XT660X Deel 11; The XTraordinary Mix

Meeting

  • 31 augustus

    Stemmen: 12 80,0%
  • 7 september

    Stemmen: 0 0,0%
  • 14 september

    Stemmen: 1 6,7%
  • 21 september

    Stemmen: 1 6,7%
  • 28 september

    Stemmen: 0 0,0%
  • 5 oktober

    Stemmen: 1 6,7%

  • Totaal aantal stemmers
    15
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zie het op marktplaats en motor occasion. Het lijkt wel of de vraagprijs gestegen is van de XT660X.
Er zijn erbij die vragen bijna hetzelfde als ik vier jaar geleden voor die van mij heb betaald.
Dan zou ik iets van €50,- per jaar aan afschrijving hebben. :-)


Lang offline geweest maar > Ja dit v iel mij ook op. ik was aan het zoek voor onderdelen voor de XT voor de grap. en zag dat een 4 jaar oudere motor. met 20k erop voor hetzelfde ging als die van mij toen met 10k erop .... :+ :]
 
In september heb ik een offroad training gevolgd bij toine van dijk op het eurocircuit in valkenswaard, heeft 1 van jullie wel eens een offroad rit gedaan met de xt of iets vergelijkbaars? (moest naderhand alles weer vast draaien) :) :o

[afbeelding]


Ja zeker wel.....
In het jaar rijd ik altijd wel 3 of 4 otr georganiseerde ritten. Dan niet op mijn XTX maar op een Drz400. Wel moet ik je vertellen dat ik met mijn xtx ook wel eens een mooi zandpad graffel route of andere onverharde wegen mee pak als ik aan de rit ben maar het is nooit echt het "echte werk"

Veelal als ik hier in de omgeving off road ga dan rijd mijn maat wel mee met een xtR en ik moet eerlijk zeggen het valt mij niet tegen hoe hij rijd op die fiets. Alleen een nadeel als de motor onverwachts een zijdelinkse beweging maakt...... probeer hem maar niet tegen te houden gewoon om laten vallen en weer oppakken is veel makkelijker O-)

pcjlotwxqqie8.jpg
 
In september heb ik een offroad training gevolgd bij toine van dijk op het eurocircuit in valkenswaard, heeft 1 van jullie wel eens een offroad rit gedaan met de xt of iets vergelijkbaars? (moest naderhand alles weer vast draaien) :) :o

[afbeelding]


Dit is mijn speeltje voor de natte maanden:
IMG_0158.jpg


Bewust niet met de XT. Ik vind het te zwaar en je gaat geheid een keer op je plaat als je wat zwaarder offroad werk doet.
Dan blijft de XT langer mooi
 
Nog nooit op 1 gezeten maar altijd gecharmeerd van de xt
Vooral hoe oerdegelijk ze zijn
Niet de sterkste maar wel sterk in weinig onderhoud
Is het goed vertoeven op de xt voor iemand van 2 meter ?
ik zit heel erg tussen 2 modellen te twijfelen
De xt en de ktm smc-r
Ik rij niet veel en vaak alleen
En op snelwegen zie je me nauwelijks
Iemand hier met dezelfde afmetingen als mij?
 
Nog nooit op 1 gezeten maar altijd gecharmeerd van de xt
Vooral hoe oerdegelijk ze zijn
Niet de sterkste maar wel sterk in weinig onderhoud
Is het goed vertoeven op de xt voor iemand van 2 meter ?
ik zit heel erg tussen 2 modellen te twijfelen
De xt en de ktm smc-r
Ik rij niet veel en vaak alleen
En op snelwegen zie je me nauwelijks
Iemand hier met dezelfde afmetingen als mij?

Je zit als op een hoge naked dus zit denk ik prima voor de langere medemens.

m.b.t. KTM: Ik heb met KTM enkel slechte ervaringen op het gebied van betrouwbaarheid. Bij 1 is de tuimelaar uit elkaar geknalt, bij de ander begaf de waterpomp het en nog tal van andere ellende. plus de onderdelen zijn duur en er zijn weinig dealers.

Als je waarde hecht aan probleemloos rijden en weinig / gemakkelijk / goedkoop onderhoud zou ik zeker voor de XT X gaan.

De KTM is wel een stuk sterker en lichter. Hogere funfactor voor (veel) meer ellende.
 
Goeiemorgen heren! *D

Gisteravond me motor weer van stal na 2 dagen niet rijden (ziek vant weekend). Start um. wil gas geven en klik uit..
Niet meer aan te krijgen! na kwartier van wachten/ starten / wachten starten. gaf tie ineens leven!
Denk " nou zal wel door kou o.i.d."

Maar vanochtend. Rijd weg, heb al 200/300 meter gereden. wil afslaan hoofdweg op. Klik motor uit..
En niet willen starten 5 min lang. Toen die eenmaal starten ben ik met half gas in z'n 1 weggereden want wilde niet net als gisteravond kwartier staan kloten! :+ :')

Enig idee? :)
Had al gelezen van Hittegraad bougie en accu.
Beiden zijn vrij nieuw en goed. Ook heb ik dit de afgelopen 3 jaar nog niet gehad( dit is z'n 3de winter)

Groetjes! :W
 
Ik ben sindskort ook een trotse eigenaar van een XT! Op de foto was ie net van mij, wel nog bij de dealer: Nu wil ik hem graag wat aanpassen met dna stage 1 en 2 en nieuwe dempers. Ik heb besloten om voor deze delkevic dempers te gaan: Uitlaat Delkevic set van 2 dempers Carbon 350 mm Rond - Yamaha XT660X Supermoto (2004-2013)

Dit is me eerste motor en ik lees me wel in maar heb verder niet veel technisch vermogen. Ik zou het dus liever door iemand goed laten doen als dit niet te veel zou kosten. Hoeveel zou dit ongeveer kosten om door iemand te laten installeren? En kent iemand toevallig een goede motorboer in omgeving Den Haag?

Er zit al een PC3 in me XT en begrijp dat er dan een nieuwe mapping gemaakt moet worden. Nu zie ik al veel mappings die via de site te downloaden zijn voor als je aftermarket uitlaten installeert zoals akrapovic, leo's etc maar staat delkevic niet bij. Ik neem aan dat dit niet zo'n probleem moet zijn.
full
 
Ik ben sindskort ook een trotse eigenaar van een XT! Op de foto was ie net van mij, wel nog bij de dealer: Nu wil ik hem graag wat aanpassen met dna stage 1 en 2 en nieuwe dempers. Ik heb besloten om voor deze delkevic dempers te gaan: Uitlaat Delkevic set van 2 dempers Carbon 350 mm Rond - Yamaha XT660X Supermoto (2004-2013)

Dit is me eerste motor en ik lees me wel in maar heb verder niet veel technisch vermogen. Ik zou het dus liever door iemand goed laten doen als dit niet te veel zou kosten. Hoeveel zou dit ongeveer kosten om door iemand te laten installeren? En kent iemand toevallig een goede motorboer in omgeving Den Haag?

Er zit al een PC3 in me XT en begrijp dat er dan een nieuwe mapping gemaakt moet worden. Nu zie ik al veel mappings die via de site te downloaden zijn voor als je aftermarket uitlaten installeert zoals akrapovic, leo's etc maar staat delkevic niet bij. Ik neem aan dat dit niet zo'n probleem moet zijn.[afbeelding]

Stage 1 en 2 lucht filter kun je echt makkelijk zelf als je een kruiskop schroeven draaier hebt.
Kind kan de was.
Slip-ons kun je ook zelf alleen gaat je dat niet lukken met een kruiskop schroevendraaier.
Als je dit mij een motorzaak laat doen draaien ze je een poot uit voor half uur werk in totaal.
Zoek iemand via het forum die bij je in de buurt woont en laat die persoon het doen als je het echt niet aan druft.

Ik wil het best voor je doen maar dan moet je al je spullen mee nemen en naar de omgeving van den bosch komen.

Mbt die pwc is het beste als je hem aflaat stellen op een dynobank dan is het 100%
 
Bedankt voor je reactie, als den bosch wat dichterbij was geweest was ik zeker even langsgekomen. Goed om te weten dat die luchtfilters sowieso zelf te doen zijn en die uitlaat durf ik dan zelf ook wel aan. Wat heb je daar wel allemaal voor nodig?
Ja top dat ga ik doen, ik heb al een goede zaak gevonden die hem op de dynobank kan afstellen voor zo'n €100.
 
Zeg alex, als groningen dichterbij is wees dan welkom :-) als jij je spullen mee neemt is het met een half uur klaar op de pc na dan hahahahaha.
 
Volgende week gaat mn XTX op de bank. PWC zit er al in, K&N stage 1 ook. DNA stage 2 gaat er dan in, snorkel er uit. Leo X3 zitten er al op.

Heeft iemand een indicatie waar ie qua vermogen op uit zou kunnen komen? Ik heb geen flauw idee waar ik op kan rekenen qua vermogenswinst met die setup.
 
Hallo mede XT bezitters,

Ik ben nieuw op dit forum. Mijn naam is Stefan en ik woon in het mooie Westland. Sinds eind vorig jaar ook bezitter van een XT660X.

Dit is hem.

full


Op dit moment voorzien van Leo's, Stage 1 en 2 DNA en een PC 3. Binnenkort ook maar eens de bank op voor een goede afstelling van de PC 3.

Zijn er nog meer XTrijders uit omgeving Westland (Den Haag -Rotterdam)?

Laat het mooie weer maar komen want ik heb zin om te rijden!!
 
Volgende week gaat mn XTX op de bank. PWC zit er al in, K&N stage 1 ook. DNA stage 2 gaat er dan in, snorkel er uit. Leo X3 zitten er al op.

Heeft iemand een indicatie waar ie qua vermogen op uit zou kunnen komen? Ik heb geen flauw idee waar ik op kan rekenen qua vermogenswinst met die setup.

Zal ergens rond de 50 pk (achterwiel). Misschien iets meer en misschien iets minder.

Wellicht heb je zin om de map te delen nadat je op de bank geweest bent? We hebben dezelfde setup.
 
Zal ergens rond de 50 pk (achterwiel). Misschien iets meer en misschien iets minder.

Wellicht heb je zin om de map te delen nadat je op de bank geweest bent? We hebben dezelfde setup.

Ik zat net je post te lezen en dacht 'hey, da's dezelfde setup als die ik heb' ;)

Ik zal eens kijken wat Hoogland voor mapping er in lepelt. Ik ga uit van 100pk en 250 NM :+
 
Ik zat net je post te lezen en dacht 'hey, da's dezelfde setup als die ik heb' ;)

Ik zal eens kijken wat Hoogland voor mapping er in lepelt. Ik ga uit van 100pk en 250 NM :+

Volgens mij hebben we een klein verschil. Jij geen O2 sensor en ik wel. Weet niet of dat nog veel verschil gaat maken bij het schrijven van een map.

En uiteraard je verwachting van het vermogen goed uitspreken
voordat begonnen wordt aan de eerste run _O-

Ik ben benieuwd. Wanneer mag je?
 
Volgens mij hebben we een klein verschil. Jij geen O2 sensor en ik wel. Weet niet of dat nog veel verschil gaat maken bij het schrijven van een map.

En uiteraard je verwachting van het vermogen goed uitspreken
voordat begonnen wordt aan de eerste run _O-

Ik ben benieuwd. Wanneer mag je?

Zaterdag a.s. ga ik heen.
 
Ik zat net je post te lezen en dacht 'hey, da's dezelfde setup als die ik heb' ;)

Ik zal eens kijken wat Hoogland voor mapping er in lepelt. Ik ga uit van 100pk en 250 NM :+

Ik heb die van mij een tijdje geleden af laten stellen en kwam uit op 53 pk en 70 NM op achterwiel. Post je resultaat even hier als je wilt ben wel benieuwd wat er uit komt met een stage 2 filter.

Mijn setup hier was:
Wiseco 100 mm 11:1 zuiger
Afgewerkte cilinder kop poorten
K&N Stage 1, snorkel verwijderd en grotere ingang luchtinlaat.
Superpole uitlaat
PCV
47T tandwiel achter

2wflczr.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb die van mij een tijdje geleden af laten stellen en kwam uit op 53 pk en 70 NM op achterwiel. Post je resultaat even hier als je wilt ben wel benieuwd wat er uit komt met een stage 2 filter.

Mijn setup hier was:
Wiseco 100 mm 11:1 zuiger
Afgewerkte cilinder kop poorten
K&N Stage 1, snorkel verwijderd en grotere ingang luchtinlaat.
Superpole uitlaat
PCV
47T tandwiel achter

[afbeelding]

70 nm is erg netjes voor een XT :) Wel heb jij de wat uitgebreidere / duurde mods. Gaat mij effe te ver.

Ik zal een uitdraai posten zodra ik hem heb.
 
Nette cijfers hoor.

Ik neem aan dat de rode lijn, de eerste run was en de zwarte de laatste run? Is goed te zien wat afstellen dan oplevert! Ook op gebied van A/F.
Was de eerste run gebaseerd op een gedowloade map van PC?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb die van mij een tijdje geleden af laten stellen en kwam uit op 53 pk en 70 NM op achterwiel. Post je resultaat even hier als je wilt ben wel benieuwd wat er uit komt met een stage 2 filter.

Mijn setup hier was:
Wiseco 100 mm 11:1 zuiger
Afgewerkte cilinder kop poorten
K&N Stage 1, snorkel verwijderd en grotere ingang luchtinlaat.
Superpole uitlaat
PCV
47T tandwiel achter

[afbeelding]
Wat ik nog steeds niet snap... De XTX die ik kocht had alleen Akra dempers.
Ik heb de PCV en DNA stage 1&2 luchtfilters erop gezet, daarmee haal ik 61,4PK op het achterwiel met 81,2 NM
Zou mijn blok dan bij een vorige eigenaar flink gekieteld zijn?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan