Triumph Tiger 800 en 800XC deel 4

Wat zijn jullie ervaringen met het originele zadel, en eventuele alternatieven? Ik twijfel sterk of de investering in een comfortzadel de moeite waard is.

Opties die ik bekeken heb:
-Origineel Triumph Comfort seat (209,-): Comfortberijderszadel | Triumph Motorcycles
-Touratech Comfort (345,-): Comfort seat rider for Triumph Tiger 800/ 800XC/ 800XCx, standard | Touratech Nederland
-Touratech DriRide Comfort (365,-): Comfort seat rider DriRide, for Triumph Tiger 800/ 800XC/ 800XCx, breathable, standard | Touratech Nederland
- Corbin zadel ($453,-): Corbin Motorcycle Seats & Accessories | Triumph Tiger | 800-538-7035
 
Het Triumph comfort zadel vind ik echt heel slecht. Krijg na 1,5 uur al een houten kont zo zacht. Een week toeren was afzien alleen door het zadel. Ik vond de Touratech van jos16 erg prettig zitten die ga ik ook kopen.
 
Laatst bewerkt:
Net wat MotoSkooly schrijft het oricomfort zadel op onze xrx en is ruk.
Toen ik mn tiger kocht zat er al een touratech dryride op,en dat zit top.
Maar MotoSkooly en ik hebben onderweg van zadel geruild. ,en na 1/2 uurtje weet je het wel.
 
Is gewoon persoonsgebonden dus op de info/gevoel van een ander kan je echt niet afgaan.
Ik rij zonder problemen 600 km aan een stuk (en niet op de autosnelweg) op het standaard zadel.
Anderzijds ken ik rijders die na 2 uur, op eender welke motor, al zadelpijn krijgen.
Is net als op een fietszadel. De dag na de eerste 100 km verga je van de pijn. Na gewenning kan je dagen na elkaar in het zadel blijven zonder een grijntje pijn.
 
Laatst bewerkt:
Ja daar lees ik een hoop over, de 1 zegt vol erin en zwaar belasten, de ander zegt niet zwaar belasten en weinig toeren...


Ik ga gewoon normaal rijden, let wel op de toeren, als in eerste 100km niet boven 4000 ofzo, daarna niet boven de 5500, tenzij in halen. En vooral niet te lang zelfde toeren/snelheid houden.

En bandjes zijn natuurlijk glad, maar doelde meer op zaken die de dealer moet doen, gedaan heeft, of zou moeten doen.
Dingen aan de motor waar ik op moet letten. etc
 
Goeienavond,
Ik kijk al een tijdje mee en ik vond het nu wel tijd om ff mijn brommer te showen en
mee te ouwedingesen.

full


Tiger xcx is uit 2015

Lijst met mod's:

Puig ruit
barkbusters
SW motech risers
Sliders vooras (triumph)
fenderextender
SW motech verstelbaar/inklapbaar schakelpedaal
Grotere voetsteunen (triumph)
Givi trekker outback koffers
Superpole titanium hexacone uitlaat
Givi foglights
stebel nautilus (split versie)
Zadels laten aanpassen door Tijger leathers. (harder schuim en laten vlakken voor meer
bewegingsvrijheid. Achterzadel vooraan laten ophogen zodat je niet zo snel naar voren schuift)
 
Dat is een mooie Tiger Ron met mooie mods! Gave foto ook, waar is die genomen?

Heb je wat meer informatie wat je aanpassingen op de beide zadels heeft gekost? Heb je hier foto's van? Wat zijn je bevindingen van het zadel voor- en na de aanpassingen?
 
Laatst bewerkt:
Foto heb ik genomen op de Furkapas in Zwitserland.

Voor wat betreft het zadel: Het was een (kuch) comfortzadel. Je kreeg in no time pijn in je reet en je zakte steeds naar voren. (zitkuileffect)
De totale aanpassing bij elkaar koste 140 euri. Klaar terwijl je wacht. Je moet wel ff een afspraak maken en met je motor langskomen. Ze meten de boel dan op terwijl je op de motor zit. Maken je zadel op maat zonder dek als proef,
Even proefzitten en wanneer ok dan word hij afgewerkt. Heb het originele dek er op zitten. Dit hoefde niet aangepast te worden. Door het vlakker maken werd het zadel wel iets hoger maar dat was voor mij geen probleem. Ben er blij mee. Ziet er netjes uit. Ook op lange ritten nu geen last meer van een houten kont. *O*
Ik zal kijken of ik van de week een foto kan maken. Mijn schuur is helaas te klein/donker om dat nu te doen.
 
Laatst bewerkt:
Voor wat betreft het zadel: Het was een (kuch) comfortzadel. Je kreeg in no time pijn in je reet en je zakte steeds naar voren. (zitkuileffect)

Heel herkenbaar!Ook de duo zit is klote,die laat ik ook aanpassen.

Kortom goeie tip :Y
 
Hey mensen, even een vraagje over de Tiger 800. Ik heb er al een paar keer naar staan kijken in de showroom en ik vind het best een leuk ding. Nu heb ik alleen veel gelezen dat deze olie verbruikt?

Is dit alleen bij de eerste serie zo, of hebben de nieuwere dit nog steeds?
 
Ik heb daar eigenlijk niks over gelezen... Denk dat zoiezo mensen zelden zullen zeggen, mijn motor is perfect, niks mis mee.

Het grootste deel gaat pas posten als er wel problemen zijn, hoeveel mensen er niet posten die geen problemen hebben weet je niet dus het is nogal een vertekend beeld.
 
Ik heb daar eigenlijk niks over gelezen... Denk dat zoiezo mensen zelden zullen zeggen, mijn motor is perfect, niks mis mee.

Het grootste deel gaat pas posten als er wel problemen zijn, hoeveel mensen er niet posten die geen problemen hebben weet je niet dus het is nogal een vertekend beeld.
Eens.

Ik heb tot op heden geen abnormaal olieverbruik (10.000km)
 
Ha screwboot,
wat is voor jou een acceptabel olieverlies per 10000km (service interval?
Ik heb nu bijna 100000km op de teller staan, zelf er op gezet en na 50000 km ging hij wat olie verbruiken, ongeveer halve liter per 10000. Nu is dat 1 liter, maar vind ik nog steeds aacceptabel. Ik heb normale uitlaatgassen dus
Heb je al eens gecheckt wat een GS verbruikt?
groet
Nelizzz
 
Dat is allemaal acceptabel.
Zelf tot op heden nog geen problemen met de olie gehad. volgens mij een halve liter in 10.000 km

Veel beter dan mijn oude Tiger 955i met een liter per 2000km ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan