Kawasaki KLE (3)

Heeft er iemand nog 2 voor knippers in een hoekje liggen want op me motor
hangen ze op half 11 :+

 
Ali express en een nieuw relais ben je voor max 2 tientjes klaar. Mooie kleine knippertjes wel ff eeb adapterplaatje maken of kopen.

Vandaag mijn nieuwe vlotterpennen afgeleverd bij het adres waar mijn carbs ultrasoon zijn gereinigd. Hij wist mij te vertellen dat beide luchtschroeven dicht waren (en 1 versleten vlotternaald ) dus ik heb het sterke vermoeden dat die 2 rubbers in mijn luchtfilter huis lucht doorlaten. 1 van jullie dit zou kunnen bevestigen? Ze kunnen best ronddraaien en bewegen zeg maar... morgen alles inbouwen maar zet dan wel weer de schroeven gewoon op 1.5 slag. Hij zou al beter moeten lopen door het vervangen van de versleten naald.

Goede jaarwisseling!
 
k heb nog wel een setje originele pinkers liggen.
Stuur me ff een mailtje als je ze wilt op mic.b apenstaart hotmail.com

Ik heb vandaag andere knippers ontvangen dus ik ben voorzien,
maar bedankt voor je reactie.
 
Een vraagje aan de KLE-kenners.

Kortgeleden het ik een KLE 500 gekocht. Het is een '93er die vanwege problemen met het vliegwiel een blok van een '01 ER5 heeft gekregen. Nu loopt de motor buitengewoon alleen is mij opgevallen dat wanneer ik hem op contact zet het olie(druk)lampje niet gaat branden. Nu is mijn vraag... komt dit door de oliedruksensor, of simpelweg door het lampje? Weet dus iemand of het lampje constant gaat branden wanneer de oliedruksensor stuk is?

Mvg, Joep
 
Lampje niet stuk? Heb je al geprobeerd de stekkers op de sensor door te verbinden om te kijken of deze dan wel brand? (of juist los, ik weet niet of het een maak of verbreek contact is) Kabelbreuk gecontroleerd? Stekkers in de cockpit gecontroleerd?

Afvinken en dan kom je vanzelf bij het euvel.
 
Een vraagje aan de KLE-kenners.

Kortgeleden het ik een KLE 500 gekocht. Het is een '93er die vanwege problemen met het vliegwiel een blok van een '01 ER5 heeft gekregen. Nu loopt de motor buitengewoon alleen is mij opgevallen dat wanneer ik hem op contact zet het olie(druk)lampje niet gaat branden. Nu is mijn vraag... komt dit door de oliedruksensor, of simpelweg door het lampje? Weet dus iemand of het lampje constant gaat branden wanneer de oliedruksensor stuk is?

Mvg, Joep


eerst eens beginnem bij het lampje, ff de zijkappen en de topkuip er af, en de lampjes omwisselen met bijvoorbeeld die van het Neutraal lampje.
Kost je denk ik 20 minuutjes om dat alvast uit te sluiten.
 
Bedankt voor jullie reacties. Het lampje heb ik kunnen uitsluiten a.d.h.v. wat jij voorstelde micb. Er gaat maar één kabeltje naar de oliedruksensor, dus wist niet hoe ik het doorverbinden moest toepassen. Nieuwe sensor gehaald en nu werkt alles weer naar behoren.

Ik heb hem meteen een verse filter en nieuwe olie gegeven. En de koppelingplaten waren ook aan vervanging toe. Kwam erachter dat de vorige eigenaar er te veel olie op gedaan had, kwam 4L af. Hoop dat het blok geen schade heeft ondervonden van dit te hoge olieniveau.

Bedankt voor de hulp!
 
Laatst bewerkt:
Teveel olie of een lek in de carbs (Benzine kan dan via de inlaat naar het blok lopen)?
Even ruiken aan de benzine die eruit is gekomen.
Ik heb dit een keer voorgehad met een andere motor, vandaar dat ik het even aanhaal.
Je kan hier ook een blok mee kapot krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Goed dat je het even deelt. Aan de oude olie kon ik het niet ruiken, althans het is me niet opgevallen. Zal het oliepeil even in de gaten houden de komende dagen. Kan vanavond even de dop eraf doen en effe kijken of ik benzine ruik.
 
Nee, staat niet op PRI. En bedenk me net ook dat hij enkele uren zonder olieplug heeft gestaan. Dit was met een bijna volle tank, dus dan zou het benzine moeten gaan druppen.
 
Ik heb dat eens gehad met een MZ.
Gekocht, er mee weg gereden, en bij aankomst een flinke plas olie er onder.
Ga je natuurlijk eerst denken aan lekke pakking, maar nee, er zat teveel olie in.
Dat is bij de MZ makkelijk te controleren, maar ook op Japanners, als je eens de peilstok er uit haalt, zie je al gauw hoe het is!
Vorige eigenaar had dat misschien niet gecontroleerd, en er olie ingegooid.
En er zat al....
Dan is het gauw teveel.
Als je een gebruikte motor koopt, kan het toch al eens de moeite zijn om alle olie eruit te laten, eventueel het filter ook te vervangen, en er nieuwe olie , en de goede hoeveelheid, in te doen, en een nieuw filter.
Kost een paar tientjes, en dan weet je dat dat deel van de motor weer in orde is.
Doei,
Doudou
 
Hallo allemaal,
Ik lees dit topic al een tijdje mee aangezien ik zelf een KLE aan het bouwen ben. Nu ben ik echter op een punt waar ik niet verder kom. Ik krijg het luchtfilterhuis namelijk op geen enkele manier op de carburateurs. Heel frustrerend.
Rubbers in warm water gelegd, vaseline ertussen, niks helpt. De rubbers over de kelk van de carburateur krijgen is ook bijna geen doen en ook worden ze continu terug het luchtfilterhuis ingeduwd. Het lijkt bijna of geen geen ruimte genoeg is voor het luchtfilterhuis.
Is er hier een trucje voor of zal ik maar nieuwe rubbers bestellen omdat de kans groot is dat deze te stug zijn geworden?
Lennart
 
Het is een rotklusje, maar mij is het toch altijd gelukt en mijn motor is van 1992 en ik heb dat onderdeel nooit vervangen.
Ik verwarm wel met een heteluchtblazer tot ik het ding echt slap zie worden, dat is denk ik wel warmer dan heet water.
Rustig blijven helpt ook, als ik erop zit te vloeken gaat het ook niet.
Op de Superténéré was het ook een ramp, maar na een paar keer op en af halen ging het bijna vanzelf (veel carb problemen gehad indertijd). Ik denk dat het vooral fingerspitzengefühl is.
Sterkte en hou de moed erin !
 
Laatst bewerkt:
Zoals Klickstart zegt, vloeken helpt niet, goed verwarmen en Fingerspitzengefühl, dat helpt wel.
Laatst moest de carb van de NX eraf, en even googelen vertelde ons hoe het luchtfilter eraf moest, om de carb te demonteren.
Ook daar handigheidje, weten hoe het moet. En toch een hoop werk.
Op de vroegere motoren (Ja, Opa vertelt weer eens, piep in de bek, met een jenevertje achter de kachel) was dat vaak makkie. Op m'n Honda TL 125 heb ik een klein filtertje, Namaak K&O, dan kan je overal makkelijk aan.
Op de moderne motoren is het vaak een beetje gedoe.
En wat denk je van een 4-cyl.?
Dat is heel leuk, heb ik ook al aan de hand gehad.
Oefening baart kunst!
Veel plezier ermee, en gauw weer rijden, de KLE is een fijne fiets!
Doei,
Doudou
 
Het handigst is om de inlaatrubbers al op het motorblok te zetten, en de carburateurs helemaal te monteren voordat je ze er in zet (gaskabels monteren). Hierna kun je de kelken met een beetje siliconenkit in het luchtfilterhuis zetten, hierdoor voorkom je dat ze naar binnen worden gedrukt en valse lucht gaan trekken. Als je alles in elkaar hebt gezet kun je de carburateurs met luchtfilterhuis en al in de motor manoeuvreren en in de inlaatrubbers drukken. Het is een rotklusje, maar goed te doen!
 
Bedankt voor de reacties! Heb me ingehouden en inderdaad, het gaat allemaal een stuk soepeler als je kalm blijft. Ik heb uiteindelijk nieuwe rubbers gebruikt en dat scheelde een heeeele hoop. Maar eenmaal gemonteerd vond ik het er toch wel erg krap uitzien. Wat bleek: er zaten nog inlaatrubbers van een GPZ op (waar het blok ook van is) en die zijn dus blijkbaar een stuk langer _O-
 
Mijn km-teller van mijn KLE weigert sinds kort dienst. Ik woon bijna langs MLM-parts dus even snel bij het magazijn binnengelopen voor een kabel. Aangezien die nog geen €10,- kost, dacht ik die vervang ik even vlug, Maar helaas...... als ik onder aan de oude kabel draai (met accuboormachine) doet hij gewoon 50km/h. Het probleem ligt naw dus bij de opnemer bij het voorwiel. Weet iemand waar ik zo'n km-aandrijver/opnemer kan kopen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan