Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic Deel 11

1h856g.jpg


16i8qs7.jpg


Type 609 54625.Inderdaad een High.
Gemonteerd in 2" Rox-risers. Werkt nog net met originele kabellengtes en voor mij is het perfect zo.

Helemaal eerlijk is de vergelijking overigens niet aangezien ik al lang niet meer met de originele setup rijd. Bij mij zit de complete voorkant van een KTM SX-F250 erin en de kroonplaat is helemaal anders, bovendien nog met de offset in 3 standen verstelbaar. Tevens een andere rempomp en andere remslang. :Y
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen,
Ik heb een probleempje met m'n tenere,
Was bezig met de tenere een beurt te geven en de olie te wisselen, aan de trechter had ik een slangetje zitten om hem makkelijker erin te hangen.
Helaas is dit slangetje los gegaan en de olietank in gegleden en nu krijg ik hem er niet meer uit.

Zou ik hiermee kunnen gaan rijden? Kan ik problemen verwachten? Of hebben jullie nog ideeën?
 
Dat is wel een vervelend probleem. Volgens mij zit er nog wel een grof draadfilter voor de olie het blok in gaat, maar het zou wel lullig zijn als die slang precies voor de uitgaande slang gaat zitten en zo geen of niet genoeg olie meer doorlaat. Ik weet ook niet wat voor effect de hete olie op die slang heeft. Ik zou toch proberen om die slang er uit te krijgen. Was het een groot stuk? Eventueel met zo'n ding proberen:

flexibele-grijper-met-magneet.jpg

(Alleen dan de versie zonder magneet, want die blijft meteen over al vast zitten)
 
Slang is ongeveer 15cm lang en buitenmaat is bijna net zo groot als het vulgat van de olie.
Heb al geprobeerd om hem met een draadje met haakje eruit te halen, maar dat werkte nog niet.

Denk dat die al verder naar onder is gezakt richting die olie aflaatbout onder de radiator.
 
Slang is ongeveer 15cm lang en buitenmaat is bijna net zo groot als het vulgat van de olie.
Heb al geprobeerd om hem met een draadje met haakje eruit te halen, maar dat werkte nog niet.

Denk dat die al verder naar onder is gezakt richting die olie aflaatbout onder de radiator.

Ik zou 'm er uit halen. Je weet ook niet wat er met het plastic buisje gebeurt zodra je olie op bedrijfstemperatuur komt! Als het gaat schilferen oid ben je een eind van huis.

Dus, verlies nemen en olie aftappen indien het benaderen vanaf de bovenkant niet lukt!

Eneuh, succes!
 
Het wordt nog lastig want olie aftappen kom je er ook niet. Dat gat aan de onderkant is veel kleiner dan aan de bovenkant. Misschien met een endoscoop door de vuldop even naar binnen kijken? Veel motorzaken hebben die dingen wel. Wel even de olie eruit anders zie je nog niks natuurlijk.
 
Even een schot voor de boeg: heeft er iemand nog handkappen met een metalen beugel waar hij/zij vanaf wilt?
Ik ben van plan mijn plastic Touratech kappen te vervangen door kappen die klappen wat beter kunnen opvangen als wanneer ik val.

Nieuwe Barkbusters kopen kan natuurlijk altijd, tweedehands is nogal eens voordeliger. :+
 
Beste mensen,
Ik heb een probleempje met m'n tenere,
Was bezig met de tenere een beurt te geven en de olie te wisselen, aan de trechter had ik een slangetje zitten om hem makkelijker erin te hangen.
Helaas is dit slangetje los gegaan en de olietank in gegleden en nu krijg ik hem er niet meer uit.

Zou ik hiermee kunnen gaan rijden? Kan ik problemen verwachten? Of hebben jullie nog ideeën?

Die slang moet er uit, absoluut. Niet mee gaan rijden.

Kan je hem zien zitten? Belangrijker, kan je er iets in krijgen? Bijvoorbeeld een (schoon) stukje in een V-vorm omgebogen installatiedraad wat zichzelf min of meer klem kan zetten in de slang zou het trucje moeten doen. Insteken en dan heel voorzichtig weer naar buiten halen. Kan goed dat je even een paar keer moet vissen maar dat moet lukken. Succes!
 
Zat de nippel onderin niet op een grote moer / stop?

Tis lang geleden.. In ieder geval, als het ding eruit is.. Volgende keer zonder :P
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe Barkbusters kopen kan natuurlijk altijd, tweedehands is nogal eens voordeliger. :+

Ik heb nog wel iets liggen met een alu beugel, zijn wel in het wit, komen van een ktm af.
Als je interesse hebt kan ik vanavond wel kijken welk merk het precies is.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog wel iets liggen met een alu beugel, zijn wel in het wit, komen van een ktm af.
Als je interesse hebt kan ik vanavond wel kijken welk merk het precies is.
Kleur maakt niet zoveel uit, als het maar past. :P
En het heeft geen haast hoor, maar vast dank je wel.:)
 
Laatst bewerkt:
Zat de nippel onderin niet op een grote moer / stop?

Tis lang geleden.. In ieder geval, als het ding eruit is.. Volgende keer zonder :P

Nu je het zegt inderdaad, aan de onderkant van het reservoir zit het grove draadfilter. Die heeft een redelijk grote diameter en zit recht onderin het reservoir.

Je kunt overigens wel een trechter met slang gebruiken, dat doe ik ook, maar dan wel een slang die flink lang is. Bij mij zit er misschien wel 75cm slang aan, de trechter klem ik altijd vast tussen een van de handkappen. Zelfs al zou de slang dan losschieten en in het reservoir zakken dan nog is hij te lang om er helemaal in de verdwijnen.
 
Even een schot voor de boeg: heeft er iemand nog handkappen met een metalen beugel waar hij/zij vanaf wilt?
Ik ben van plan mijn plastic Touratech kappen te vervangen door kappen die klappen wat beter kunnen opvangen als wanneer ik val.

Nieuwe Barkbusters kopen kan natuurlijk altijd, tweedehands is nogal eens voordeliger. :+

Ik denk niet dat je er wat aan hebt, maar ik heb nog de originele Yamaha kappen liggen. Daar zit een deels metalen beugel in als ik me niet vergis. Beide kappen zijn wel bij de bevestiging aan de kant van de spiegel afgebroken. Volgens mij kon je die kappen en die beugel uit elkaar halen zodat je alleen het metalen deel over hield. Misschien kan je alleen iets met dat metalen deel. Je mag ze in ieder geval voor niets hebben, want ik doe er toch niks mee.
 
Wil het nieuwe jaar beginnen met een nieuwe set banden. Heb afgelopen jaren 4sets K60 Scouts versleten, wil nu de Avon TrailRiders gaan proberen. Zij krijgen goede recensies kwa handling(nat en droog, grip, levensduur enz.; zijn wel meer weggericht dan de Scouts, maar kunnen ook goed uit de voeten offroad. Nu las ik dat Avon ook de TrekRiders heeft uitgebracht, die weer meer offroad gericht zijn dan de TrailRiders. Iemand al ervaring met een of allebei de type banden van Avon? Gezien het gebruik van mijn Tenere zou ik aan de TrailRiders genoeg hebben, maar iets meer profiel voor wat offroad zou altijd makkelijk zijn. Foto van de Avon TrailRider:
full
 
Die uitlaat van leovince zijn denk ik niet voor de tenere
Zoek ook al een tijd,deze zijn wellicht wel om te bouwen en passend te maken
 
Nu ik beter kijk, mist hij inderdaad een Y-stuk. Good catch. lekkere advertentie dan, met zijn xt660z in de titel.
 
Niemand hier op het forum die zijn Super Tenere '89 - '90 - '91 verkoopt? In originele en propere staat?
Info mag gerust gestuurd worden naar vema1@pandora.be
Mag ook een XT660Z zijn van deze bouwjaren...
 
Terug
Bovenaan Onderaan