt bij de post.
 
Nee, natuurlijk had de gemeente jouw motor niet zonder bericht weggenomen!
Zoals ik al eerder had uitgelegd zijn gemeentes gebonden aan wettelijke procedures.

N.B. Heb je wel aangifte van diefstal gedaan bij de politie? Motorfietsen met een relatief lage verkoopwaarde worden namelijk na diefstal meestal na korte tijd elders weer gedumpt en gevonden.
Ja ik heb aangifte gedaan. Ook heb ik jouw bericht, en het bericht daaronder van kapiteinkoek gelezen. En ook al achtte ik de kans ook vrij klein dat de gemeente hem had laten wegslepen, de 5 minuutjes die kostte om te bellen zijn nu ook niet echt een probleem en nooit geschoten is altijd mis :).
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad. In ieder geval hoop ik dat jouw motor snel wordt terug gevonden en liefst in de oorspronkelijke staat!
 
Laatst bewerkt:
hoihoi.

ik heb afgelopen week mijn gs500 laten vallen :( en nu is de remhendel afgebroken (dat bolletje) waar kan ik deze halen/bestellen ?

nieuwe remhendel dus
 
Laatst bewerkt:
Mhm merkbaar tikkend geluid bij gasgeven. Stopt ook meteen weer als ik het gas loslaat. te vergelijken met het geluid dat het blok maakt bij de schakelpoke omhoog tikken.

Heeft iemand wat aan mijn SUPER uitleg? Herkenbaar? Ik weet 100% zeker dat het een nieuw geluid is aangezien ik er elke dag op rijd :/
 
Mhm merkbaar tikkend geluid bij gasgeven. Stopt ook meteen weer als ik het gas loslaat. te vergelijken met het geluid dat het blok maakt bij de schakelpoke omhoog tikken.

Heeft iemand wat aan mijn SUPER uitleg? Herkenbaar? Ik weet 100% zeker dat het een nieuw geluid is aangezien ik er elke dag op rijd :/

Nokkenasketing.

Effe spanner controleren?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan