Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Ik berg mijn schijfremslot ook altijd op onder het zadel. Geen enkel probleem.

Inderdaad niet waterdicht, maar dat zal alleen een probleem zijn als je jezelf in de sloot lanceert. Door regenbuien komt daar namelijk geen vocht.
 
Zag gisteren de nieuwe MT-09 staan bij van Meel in Made. De voorkant is apart, met een ruitje erop ziet het er beter uit denk ik.
 
Mijn dealer heeft e.e.a. bij Yamaha Nederland voor me uitgezocht;
De quickshifter van het 2017 model kan niet op het 2016 model; de draadboom van de 2016 is hierop niet voorbereid. De linker voorvorkpoot van 2016 kan niet worden voorzien van de cartridge van het 2017 model. Jammer want dit waren de enige voordelen van het 2017 model tov van het 2016 model wat mij betreft.
 
Zag gisteren de nieuwe MT-09 staan bij van Meel in Made. De voorkant is apart, met een ruitje erop ziet het er beter uit denk ik.

Op mijn werk hebben we 'm ook binnen. Heb er al een filmpje van gemaakt.


Ik vind 'm heel gaaf. Heuze vooruitgang (optisch) op de oude versie wat mij betreft.
 
Even op de motorbeurs naar kijken, en hopen dat veel hun "oude" 09 gaan inruilen, of het de prijs drukt van de 2e hands 09'ens.
 
Ik ben pas 26 hoor Emiel. Pas na mijn pensioen ga ik naar BMW kijken.
Grapje grapje grapje *O* Ga je die van jou weg doen?

Ik dacht ook niet direct aan BMW maar ook ik kom van een MT-09 (met een Panigale-tussenstapje :P ) en de S1000R full option heeft zo'n beetje alles van de SP maar dan completer en voor dezelfde prijs goedkoper...

En nee, hij gaat zeker niet weg hoor met z'n 2 maandjes oud ;)
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat de quickshifter niet past op het 2016 model, mogelijk had ik deze op mijn Tracer 900 willen installeren. Een kennis is te klein voor de Tracer (kan niet met de voeten aan de grond) en ben met hem weeste kijken naar de nieuwe MT-09. Hij is aan het rondkijken in dit segment. Volgens mij zijn het dezelfde kleuren als de MT-10. De blauwe MT-09 zag er live goed uit.

Prijzen van een gebruikte zullen denk niet zo snel dalen, gezien het een gewilde motor is en de nieuwe alleen maar duurder worden.
 
Laatst bewerkt:
Op mijn werk hebben we 'm ook binnen. Heb er al een filmpje van gemaakt.


Ik vind 'm heel gaaf. Heuze vooruitgang (optisch) op de oude versie wat mij betreft.
Ik heb 'm gisteren ook live gezien.
Het achterlicht is in elk geval veel mooier geïntegreerd dan het oude dat er zo los aanhing.
Een idee hoe een brandende koplamp er uit ziet?
Er zitten 4 kleine ronde lenzen in,het zou mooi zijn als er aan elke kant 1 brandt,en niet 2 aan 1 kant zoals bij de 2003 R6.
 
Achterlicht is inderdaad een stuk mooier! Alleen dat verloren achterspatbord op het achterwiel vind ik persoonlijk niks.
Koplampunit is aan de achterkant erg open. Verder wel een mooie verschijning in het matzwart.







 

Mwah... smaken verschillen. Ik vind m qua uiterlijk er niet op vooruit gegaan. Achterlicht is me iets teveel a la S1000R(R). Om over de voorkant nog maar niet te spreken, die is bij de koplamp/kuipje niet in verhouding met de rest. Heb m nog niet live gezien.
 
Zijn er hier mensen die met een Akra carbon rijden? En zo ja rijden jullie met aangepaste ECU? Ik wil zelf een carbon aanschaffen maar lees dat je beter je ECU kan aanpassen ivm beter lopen van de motor. Ben wel benieuwd naar jullie ervaringen.
 
Jaar gedaan met je 09? hobbys mogen geld kosten, maar dat gaat mij wel erg ver. Of beviel hij niet?
Jawel hoor. Ik ben er heel content mee. Los van dat de vering niet helemaal past bij het driftige karakter van het blok wat mij persoonlijk dan niet zo in de weg zat gezien dat ik er voornamelijk mee door de binnenstad ploeter. Heeft niks met de 09 te maken waarom ik dit doe.

Zijn er hier mensen die met een Akra carbon rijden? En zo ja rijden jullie met aangepaste ECU? Ik wil zelf een carbon aanschaffen maar lees dat je beter je ECU kan aanpassen ivm beter lopen van de motor. Ben wel benieuwd naar jullie ervaringen.

Lees van genoeg gasten die zonder ECU flash rijden met die uitlaat. Zou me er persoonlijk dan niet aan wagen ivm afwezigheid van E-keur op deze uitlaat.
 
Carbon demper maakt echt een herrie, ik heb altijd met db-killer erin gereden. Ik had wel een kev o2 optimizer gemonteerd waardoor die onderin iets rijker en smeuiger reed.
 
Zijn er hier mensen die met een Akra carbon rijden? En zo ja rijden jullie met aangepaste ECU? Ik wil zelf een carbon aanschaffen maar lees dat je beter je ECU kan aanpassen ivm beter lopen van de motor. Ben wel benieuwd naar jullie ervaringen.

Heb hem er net voor de winterstop eronder gegooid na 1 klein ritje.
Vind hem veel mooier dan de legale titanium versie.
Vond het eigenlijk wel meevallen met het geluid(rij altijd met oordoppen)
Hij is niet streetlegal,dus dat is een risico.
Als je een gerichte controle krijgt of naar evenementen gaat,kan het je een prent kosten.
Hart of verstand :)

Ik heb verder geen aanpassingen gedaan en vond de MT wel blij snorren met zijn nieuwe aanwinst :)

 
Denk dat ik die carbon ook binnenkort ga bestellen. Het niet hebben van E-keur maakt me niet echt uit. De titanium zonder DB killer is officieel ook niet straat legaal.
 
Als je een gerichte controle krijgt of naar evenementen gaat,kan het je een prent kosten.
Hart of verstand :)

Daar krijg je een WOK melding voor. Deze meneer trof daar vorig jaar een heel slecht scenario in en was bij elkaar zo rond de 1000 euro kwijt om zijn motor weer rijklaar te krijgen.

Denk dat ik die carbon ook binnenkort ga bestellen. Het niet hebben van E-keur maakt me niet echt uit. De titanium zonder DB killer is officieel ook niet straat legaal.

Niet zonder DB killer rijden verhelpt dat.

To tokkie, or not to tokkie. That is the question.
 
Daar krijg je een WOK melding voor. Deze meneer trof daar vorig jaar een heel slecht scenario in en was bij elkaar zo rond de 1000 euro kwijt om zijn motor weer rijklaar te krijgen.




To tokkie, or not to tokkie. That is the question.

Ook dit is weer een extreem geval.

Net als de bang maak verhalen over rijden in Duitsland.
Kom daar al 10 jaar,en als je normaal doet,dan is er niks aan de hand

Meestal is het zo dat als je aandacht vraagt,je dit ook krijgt.

Ik rij niet zonder db killer,want met de carbon versie hoeft dat niet :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan