Camera op de motor

Gefeliciteerd, mooie cam!

De vraag is niet of die '100% moet plakken' maar meer of die met 'minder dan 100% blijft hangen'. Je kan het proberen natuurlijk, met een dubbele tether blijft'ie zeker wel hangen ;-)

Ik heb mijn Sony aan de zijkant van de helm geplakt, mogelijk voor jou een optie? Ik gebruik daarvoor de vct-hsm1 mount.

Hier is een afbeelding van mijn helm, ik denk dat ik ongeveer de minst geschikte helm heb voor het plakken van een camera:
full

Ik kan hem natuurlijk ook aan de motor monteren, accesoires zat ervoor, maar omdat ik een 2 cilinder motor heb verwacht ik flinke trillingen in het beeld.
 
Heb zelf dan een Gopro, maar bij mij paste het helemaal niet op de helm ( chin mount op agv K5 ). erg grote speling.
Youtube even afgespeurd en kwam op een middeltje uit dat Sugru heet, soort van klei dat in 24h in hard rubber veranderd. zit nu zeer stevig vast en is zonder restjes weer te verwijderen, een aanrader als je met de plakker speling overhoudt.
 
:/ :?

Dat het uberhaupt in je op komt om je helm te gaan bewerken met een vijl zodat je een camera kan monteren. :N


Ik heb hetzelfde probleem als wat jij hebt alleen dan voor de chin mount. Er loopt bij mijn helm daar een randje waardoor ik de mount niet goed kan vastplakken.

Besloten dus om de camera elders te monteren zoals op de tank. _O-

Eindelijk de oplossing hiervoor gevonden!
https://nl.aliexpress.com/item/Helm...rved-Adhesive-Bracket-J-Hook/32598457304.html

Met deze dan kan je hem net schuin naast je kin plakken en met die rechte stukken dan verlengen naar je kin. Althans ik hoop dat het zo werkt. In ieder geval geen geld om het eens voor te proberen.
Filmpje:
 
gegarandeerd dat de orginele sony mounts plakken als geen ander
er hoeft absoluut geen ander smeersel gebruikt te worden
na 24 uur niet meer los te krijgen.bomproof...
 
Ik denk dat je even goed moet lezen waar het over gaat.

Het gaat over helmen waar je de mount niet volledig op kan plakken vanwege design randjes e.d.

Elke mount die je met een 3M plakker vast zet is nagenoeg niet meer los te krijgen. Moet die plakker wel goed geplakt kunnen worden
 
dit hele topic heeft mijn interesse gewekt om ook eens naar een action camera te kijken.
Lijkt mij alleen niks om met een toeter bovenop je helm of voor je mond te rijden wat mij het mooiste lijkt is een cameraatje (zoals een achteruitrij camera) op de motor gemonteerd of een soort zaklampcamera formaat op de helm.
Die krengen zijn alleen weer zo duur dat het niet een aardigheidje is om die aan te schaffen helaas.
 
dit hele topic heeft mijn interesse gewekt om ook eens naar een action camera te kijken.
Lijkt mij alleen niks om met een toeter bovenop je helm of voor je mond te rijden wat mij het mooiste lijkt is een cameraatje (zoals een achteruitrij camera) op de motor gemonteerd of een soort zaklampcamera formaat op de helm.
Die krengen zijn alleen weer zo duur dat het niet een aardigheidje is om die aan te schaffen helaas.


Sena Prism Tube iets voor je?
 
Ik heb voor mijn sony aan de zijkant van de motor een zuignap op de kuip ( geborgd met een draad), werkt perfect.
Voor Sony heb je ook die banden voor om je hoofd, maar of dat groot genoeg is om om de helm te krijgen.... Voordeel is wel dat je geen plakzooi op je helm hebt.
 
Ik heb voor mijn sony aan de zijkant van de motor een zuignap op de kuip ( geborgd met een draad), werkt perfect.
Voor Sony heb je ook die banden voor om je hoofd, maar of dat groot genoeg is om om de helm te krijgen.... Voordeel is wel dat je geen plakzooi op je helm hebt.

Hi Dutchrider, geprobeerd. Bij lange na niet ver genoeg. Ik probeerde eventueel via mijn vizier, maar dat Sugru-spul werkt perfect. Ik zal eens wat foto's uploaden vanavond!
 
Ik ben benieuwd of het inmiddels gelukt is ;-)

Ik heb nog helemaal niet getest met mijn camera. Daar heb ik enkel binnen mee een rondje gelopen.

Ik had op mijn tank velcro geplakt voor een telefoon die als laptimer dient. Dat zat met 3M tape vast en die velcro heb ik er inmiddels af, maar nu die tape nog. _O-

Het weer nodigt mij vooralsnog ook niet uit om te gaan lopen klooien. :N
 
Laatst bewerkt:
Eerste filmpje gemaakt ondertussen. Met dank aan henk123!

Het geluid is met veel wind, dus ik neem aan een externe microfoon aansluiten!? Volgens mij vrij lastig door de manier waarop de Sony Case in elkaar zit.

Check m'n eerste korte ritje door Tiel hierrrrrrrrr
 
Ik heb tijdens het rijden een gopro 3 black op de kin van mijn helm, daarnaast nog 2 xiaomi Yi cams op een andere plek gemonteerd. Ik ben er tevreden over. Maak er dit soort filmpjes mee.
 
op de website van gopro kan je ook een 'Refurbished HERO4 '. Dus feitelijk 2ehands maar helemaal nageken door gopro en wordt terug verkocht met garantie. een refurbished hero4 kost zo'n 239 euro, dus een goeie 100 euro goedkoper dan een volledig nieuwe
meer info op http://shop.gopro.com/refurbished ;)
 
Ik heb tijdens het rijden een gopro 3 black op de kin van mijn helm, daarnaast nog 2 xiaomi Yi cams op een andere plek gemonteerd. Ik ben er tevreden over. Maak er dit soort filmpjes mee.

Mooie beelden en mooi geluid :Y

Leuk filmpje en potverdorie wat een mooie weg!
 
Mooie beelden en mooi geluid :Y

Leuk filmpje en potverdorie wat een mooie weg!

Dank! Ben zelf erg tevreden over de camera's :)
Dit jaar voor het eerst naar frankrijk geweest. Wat een prachtig land is me dat! Overal bergpassen, de een nog mooier dan de ander. Ben nu aan het kijken om komende zomer weer richting de Franse alpen te gaan.
 
Ik heb over het algmeen vrij weinig met actioncams, maar door dit topic wordt het toch anders.
Vooral vanochtend had ik bijna spijt dat ik geen helmcam had, wat was het winters landschap mooi! :} :]

En van de zomer op het circuit is het ook wel leuk. 8-)
 
Eindelijk de oplossing hiervoor gevonden!
https://nl.aliexpress.com/item/Helm...rved-Adhesive-Bracket-J-Hook/32598457304.html

Met deze dan kan je hem net schuin naast je kin plakken en met die rechte stukken dan verlengen naar je kin. Althans ik hoop dat het zo werkt. In ieder geval geen geld om het eens voor te proberen.
Filmpje:

Net die setjes van aliexpress binnen maar is niet de goede helaas. Is gewoon de gedraaide. Ook de J-hooks passen slecht. Maar je kan natuurlijk nog steeds 2 gedraaide gebruiken en dan zit hij ook weer recht.
 
Ik heb over het algmeen vrij weinig met actioncams, maar door dit topic wordt het toch anders.
Vooral vanochtend had ik bijna spijt dat ik geen helmcam had, wat was het winters landschap mooi! :} :]

En van de zomer op het circuit is het ook wel leuk. 8-)

Ik heb die van mij ook gekocht voor de circuitdagen. Ik hoop dit jaar wel 5 hele dagen te gaan rijden!

Hopen dat die camera er niet van overbelast raakt. :9
 
Ik heb die van mij ook gekocht voor de circuitdagen. Ik hoop dit jaar wel 5 hele dagen te gaan rijden!

Hopen dat die camera er niet van overbelast raakt. :9
Haha vijf is zeer netjes hoor.. x vijf sessies. :9
Vanochtend weer winter wonderland. :} Wel koude klauwen. :+
 
Ben zelf al jaren een groot fan van de Drift, goede kwaliteit filmmateriaal, zo makkelijk in gebruik en dmv draaibare lens en de bijgeleverde (ook na te bestellen) montage plakkers bijna overal op de motor te plaatsen. :)
 
De nieuwe Sony FDR-X3000R is gaaf. Optische beeldstabilisatie, zelfs op 4k. Alleen een beetje duur helaas.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan