~~~ Het faptiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

Ik heb een probleempje met mijn xt550.

Hij vonkt niet/één enkele keer.

Bij het kicken wil hij één vonkje geven bij de eerste slag. Verder doet hij helemaal niks meer.
Massa lijkt mij goed.

Iemand wellicht een idee waar ik het moet zoeken?
 
Makelijkste is eerst een andere bougie erin .
Je kunt ook de bobine en kabels doormeten .
Op een andere motor is er een bougiedop kapot gegaan tijdens het schoonspuiten .
 
Problemen met koud stationair lopen lijkt meer een combinatie van foute bougie en wat vervuiling te zijn geweest.

Een goede reiniging van de carburator en een juiste bougie maakt een wereld van verschil. Loopt nu veel rustiger.
 
Laatst bewerkt:
Hoi. Het bevriezen van je carburateur kun je eenvoudig oplossen door een lamp(je) in je luchtfilter te fabrieken. Schakelaartje er tussen, klaar.
 
ik zeg niet dat het dat niet is, zal er nog eens naar kijken, maar als ik het relais een tikje geef met iets stevigs stopt het onmiddelijk met doorstarten, vandaar mijn vraag?
 
ik zeg niet dat het dat niet is, zal er nog eens naar kijken, maar als ik het relais een tikje geef met iets stevigs stopt het onmiddelijk met doorstarten, vandaar mijn vraag?

En dat was zowel met het oude als het nieuwe relais?
 
Kan het probleem dan niet in het contactslot zitten ?
Nee, het relais blijft hangen. Maar gek dat een ander relais hetzelfde heeft. Haal de aansturing van het relais er eens af en meet eens of er met contact aan, 12v op staat.

En laat dat draadje eens los, en kijk dan eens of, als je je accu aansluit, of je startmotor dan gaat draaien. Of meet je relais door. Wat is de weerstand tussen de beide dikke aansluitingen, met iig 1 dikke kabel los?
 
Terug
Bovenaan Onderaan