De 500 Euro Challenge 2017: David vs Goliath

Welke route heeft je voorkeur?

  • Oostroute

    Stemmen: 5 35,7%
  • Zuidroute

    Stemmen: 9 64,3%

  • Totaal aantal stemmers
    14
De vervelendste dingen om op de motor te bepakken zijn tent, stoel en slaapmat. Ik zit zwaar te denken aan grote kunststof rioolpijpen aan de zijkant van de motor te monteren waar deze zaken in kunnen. Tegen die tijd maar eens even bij Wildkamp neuzen. Smoelwerkje had in 2014 zijn tent en slaapmat aan de zijkant vastgebonden. Je hoeft dan die spullen niet meer dwars op de motor te binden, maakt de motor minder breed, gedurende de HELE challenge!
Rioolbuis praxis. Einddoppen. 1x vastkitten, andere met gatje en borgpin oid.

Mijn matje is kleiner dan slaapzak. Stoeltje ook.

Die gaan in een plunjezak. Samen met kleding.

Tanktas voor losse frut, zoals regenpak en fleske drinken.

Naast plunjezak alleen nog tent.

Oh ja, wss topkoffert, dus wat meer mogelijkheden. Zoals binnenvoering los mee of zo.

Vriendin alleen plunjebaal en tanktas, zoals t er nu uit ziet.

Als we pannen en brandertje meenemen, in topkoffer. Maar dat weten we eigenlijk nog niet.

Valt allemaal wel mee, als je t spul maar goed fixeerd.
 
Kon voor een lang weekend met de ZZR club mijn tent, slaapzak, mat kleding etc. op de ZX-9R (yep.... een superbike van toen), dus met de Venture zal dat ook wel lukken... Alleen de tanktas gaat em niet worden. De tank vd Venture is plastic 😞
 
Kon voor een lang weekend met de ZZR club mijn tent, slaapzak, mat kleding etc. op de ZX-9R (yep.... een superbike van toen), dus met de Venture zal dat ook wel lukken... Alleen de tanktas gaat em niet worden. De tank vd Venture is plastic 😞
Er zijn ook tanktassen met bandjes, speciaal voor de kunststof tank. De mijne is daar in ieder geval ook op voorbereid.
 
Er zijn ook tanktassen met bandjes, speciaal voor de kunststof tank. De mijne is daar in ieder geval ook op voorbereid.
Zit ook nog achter dikke vette kuip.

1x bandje en gewicht vd magneten is voldoende om op de plek te houden.

Maar die motor heeft natuurlijk al wat praktische bergruimte, ook voor onderweg zonder bepakking.
Dan zou ik geen tanktas pakken.
 
Mooie dikke vette kuip op die Venture,........maar alle ruimte die in de kuip zit is volgestouwd met electronica. Je hebt dus helemaal geen vakjes voor bijv. geld, telefoon, pasjes en dergelijke. Wat dat betreft is mijn ouwe trouwe K100LT een veel prettiger fiets. Daar zitten overal klepjes en opbergvakken.
 
Mijn andere motor, de GSR600, heeft in totaal ruimte voor wel twee rolletjes mentos. Ze liggen dan wel 1cm van de seatpipes af, dus warme mentos. _O-
 
Als we het nou toch over bagage-ruimte hebben.... Neem een CX, daar kun je een hele motor extra meenemen..... Toegegeven, een kleintje, maar toch .....
160527_038.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik weet het, je kan je geld maar 1x uitgeven, maar toch triest dat daar enkele keren €200 voor geboden wordt.
Moah, dat is ook de waarde.
Er moet sowieso nieuwe accu in. En carbs reinigen. Das alweer 200 euro er bij.

En dan nog de rest, want dat zal echt niet t enige zijn...
 
mensen bieden nu eenmaal altijd onder de vraagprijs.
zelfs als je dingen gratis weggeeft komt men nog pas na een hele tijd opdagen ipv dat men gelijk op de fiets springt bij wijze van.

dan zit je al een tijd in zo een groep en zie je dat er iemand getagt word die niet in de groep zit, dan is de naam grijs.
en telkens blijft dat terugkomen he....
ik heb een keer dat gezegd, krijg ik terug , ja dan moeten ze even lid worden..
naar aanleiding van wat ?
dat je hun belt of sms't of rooksignalen gegeven hebt, doe dat dan eerst kan je ze daarna taggen als ze de advertentie niet kunnen vinden....
zo , moest even mopperen op het nivo van veel van die FBgroepen.
het lijkt sowieso wel een grote project uitwissel groep waarbij iedereen de motor weer een jaar in de schuur zet en vervolgens weer als onaf project verkoopt :P

en nu ga ik vanuit schuldgevoel morgen maar verder met de cb.... :$
 
ik heb in 2013 een GPZ-je gekocht met een berg(je) onderdelen erbij voor €150. nou moet ik er wel bij zeggen dat die 4 jaar had stilgestaan en het was nog maar de vraag of-ie het nog zou doen. dus daar was de prijs dan ook naar. uiteindelijk heb ik na het behalen van mijn rijbewijs in 2014 op die motor mijn eerste kilometertjes gemaakt (inderdaad, met bandjes van (toen) inmiddels 5 jaar oud). ik heb hem nog in de schuur staan en zou er graag weer eens op rijden. maar dan moet ik, net als bij de Honda GL500, de carburateurs reinigen. en daar heb ik geen kaas van gegeten...

groot(ste) nadeel van deze motor zijn toch wel de spiegels. je ziet namelijk net niks.
 
Moah, dat is ook de waarde.
Er moet sowieso nieuwe accu in. En carbs reinigen. Das alweer 200 euro er bij.

En dan nog de rest, want dat zal echt niet t enige zijn...
Zal vast wel meer nodig zijn, hoewel hij er op het eerste gezicht niet afgetrapt uit ziet. Bedoel meer wat LePens hier ook zegt: zelfs als ie gratis is - gaat men nog afdingen. (of vragen of je het langs komt brengen, zelf meegemaakt laatst - of ik het gratis dressoir + kledingkast ook even bij hun thuis af kon leveren.. :W )

mensen bieden nu eenmaal altijd onder de vraagprijs.
zelfs als je dingen gratis weggeeft komt men nog pas na een hele tijd opdagen ipv dat men gelijk op de fiets springt bij wijze van.
 
Zal vast wel meer nodig zijn, hoewel hij er op het eerste gezicht niet afgetrapt uit ziet. Bedoel meer wat LePens hier ook zegt: zelfs als ie gratis is - gaat men nog afdingen. (of vragen of je het langs komt brengen, zelf meegemaakt laatst - of ik het gratis dressoir + kledingkast ook even bij hun thuis af kon leveren.. :W )

Ja of zeggen "ik kom echt" - blijf je thuis, komt niemand. Tijd is ook geld nondeju. Ondankbaar volk is het eigenlijk ook.

alles wat tegenwoordig gratis af te halen is maak ik "op vertoon van studentenpas gratis" anders 10 euro. Dan komt men wel. vaak met pappie of mammie en helemaal happy.
 
Zal vast wel meer nodig zijn, hoewel hij er op het eerste gezicht niet afgetrapt uit ziet. Bedoel meer wat LePens hier ook zegt: zelfs als ie gratis is - gaat men nog afdingen. (of vragen of je het langs komt brengen, zelf meegemaakt laatst - of ik het gratis dressoir + kledingkast ook even bij hun thuis af kon leveren.. :W )
Dat is wel waar ja.
Ben ook via mp wat dingen aant verkopen.
Om te janken.
Gister nog twee werkende lichtarmaturen van plafond gehaald, werkend. Incl 3 led spots per lamp van 5 euro ps. Totaal voor 20 euro verkocht.
Mevrouw krijgt ze niet werkend, en gaat vandaag klacht indienen bij mp... :')
 
Laatst bewerkt door een moderator:
en terecht.

men moet bij het registreren kunnen aantonen hoe capabel men is.

die vrouw had alleen de rubrieken bestek en toiletpapier moeten kunnen inzien.

eten en poepen en de rest uitbesteden :P


gratis ophalen zou ik bij de deur zetten, weg = weg.

als er betaald moet worden bellen ze maar op voordat ze komen.
en niet thuis blijven, men komt maar op een moment dat het mij uitkomt.
maar goed, is er nog geen marktplaats topic ? :P
 
Beste Challengers,

Ik moet mij helaas afmelden voor de Challenge.
Ben de laatste maanden erg ziek geweest.
Mijn herstel gaat niet zoals ik had gehoopt en heeft mij daarbij blijvende fysieke beperkingen bezorgd.
Beperkingen die deze (avontuurlijke) manier van reizen in de weg staan.
Ik had mij enorm op de trip verheugd maar het gaat mij niet lukken.
Allemaal heel veel plezier gewenst met de voorbereidingen en de uiteindelijke trip.
Natuurlijk blijf ik jullie topic ’s hier volgen.

Greetz,
Alex
 
Beste Challengers,

Ik moet mij helaas afmelden voor de Challenge.
Ben de laatste maanden erg ziek geweest.
Mijn herstel gaat niet zoals ik had gehoopt en heeft mij daarbij blijvende fysieke beperkingen bezorgd.
Beperkingen die deze (avontuurlijke) manier van reizen in de weg staan.
Ik had mij enorm op de trip verheugd maar het gaat mij niet lukken.
Allemaal heel veel plezier gewenst met de voorbereidingen en de uiteindelijke trip.
Natuurlijk blijf ik jullie topic ’s hier volgen.

Greetz,
Alex

jeetje '(
Klinkt als geen leuk verhaal. Heel veel sterkte! jammer dat je niet mee gaat!
 
:/ nee dat klinkt erg slecht idd.

heel veel succes met herstel en beterschap gewenst,
hopelijk zal hetgeen wat blijvend is je niet teveel in de weg staan van wat je wil doen.

succes :/
 
Beste Challengers,

Ik moet mij helaas afmelden voor de Challenge.
Ben de laatste maanden erg ziek geweest.
Mijn herstel gaat niet zoals ik had gehoopt en heeft mij daarbij blijvende fysieke beperkingen bezorgd.
Beperkingen die deze (avontuurlijke) manier van reizen in de weg staan.
Ik had mij enorm op de trip verheugd maar het gaat mij niet lukken.
Allemaal heel veel plezier gewenst met de voorbereidingen en de uiteindelijke trip.
Natuurlijk blijf ik jullie topic ’s hier volgen.

Greetz,
Alex
Beterschap!
 
Beste Challengers,

Ik moet mij helaas afmelden voor de Challenge.
Ben de laatste maanden erg ziek geweest.
Mijn herstel gaat niet zoals ik had gehoopt en heeft mij daarbij blijvende fysieke beperkingen bezorgd.
Beperkingen die deze (avontuurlijke) manier van reizen in de weg staan.
Ik had mij enorm op de trip verheugd maar het gaat mij niet lukken.
Allemaal heel veel plezier gewenst met de voorbereidingen en de uiteindelijke trip.
Natuurlijk blijf ik jullie topic ’s hier volgen.

Greetz,
Alex
jammer te horen alex , beterschap gewenst!
 
Beste Challengers,

Ik moet mij helaas afmelden voor de Challenge.
Ben de laatste maanden erg ziek geweest.
Mijn herstel gaat niet zoals ik had gehoopt en heeft mij daarbij blijvende fysieke beperkingen bezorgd.
Beperkingen die deze (avontuurlijke) manier van reizen in de weg staan.
Ik had mij enorm op de trip verheugd maar het gaat mij niet lukken.
Allemaal heel veel plezier gewenst met de voorbereidingen en de uiteindelijke trip.
Natuurlijk blijf ik jullie topic ’s hier volgen.

Greetz,
Alex

Hey Alex,

Dat klinkt niet al te best. Beterschap met de situatie en ik hoop dat je snel weer opknapt en weer op de brommer kan stappen!
 
Beste Challengers,

Ik moet mij helaas afmelden voor de Challenge.
Ben de laatste maanden erg ziek geweest.
Mijn herstel gaat niet zoals ik had gehoopt en heeft mij daarbij blijvende fysieke beperkingen bezorgd.
Beperkingen die deze (avontuurlijke) manier van reizen in de weg staan.
Ik had mij enorm op de trip verheugd maar het gaat mij niet lukken.
Allemaal heel veel plezier gewenst met de voorbereidingen en de uiteindelijke trip.
Natuurlijk blijf ik jullie topic ’s hier volgen.

Greetz,
Alex
Jeetje, da's balen! Beterschap en (zo goed mogelijk) herstel gewenst.
Jammer van de challenge maar gezondheid is belangrijker!
 
Terug
Bovenaan Onderaan