Het grote BMW K1600 topic deel 2

Nah, de K1600, je kan er alles van vinden, maar saai is ie niet met 160 pk en zijn uitstekende wegligging. En ook zonder andere uitlaat heeft hij een prima geluidje. Het is geen K100 he...
 
@MrMarcus: ik ben het eens met je reactie: vooral Mooi! Maarre... ik denk dat ik die 2000 euries dan toch maar bewaar voor een paar mooie weekend tochtjes! ;-)

Voor de rest sluit ik mij aan bij de vorige sprekers: Geen oude Lullen (bmw)motor, maar een top machine met spierballen! Supertrots dat ik er een heb!
 
Niets aan toe te voegen! Elke keer als ik in de garage miss January zie staan krijg ik een glimlach op m'n gezicht. En als ik ze start gaat het van oor tot oor. Geweldig.
Maak er een mooi motorjaar van.

:t Peter :t
 
Nah, de K1600, je kan er alles van vinden, maar saai is ie niet met 160 pk en zijn uitstekende wegligging. En ook zonder andere uitlaat heeft hij een prima geluidje. Het is geen K100 he...

ik persoonlijk vind hem niet saai maar de wat jongere rijders wel .
Maar als die die acra's zien hoor je er weer helemaal bij :}
 
Hi BMWers,
Nieuw vraagje: zelf rij ik niet zo vaak in de winter en nu wist iemand mij te vertellen dat het beter voor je banden zou zijn, zeker met het gewicht van de K1600, als je de wielen mbv paddockstand van de grond houdt! Wie-o-wie heeft hier ervaring met zijn K1600 mee?
 
Als dat waar is, dan lijkt mij de middenbok net zo goed, aangezien die dan ook een hoop gewicht draagt. Ik ben benieuwd wat anderen ervan denken.
 
Ik heb de K op de middenbok en een paddock aan de voorkant staan. De hoofdmassa staat uiteraard op de middenbok maar er staat nog een behoorlijk gewicht op de voorkant. Voor je banden is het per definitie beter om bij lange stalling het gewicht van de bandjes af te halen. Ik gebruik deze: Motor Paddockstand Voorwiel, ConStands Falcone
Werkt prima en geen hoofdprijs :)
full
 
In mijn brief van 22 oktober waarin mijn ongenoegen uitspreek over BMW K1600GT waarin ik aangeef dat ik 2 versnellings bakken kapot gereden heb en BMW en de dealer niets deden.
Ik ben vrij handig dus ik dacht 1ste bak 4 versnelling stuk, en 2de de bak 5 versnelling stuk, dus van die 2 bakken moet ik er een goede bak kunnen maken, en ja dat is gelukt.
Maar met het uit elkaar hallen van de bakken zag ik dat de nokken maar (2/2.5mm) in plaats van (4.5/5mm) in de tandwielen gingen, en dat de geleibussen 5 mm van tandwiel afbleven dus een gamel gemaak.
Ik heb de tandwiel as aangepast en in elkaar gezet en met succes.
De bak schakelt prima en heeft me geen 4 duizend euro gekost
Ik snap niets van de arochante houding van BMW en Dealers, die geen lossen onderdelen verkopen en je wijs probeert te maken dat je een versnellingsbak niet uit elkaar kunt halen, allemaal gelul.
Dus 4de of 5de versnelling stuk laat je niet afzetten.
Ik vind het wel toevallig dat ik allen maar kapotte versnellingspakken heb of zouden de 1300 ook
de zelfde constructie zijn?

Conclusie.

BMW heeft de versnelling bakken niet goed in elkaar gezet, en als je al de vermogen regelmatig gebruikt klap de versnelling er uit met alle gevolgen.
 
Besloten om miss January even wat rust te geven en miss April op te waarderen tot officiele pekelfiets. Moest dan wel het e.e.a. aan gebeuren en haar een paar nachtjes bij MR Motoren gebracht. Kost een paar centen, maar dan heb je wel een bijna 25 jaar oude K75 die er weer even tegen kan! Laat de pekel maar komen.

Peter 8-)
full


lukt ff niet om het plaatje te draaien......
 
Laatst bewerkt:
echt heerlijk weer vandaag! 10gr en nauwelijks wind, droog asfalt, soms wat stoffig door de pekel, maar verder prima. Tweemaal de Beneluxtunnel gedaan: ruit van de helm omhoog, radio uit, twee versnellingen terug,en dan even iets hoger in de toeren. Echt waanzinnig
Laat het voorjaar maar beginnen.

Peter :}
 
Inderdaad prachtig weer vandaag, maar ik durf nog even niet met het zout op de weg.

Ik zag vanmiddag wel dat het alarmlampje niet meer knipperde, maar toen ik 'm overeind zette kreeg ik wel degelijk het oorverdovende geluid te horen. Vreemd dat het lampje niet meer knipperde, maar fijn dat het alarm nog werkt. :) Nu knippert het lampje weer wel.
 
Alarm gaat na een tijdje in een energiesparende modus, waardoor je 'm ook niet meer met de ab kan uitzetten. Dan rest nog de sleutel in het contactslot omdraaien of het alarm laten afgaan zodat de ab weer werkt...
 
Laatst bewerkt:
Aha, zit dat zo! Dan val ik wel door de mand dat ik een tijdje niet gereden heb.
In het onderhoudsboekje staat geloof ik dat het alarm tot een maand stilstand betrouwbaar is. Wellicht dat dat ook het moment is dat hij in energiebesparende modus gaat.
Hij staat weliswaar aan de acculader, dus hij zou moeten blijven functioneren.
 
Het is, na mijn aanmelden een tijdje terug, wel lang geleden dat ik wat gepost hebt. Heb wel meegelezen, maar was druk genoeg. Wel lekker veel gereden. Afgelopen zondag nog 700 km, samen met een vriend van me. Samen vormen we een apart duo, want de motoren zijn zo verschillend.

Je leert de motor dan zo te waarderen. Ook van Twixin geen klachten. Alles blijft me verbazen. Ook twee weken terug een eerste service-beurtje laten uitvoeren. Nu doet, eindelijk, ook de olie-check op het dashboard het. Hij gaf altijd '---' aan, maar nu eindelijk 'OK'. Vreemd. De dealer vertelde dat ze er niets aan gedaan hebben...

Is er dan helemaal geen slecht nieuws... ja hoor. Ik heb een flinke kras op mijn ego opgelopen door hem neer te leggen. Echt balen, maar de optische schade valt erg mee. Paar krassen rechts van de rechter speaker. Ook de onderkant van de koffer en de spiegel hebben wat schade opgelopen.

20170129_104739_zpsgkuvb8k3.jpg
 
Ja, het blijft natuurlijk een zwaar apparaat. Vaak maakt het gebruik van een goede techniek hem een stuk lichter.
Fijn dat je zo tevreden bent!
 
Dat oliecheck ding doet het alleen als je een tijdje stil staat met de motor lopend. Tijdens het rijden zie je inderdaad ---

Zonde van de krassen. Ik heb zo al een keer een steppie afgebroken bij de benzine pomp, langzaam zeeg ik om en steppie kwam op stang, 700 km van huis linker steppie weg, handig! Uiteindelijk rechter steppie omgekeerd en links gemonteerd en dan met rechter been 700 km op de achterstep. Alles kan :)
 
Hallo Oma, stil hier dus...
Anyway In de Motoplus nr 3 van 2017 stond een test van de 2017 K1600GT.
Ik heb hem ingescand toegezonden gekregen, voor de liefhebbers wil ik hem wel doorzenden via de PB.
 
Terug
Bovenaan Onderaan