Aprilia ETV 1000 Caponord deel Quatro (4)

Mijne is van 2007, en heeft het kleine filter, om het duidelijk te maken.

De capo van mijn collega is van 2006 en heeft het hogere filter.

Tjah, Italiaanse fabrieken wilde nog wel eens willekeurige dingen doen... Zo heeft ook niet elke Capo een stukje schuimrubber bij de koppelingscilinder.
 
Goedemorgen, vanochtend viel de capo ineens uit bij het schakelen. Dit gebeurde een keer of 5, dus even testen of die gewoon stationair loopt bij alleen koppeling intrekken. Niet dus..... Ongeveer 5 kilometer verder was ik op het werk en bleef de capo wel helemaal super stationair lopen :? :?

Tevens zag ik dat de klok op 00:00uur begon vanochtend terwijl de accu er niet vanaf is geweest.
Iemand enig idee?
Of is het sowieso de spanningsregelaar?
 
Laatst bewerkt:
Veel plezier met je Capo Mathijs.

@MisterC
Startte de motor wel vlot en goed? en heb je de originele spanningsregelaar al vervangen?
 
Veel plezier met je Capo Mathijs.

@MisterC
Startte de motor wel vlot en goed? en heb je de originele spanningsregelaar al vervangen?


Het was starten en lopen, rijd verder ook prima.
Geen idee welke spanningsregelaar erin zit, vanmiddag even kijken.
Waaraan kan ik zien of die origineel is?
 
Ik heb op aprilliaforum al eens een probleem gelezen als deze:

http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?256131-Clutch-micro-switch

Daarnaast zou ik gewoon eens de spanningsregelaar meten, je kan maar beter weten of ie al is vervangen voordat het te laat is en je stil staat:

http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?207174-Honda-CBR600RR-Mosfet-Rectifier-Mod
 
Klinkt als een probleem dat ik ook heb gehad, niks spanningsregelaar, maar accu op sterven na dood. Ff laten doormeten en je weet het. Dát hij dood is kan dan weer wel door de spanningsregelaar komen, maar deze klachten eigenlijk niet.
 
Klinkt als een probleem dat ik ook heb gehad, niks spanningsregelaar, maar accu op sterven na dood. Ff laten doormeten en je weet het. Dát hij dood is kan dan weer wel door de spanningsregelaar komen, maar deze klachten eigenlijk niet.


Ik snap er nu niks meer van, terug naar huis weer helemaal nergens last van.... Had jij dit ook? dat die daarna dus ook weer af en toe normaal reed.
De capo staat elke avvond aan de druppellader en geeft nog steeds aan dat de accu goed is. Zal zo is de accu meten.
Ik heb op aprilliaforum al eens een probleem gelezen als deze:

http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?256131-Clutch-micro-switch

Daarnaast zou ik gewoon eens de spanningsregelaar meten, je kan maar beter weten of ie al is vervangen voordat het te laat is en je stil staat:

http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?207174-Honda-CBR600RR-Mosfet-Rectifier-Mod


Thx, ga me morgen is inlezen
 
Bij mij was het ook af en aan. Uiteindelijk was het tóch mijn accu, maar wellicht goed om hem te laten doormeten bij een garage. Druppellader is wat beperkt in zijn mogelijkheden, kan goed zijn dat de accu toch raar doet onder werkomstandigheden t.o.v. jouw garage.
Hopelijk was het bij jou maar één keer, anders ff dit in het achterhoofd houden. Kadir weet precies welke waardes je zou moeten meten bij:
-contact aan
-contact aan met lampen aan
-stationair
-stationair met lampen aan
-3000 toeren
-3000 toeren met lampen aan
 
Laatst bewerkt:
Bij mij was het ook af en aan. Uiteindelijk was het tóch mijn accu, maar wellicht goed om hem te laten doormeten bij een garage. Druppellader is wat beperkt in zijn mogelijkheden, kan goed zijn dat de accu toch raar doet onder werkomstandigheden t.o.v. jouw garage.
Hopelijk was het bij jou maar één keer, anders ff dit in het achterhoofd houden. Kadir weet precies welke waardes je zou moeten meten bij:
-contact aan
-contact aan met lampen aan
-stationair
-stationair met lampen aan
-3000 toeren
-3000 toeren met lampen aan


Thx. ga het in de gaten houden en hopelijk komt Kadir nog met de goede waardes.
 
🤔Monteer een Voltmetertje in je dashboard en je bent altijd op de hoogte van de spanning !
 
Nee, het filter zit los. Alleen de kap verwijderen en daar heb je een inbus voor nodig en je kan hem eruit pakken en vervangen.
Merk filter maakt ook niet uit volgens mij.
Alleen zorgen dat je het juiste filter krijgt. De eerste die ik had gekocht was te groot en ik moest een kleine hebben.

Mvg,

Vriendelijk bedankt!

Binnenkort eens wat onderdelen ( olie en filter ) bestellen en dan als et mooi weer is eens regelen.
 
Mister C, dat klinkt inderdaad als een kapotte accu (specifiek een slechte cell in de accu) of je massa gooit roet in het eten. Je massa punten nalopen en schoonmaken is een goede eerste stap, vergeet daarbij niet de - (massa) op je accu zelf.

Voltmeter helpt hier overigens niet bij, maar is wel reuze handig om de status van je spanningsregelaar in de gaten te houden. Met name of deze niet stiekem je accu aan het slopen is met een te hoog voltage. Te laag merk je vanzelf door een lege accu :X
 
Laatst bewerkt:
FF wat anders copaoisten,

Ik heb nog in mijn garage een originele uitlaatset van de MK 2 hangen, iemand interesse?

Ook heb ik nog een Caponord sticker die iemand op het AF1 forum had laten maken, mooi voor op je scherm.

Waziman en ik missen onze Capo's nog steeds....

Yep..... nog steeds verdrietig...😕
 
Hmm, vandaag weer wazige dingen, zal wel aan de kou liggen.

- Keertje afgeslagen bij stoplicht tijdens wat spelen met het gas, daarna weer prima starten
- Tijdens starten aanslaan en direct uit, efi knipperde keer en weer weg, daarna prima starten.

Nieuwigheid :P
 
Beste Capoisten,

Vandaag gaan kijken naar een capo en de knoop doorgehakt en meteen gekocht. Nette prijs overeengekomen. Een ijzige zoute rit (eenmalig) van een klein anderhalf uur later thuis aangekomen.
Ze is van 2006 (ABS dus, wilde ik erg graag) met 43000km op klok. Osco Oiler, kofferrek en bagster. Ziet er erg netjes uit. Ketting zit er wel aan te komen. Origineel gereedschapsetje erbij en de nodige relais. Spanningsregelaar en benzineleidingen al verbeterd. Stekkers niet helemaal zeker van. Mapping zeer ws origineel. (Daar moet wat aan gedaan worden binnenkort 😇)
Kreeg meteen hulp met ontzouten... ;)
full


Michiel
 
Nog een dingetje:

Het was trouwens een wat stroeve kennismaking met de dame... Was al voor gewaarschuwd op het forum. Eerste kilometers kon ze haar stationair niet vasthouden en sloeg af wanneer ontkoppelde. Eenmaal warm prima. De Italiaanse houdt idd niet van kou. Haar baasje ook niet dus kon haar gerust stellen 😁 daarna alles prima. Brult heerlijk dat blok🐯
 
Beste Capoisten,

Vandaag gaan kijken naar een capo en de knoop doorgehakt en meteen gekocht. Nette prijs overeengekomen. Een ijzige zoute rit (eenmalig) van een klein anderhalf uur later thuis aangekomen.
Ze is van 2006 (ABS dus, wilde ik erg graag) met 43000km op klok. Osco Oiler, kofferrek en bagster. Ziet er erg netjes uit. Ketting zit er wel aan te komen. Origineel gereedschapsetje erbij en de nodige relais. Spanningsregelaar en benzineleidingen al verbeterd. Stekkers niet helemaal zeker van. Mapping zeer ws origineel. (Daar moet wat aan gedaan worden binnenkort 😇)
Kreeg meteen hulp met ontzouten... ;)
[afbeelding]

Michiel

Top Michiel, snel een ritje maken! Kom snel ff kijken
 
Terug
Bovenaan Onderaan