beemer fighter deeeeeeeel 3.....

ziet er wel stevig uit, al heb ik wel lichte twijfels bij die stangkoppen. maar je ziet ze inderdaad ook vaak bij auto's dus als het daar gaat zal het hier ook wel gaan.
is dat nou RVS ? en had je dan niet veel last van trekken tijdens het lassen.
 
ziet er wel stevig uit, al heb ik wel lichte twijfels bij die stangkoppen. maar je ziet ze inderdaad ook vaak bij auto's dus als het daar gaat zal het hier ook wel gaan.
is dat nou RVS ? en had je dan niet veel last van trekken tijdens het lassen.

stangkoppen heb ik geen enkele twijfel bij. ;)

achterbrug is van staal. en heb wel een beetje last van trekken....dat heb je altijd wel bij hoeklassen..... maar heb een mal gemaakt, dus komt wel goed. en hier en daar ff met de autokrik wat rekken en strekken werkt ook prima. :P
 
Laatst bewerkt:
vandaag een andere supercharger gescoord. de eaton M45 die ik al had gekocht is waarschijnlijk te klein om boven de 200 pk uit te komen, dus gaan we z'n grotere broer erop zetten.

de Eaton M62 zou theoretisch tot 300pk moeten kunnen, maar dat ga ik sowieso niet uit het blok halen. we zien wel wat eruit komt als alles klaar is. :P

deze is qua aanzuig en pers openingen ook beter dan de andere....kan hier wat makkelijker maken wat ik wil.


*O* *O* *O* *O*
full
 
Laatst bewerkt:
schokbreker had ik nog liggen. zit er alleen maar op om te kijken hoe het staat. komt een nieuwe hyperpro shock op.
full
 
Ik neem aan dat de driehoek nog gesloten wordt?

Ziet er eigenlijk veel beter uit zo.
 
laatste middagje stofhappen met de slijptol. brug is op ene paar kleine dingen na klaar........pfffft. gelukkig. :P



full
 
Hebben die stangkop lagers nog een afstelbaar nut of is het puur voor bevestigings gemak?

1 omwenteling van de stankop is 1,5mm. dus al zou je een halve omwenteling doen dan gaat de achterkant van de achterbrug te ver heen en weer om fijn af te kunnen stellen.

ik heb hiervoor gekozen omdat er niet echt veel ruimte is waar de originele achterbrug bij de aandrijfas in de versnellingsbak scharniert.
aangezien de brug met het nieuwer type cardan best ver naar buiten moest komen zou dat best een gepuzzel worden. ik had daar wel wat voor kunnen maken, maar dit schoot in m'n gedachte toen ik naar wielophanging van rallyauto's zat te kijken en vond het eigenlijk wel een leuke manier om eens een achterbrug mee te monteren.

uiteindelijk was het waarschijnlijk net zoveel werk geweest om een gewone achterbrug te maken, maar goed......dit was ook wel eens leuk. :P *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan