Kwastert aan de TRX 850!

Ziet er geweldig uit Kwastert,
Dit gaat weer een hele gave combi worden.
Ik neem aan dat de andere vlakken onderin ook nog dicht gaan met plaat?
Hoe gaat de achterkant worden? of blijft dat dat stoeltje?
 
Ziet er geweldig uit Kwastert,
Dit gaat weer een hele gave combi worden.
Ik neem aan dat de andere vlakken onderin ook nog dicht gaan met plaat?
Hoe gaat de achterkant worden? of blijft dat dat stoeltje?

Ja, aan de voorkant wordt ie dicht gezet met plaat. Aluminium of PEplaat, dat weet ik nog niet. En aan de achterkant komt de stoel, met daarnaast de tank. Ongeveer 29 liter inhoud deze keer, waarvan 4 liter reserve.
 
Voor dat geld maak ik denk ik meerdere alu tanks speciaal op maat gemaakt.

De tank in de kofferbak van de XJ was ook maatwerk, voor ongeveer een kwart van het hierboven genoemde bedrag. Dezelfde man gaat ook de TRX tank bouwen.
 
Ik ga niet zomaar z'n naam hier noemen, ik zal dat eerst met hem overleggen. Hij adverteerd niet meer omdat hij veel te druk is. (zegt ie)
 
Hè die tanke bouwer is ook druk. Vooral als ie binnenkort ze eigen 2de span gaat ophalen :-P

Maar er zullen wel meer bank werkers zijn die wat kunnen maken binnen dit forum toch? ?
 
mooi werk goed idee die scharnieren

misschien ten overvloede, plaats je windhaak op je klep oid?
 
Vandaag maar eens een stoelframepje in elkaar geprutst. De bedoeling is dat er een kartstoel op het frame komt wat zeer snel te verwijderen is. Zo vaak gaat MiniKwastert (die trouwens helemaal niet mini meer is)meer mee. En bij treffens wil ik een kist op het frame plaatsen voor de bbq en de briqetten. En wat bier natuurlijk, tentje, stoel, ach ja jullie weten wel.
full
 
Ik heb eerst een frampeje gemaakt wat als basis gaat dienen. Dit frame zet ik met één bout vast op het bakframe. Hoe weet ik nog niet, waarschijnlijk las ik een draadbus achter in het bakframe
full
 
Op dit frame komt het eigenlijke stoel frame. Dat is in lengte richting te verstellen want MiniKwasterts groeien hard, en ik wil geen klachten over te weinig of te veel beenruimte
full
 
Hmm. Gaat de Bruine (sorry Silv....) er snel voorzitten met z'n dikke kop. Dat flikt ie vaker als er foto's gemaakt moeten worden. Jaloers beest :+

Maar dit wilde ik laten zien. Stoel in voorste positie
full
 
Laatst bewerkt:
En de stoel 170 mm verder naar achteren. Als Junior hier niet meer op past wordt het tijd dat ie zelluf gaat rijden!

Oja, voor de oplettende, foto's uitvergrotende kijker: ik moet alles nog aflassen en afwerken. Dit is ff gauw in elkaar geflanst. Dat is de manier hoe ik werk. Ik heb vooraf geen duidelijk idee in mn kop hoe ik het ga maken. Wel wat de eisen zijn, dat weet ik wel.
Gewoon beginnen met buigen zagen lassen. En dan komt het vanzelf.... maar wel snel , geen tijd om alles tot in den treure te passen en te meten. Hoppa; het lijkt erop , dan vast hechten. En doorrrrrrr. Volgende buisje :+

Maar dit is wel de opzet. Dit frame ga ik bijslijpen en aflassen. En een gaten patroontje boren zodat de stoel in verschillende standen gemonteerd kan. Ik zal eens kijken wanneer ik weer tijd en zin heb *D


(ik ga ervan uit dat ik dat maandag avond wel gefixed heb :+ )
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan