Prijs Xmax300

Timacaro

Rookie
13 mrt 2015
23
0
Maassluis
Goede avond allemaal,

Vandaag in Belgie geweest op de autosalon van Brussel en daar stond de XmaX 300 en uiteraard ook de Tmax SC.
De Xmax gaat €5895,- kosten daar, dus wat zullen we optellen?
 
... En dat zou een heel reële prijs zijn.

P.s. Topicstarter: ik zou de topictitel aanpassen naar "Prijs Xmax300".
Alleen "prijs" is een nietszeggende titel toch?
:^
Mensen mogen wel een heel klein beetje hun best doen om een passende titel te bedenken.
 
in de 300 cc klasse vond ik dit de winaar op de beurs goede looks degelijk en voldoende been ruimte scooter qwa looks mooi in belance ook de uitlaat is mooi.
 
Ik vind de prijs scherp, geen verhoging wat betreft de 400, terwijl deze 300 net zo snel zal zijn, maar dan zuiniger en met tcc en niet die vreselijk lelijke uitlaat
 
Laatst bewerkt:
Jep, voor mij ook de motorbeurs winnaar. Veel ruimte om je voeten te plaatsen, in tegenstelling tot de T-Max. Ziet er gewoon goed en in balans uit. Echt een topper. M
 
De xmax 300 viel me echt tegen.
We zagen m vanuit de verte en zeiden al ohhh wauw, maar toen we dichterbij kwamen zagen we dat goedkope plastic, wat ze ook op de tmax gebruiken.

De xmax 400 die er ook stond oogde gewoon meer Premium, kwaliteit.
Pfff
 
Ik vind de prijs scherp, geen verhoging wat betreft de 400, terwijl deze 300 net zo snel zal zijn, maar dan zuiniger en met tcc en niet die vreselijk lelijke uitlaat

6900euro scherp voor een 300? Niet bepaald.

Kawasaki J300, Piaggio Beverly 350, Vespa GTS 300 en Honda Forza 300 zijn allemaal (veel) minder duur.
 
Je hebt gelijk, maar ik had verwacht dat de kwaliteit hetzelfde zou zijn als die van de 400, maar dan moderner blok, even snel maar zuiniger, tcc, keyless.

Nu ik m heb gezien zou ik voor de 400 gaan.
 
Prijs lijkt inderdaad te hoog, andere zijn goedkoper maar bieden ze dan allemaal ook hetzelfde.
Kawasaki J300, mist LED, keyless, TCS en de motor is echt niet te vergelijking wat betreft de prestatie al is het ook een 300cc
Beverly 350, mooie scooter, maar ook geen keyless, ruimte onder zadel klein, geen LED en de prijs scheelt niet zo heel veel. ABS en ASR zit er wel op.
Vespa GTS 300, geen LED, kleine ruimte onder zadel, geen keyless en comfort is minder door kleine wielen en prijs scheelt ook niet zo heel veel. ABS en TCS heeft de Vespa wel.
Honda Forza 300, geen keyless, geen TCS en kleine ruimte onder zadel

Nu heb ik het nog niet eens over de nieuwe voorvork die de Xmax 300 heeft en verstelbaar scherm, maar goed ik denk dat ik hem in april eerst maar eens ga testen en dan pas een uitspraak doe of hij het wel waard is.
 
Keyless, leuke gimmick, maar een aankoopargument?
LED, leuk, maar normaal licht kan ook prima zijn.
Opbergruimte, is persoonlijk, als het voor jouw maar voldoende is.
ABS hebben ze allemaal en TCS boeit ook niet echt.

Alle genoemde alternatieven zijn voor 6K of minder rijklaar te vinden en je kan van elk model wel een pluspunt opnoemen dat de Xmax niet heeft.
 
het valt me op dat in dit kader zowat elke 300 cc scooter wordt genoemd, behalve de DT350 die zo'n beetje in de top staat van dit segment.... :?

Ik vind de xmax zeker een mooie scooter, maar bijv. een kawasaki J300 is 1000 Euro goedkoper. En zal naar mijn idee nauwelijks onderdoen in prestatie een looks..
 
het valt me op dat in dit kader zowat elke 300 cc scooter wordt genoemd, behalve de DT350 die zo'n beetje in de top staat van dit segment.... :?

Ik vind de xmax zeker een mooie scooter, maar bijv. een kawasaki J300 is 1000 Euro goedkoper. En zal naar mijn idee nauwelijks onderdoen in prestatie een looks..
350 is weer fractie duurder dan de x max 300 scheelt 800 euro.en vind ik toch weer meer bij de 400cc klasse horen. en dat blok van de j300 is vind ik wat gedateerd met ze kuurtjes voor de rest rijd het prima.
 
Laatst bewerkt:
...Nu heb ik het nog niet eens over de nieuwe voorvork die de Xmax 300 heeft...

wat bedoel je hier precies mee?

Ik zie op het oog en ook volgens specificaties geen verschil,
met b.v. een 400.

Veerweg, 110 mm

Wielophanging, Telescopische voorvork

mvg. Jan
 
dit las ik ook en dacht wat bedoelen ze daar nou precies mee,Met de voorvork in de stijl van een motorfiets en de groot formaat velgen, wordt met het compacte chassis wendbaarheid en sportief rijden gecombineerd met het comfort van business class. ?
 
Zegt me eerlijk gezegd nog niks, of ligt dat aan mij?
Het komt zo als jij het zegt op mij over als gewoon een leuk stukje tekst voor een nieuwe scooter

Heb even gedacht dat het misschien de eerste 300cc was met doorlopende voorvork-poten (dus dubbel kroonstuk) zoals op Yamaha Tmax, BMW, Kymco Xciting, en nu ook daarbij de AK550.

Maar daar kan ik allerminst bewijs voor vinden, en geloof ik eerlijk gezegd ook niet dat dat wordt toegepast in de 300 klasse.
 
Laatst bewerkt:
Je zou dan zeggen dat er wel degelijk is veranderd is toch.

Ja dat lijkt er wel op idd.

Als je deze quote hieronder zo leest, dan kom je ongeveer uit op het geen ik zeg in 2 berichten hoger over doorlopende voorvork-poten... althans dat zou je er van kunnem maken

Nieuw frame met motorfiets voorvork
De TMAX was de eerste hoogwaardige motorscooter die van een voorvork van het type motorfiets gebruik maakte en voor 2017 wordt voor de nieuwe X-MAX 300 dezelfde inrichting toegepast. Het geheel nieuwe frame is met een telescopische voorvork van het type motorfiets en twee schokdempers (achter) uitgerust om een sportief motorfietsachtig rijgedrag te garanderen. Daarnaast is er een betere oppervlaktefeedback en goede stabiliteit bij hoge snelheden.


Kwestie van voor de test rit even onder het neusje voelen of de voorvork-poten na het onderste kroonstuk doorlopen naar boven.
 
Laatst bewerkt:
het valt me op dat in dit kader zowat elke 300 cc scooter wordt genoemd, behalve de DT350 die zo'n beetje in de top staat van dit segment.... :?

Omdat het een Kymco is, als je die de showroom uit rijdt schrijft ie meteen 50% af, er is nauwelijks vraag naar, dus je komt er nooit voor een redelijke prijs vanaf. Bekendere merken schrijven minder af.

Wat dacht je van de twijfelachtige garantievoorwaarden, max. 12.000km.

Tevens koop je voor hetzelfde geld ook een gelijkwaardige Japanner of Italiaan.

"DT350 die zo`n beetje in de top staat van dit segment", mwah, niet mee eens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan