Motortoer Noord Spanje; ga je mee?

Motortoer Noord Spanje; lijkt je dat wat?

  • Ja!

    Stemmen: 7 53,8%
  • Nee, bedankt

    Stemmen: 4 30,8%
  • Eerst meer weten

    Stemmen: 2 15,4%

  • Totaal aantal stemmers
    13

Rik70

Rookie
13 jan 2017
6
0
Utrecht
Wie wil met mij motorrijden in Noord Spanje?
Bestemming: Pyreneeën, Picos de Europa en Santiago de Compostela.
Periode: 8 t/m 23 april 2017.
We rijden met de motors op een motortrailer achter de auto in een dag van Nederland naar de Pyreneeën en gaan vanaf daar op de motor verder.
Maximaal 3 mensen, 3 motoren.
full
 
2 jaar geleden gedaan. Heerlijk rijden daar. Vooral erg goed asfalt aan de Spaanse kant en erg rustig qua verkeer :)
 
Zijn alle passen dan al open?

Ben bang van niet....

Door de vele hoge passen in de Pyreneeën kan deze reis pas vanaf eind mei gemaakt worden. Zo is de Col de Tourmalet pas open voor verkeer tussen half mei en half juni. Ben je eindelijk in de Pyreneeën wil je natuurlijk wel alle wegen berijden en toppen bereiken, vandaar dat MoorMotor de reis pas vanaf begin/half juni aanbiedt.

Bron: Motorvakantie Pyreneeën via Frankrijk, meer vakantiedagen!

Maar wel een leuk idee...
 
Door de vele hoge passen in de Pyreneeën kan deze reis pas vanaf eind mei gemaakt worden. Zo is de Col de Tourmalet pas open voor verkeer tussen half mei en half juni. Ben je eindelijk in de Pyreneeën wil je natuurlijk wel alle wegen berijden en toppen bereiken, vandaar dat MoorMotor de reis pas vanaf begin/half juni aanbiedt.

Maar wel een leuk idee...

Wel heel leuk als de passen net open zijn. Hoge sneeuwmuren op de col.........
Die....eeeeh, ook nog wel eens willen instorten. Dan ligt er zo een bult sneeuw over de weg van meer dan een meter hoog. Wachten op de sneeuwploeg om verder te kunnen!

Ook in de Picos heb je passen tot 1600m. Als je dan niet verder zou kunnen door sneeuw, moet je al snel 200km omrijden. Er zijn niet veel wegen in dat gebied. Zelfs in de zomer kost het je veel tijd om dan te moeten omrijden.

Oh ja, houd de tank voldoende vol! Ik heb afgelopen zomer nauwelijks pompstations in de Picos de Europa gezien. Wellicht zijn die buiten het seizoen ook nog niet eens allemaal open.
 
Laatst bewerkt:
In de eerste dagen van mei 2015 heb ik al eens door de Pyreneeën gereden en toen geen enkel probleem gehad met sneeuw of gesloten passen. Ook Andorra en de skigebieden waren prima te berijden. Er lagen wat vlekjes sneeuw langs de weg, meer niet. Zie bijgaande foto.
Bovendien gaat het niet alleen om de passen; die zijn niet zo spannend. Het zijn vooral de wegen door de valleien aan de Spaanse kant die garant staan voor eindeloos rijplezier.
full
 
Maar Rik, de ene winter is de andere niet en hij wil in april en dat is toch een maand eerder dan mei... :+
 
Laatst bewerkt:
Voor mij wordt het inderdaad de periode 8 t/m 23 april. Het hoeft niet alle dagen te zijn; maar wel in die periode. Dat is in het voorjaar de enige gelegenheid dat ik twee weken vakantie kan nemen.
 
Overnachtingen doe ik in eenvoudige hotelletjes zoals Spaanse 'Hostals' etc. Ik weet bijvoorbeeld een prima camping waar men eenvoudige kamers verhuurt. Ik ben niet van plan om in een tentje te gaan kamperen. Te veel zooi om mee te slepen en als het toch regent is het wel lekker om 's avonds warm binnen te zitten.
Mijn rijstijl is vlot, maar niet wild. Ik probeer mijn grenzen steeds te verleggen, maar op een verantwoordelijke manier die past bij de openbare weg. Ik werk aan mijn bochtentechniek met een boek zoals A Twist of the Wrist II. Ik rijd zo'n 200 tot 300 km per dag. Ik wil er echter zeker geen wedstrijd van maken. We houden het veilig als ieder 'zijn eigen rit' rijdt.
Ik zou het fijn vinden om ca. 7 dagen door Spanje te kunnen rijden. Daar komen dan nog minimaal 2 tot max 4 dagen bij om met de auto+aanhanger heen en terug te rijden. Totaal dus ca. 10 dagen.
 
In Cangas de Onis is er zat slaapmogelijkheid om van daar de Picos te verkennen.
(dat is toch zo'n beetje het centrum van de Picos de Europa/ met benzine-pompstation! )

Ikzelf zat in een simpel, maar wel oke hotelletje in Boca de Hergueno.
Kostte geen drol, (kamperen is bijna duurder) maar ligt wel erg afgelegen.

Ik heb voor dit jaar al andere plannen naar Rusland/Noordkaap, maar ook het tijdstip zou mij niet passen, toch is deze rit naar de Picos echt niet zo verkeerd.
 
Voor mij wordt het inderdaad de periode 8 t/m 23 april. Het hoeft niet alle dagen te zijn; maar wel in die periode. Dat is in het voorjaar de enige gelegenheid dat ik twee weken vakantie kan nemen.
ik kan evt in de periode 13 t/m 24 april mits de neuzen dezelfde kant op staan qua rijstijl, afstanden e.d. en natuurlijk of het klikt onderling.
 
Ben bang dat mijn rijstijl te veel verschilt met die van jou.
Zelf rijd ik een harley en heb ik een bijpassende rijstijl, alles op zijn gemak en een drankje op een terras links en rechts hoort er bij mij bij. Grenzen verkennen is er dan ook niet bij. Dus hoewel de ritten leuk lijken denk ik dat het voor beide niet leuk zal zijn als ik mee zou gaan. Wel heel veel fun tegen die tijd :Y
 
Laatst bewerkt:
Vakantie vieren is toch lekker toeren, genieten van het landschap, een fotootje schieten en een terrasje.
Als ik thuis met de motorclub weg ben, staat het gas vol open. Dan wil je niet achter raken!

Ik heb me afgelopen vakantie nog een keer laten verleiden om met een paar snelle jongens mee te willen gaan. Je staat al bij voorbaat met 1-0 achter omdat je de weg niet kent. En je staat met 2-0 achter omdat je ook nog een bult bagage achterop hebt. Vrij snel heb ik het dan ook maar gelaten................
Stel dat je in verweggistan onderuit gaat, dan heb je dubbele problemen. Dat is het allemaal niet waard!
 
Zo denk ik er ook over, maar niet iedereen. En als iemand zegt dat hij zijn grenzen voortdurend wil verleggen en aan de hand van een boek zijn bochtentechniek wil verbeteren dan concludeer ik dat hij een volledig andere rijstijl heeft dan ik.
Daar is uiteraard niets mis mee, maar als de rijstijlen dusdanig ver uit elkaar liggen dan is het voor alle betrokkenen aanpassen en/of voortdurend op elkaar wachten.
 
De rijstijlen moeten natuurlijk wel een beetje bij elkaar passen!

Maar ook een race-maniak zal moeten beseffen dat als ie (slecht) onderuit gaat, dat dat gevolgen heeft voor hele reisgezelschap. Niemand in de groep gaat blij worden van alle sores die er dan komt.....

Komende zomer rijd ik in Rusland.
In E kan ik nog beetje iets zeggen. In Rusland ничего! (nichego=niets)
Hoop niet daar een ongeval te krijgen. Maw in Rus dubbele voorzichtigheid!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan