Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Er zitten 2 grote doppen aan de buitenkant in het frame gedrukt, hieronder de chromen dop, normaal is hij zwart:
1_2e4ba2c8-5675-4355-b226-750e059b7994_grande.jpg


Gewoon even een werkplaatshandboek regelen, staat het ook in.
 
Dat werkplaatshandboek heb ik helaas niet, en eigenlijk dus ook geen bandit, enkel de achterbrug.
Tussen de achterbrug en het frame zijn er dus effectief geen stofkappen? Ik neem aan dat achter die chroom/zwarte doppen de boutkop langs de ene kant en moer langs de andere kant zitten... dus langs de buitenkanten van het frame.

Alvast bedankt voor de info!
 
Dat werkplaatshandboek heb ik helaas niet, en eigenlijk dus ook geen bandit, enkel de achterbrug.
Tussen de achterbrug en het frame zijn er dus effectief geen stofkappen? Ik neem aan dat achter die chroom/zwarte doppen de boutkop langs de ene kant en moer langs de andere kant zitten... dus langs de buitenkanten van het frame.

Alvast bedankt voor de info!

Correct!
 
Hallo Banditliefhebbers, ik zal me hier ook eens melden :)
Heb deze Bandit nu alweer een jaar. Ben ooit in 1996 eens begonnen met een nieuwe Bandit 600s, nu dus een 1998 Bandit 1200s.

full


mvg, Galli
 
Laatst bewerkt:
Hallo Banditliefhebbers, ik zal me hier ook eens melden :)
Heb deze Bandit nu alweer een jaar. Ben ooit in 1996 eens begonnen met een nieuwe Bandit 600s, nu dus een 1998 Bandit 1200s.

[afbeelding]

mvg, Galli

Welkom! Nette motor!

Weer wat verder met mijn USD voorvork project. Besloten om onlangs gekochte USD voorvorken te laten reviseren bij HP Suspension voor optimale werking en afstelling. Tevens vandaag balhoofdpen om laten persen. Moest 0.3mm eraf gefreesd worden om passend te krijgen.

full


2 weken kan ik mijn voorvorken ophalen.
Kroonplaat gsxr1100 laat ik door Jerryt risers erop plaatsen en originele bandit cockpit bevstiging erop monteren.

Over paar weekjes beginnen met demonteren *O*
 
Hallo banditliefhebbers, ik ben opzoek naar een mooi windscherm voor een bandit 600 uit 95 iemand suggesties? de modellen die ik tegenkom zijn het allemaal net niet.
 
even een vraagje over de bandit (600) achterbrug:

Is het mogelijk dat deze achterbrug is gemonteerd tussen het frame, maar zonder stofkappen?
Hebben deze motoren dan geen last van kapotte naaldlagers en dus vastzittende achterbruggen? Wat is het preventief onderhoud dat er aan moet gebeuren want ik zie ook geen smeernippel of iets dergelijks zitte?

Ik heb deze achterbug gekocht om in een andere motor in te bouwen en wil deze graag in een keer goed erin hebben namelijk. De verkoper verzekerde me dat er echt geen stofkappen op zaten. Ik heb ondertussen eens gekeken bij een bandit die ik op straat zag staan en ik zie ze er effectief ook niet zitten...

Bedankt voor de hulp!
Groeten, Dennis
beetje laat, maar let op dat de achterbrūg asymetrisch in het frame hangt (uit het midden) scheelt 11mm totaal zo uit mn hoofd
 
Ik laat ook maar weer eens iets van me horen.
Nu wil ik me motor onderhoud geven voor het nieuiwe seisoen,
Me koppeling slipt al een tijdje.
waar kan ik een set kopen voor me koppeling of wat moet ik allemaal vervangen?
 
Ik laat ook maar weer eens iets van me horen.
Nu wil ik me motor onderhoud geven voor het nieuiwe seisoen,
Me koppeling slipt al een tijdje.
waar kan ik een set kopen voor me koppeling of wat moet ik allemaal vervangen?

Set koppelingsplaten. Geen idee of ik hier webshop link mag plaatsen;

http://www.mlmparts.com/nl/suzuki/1997/gsf-1200-bandit-onderdelen.html

Voor mij betrouwbare website waar ik vaak bestel. Sommige mensen zweren bij OEM parts maar ik heb er nu EBC erin zitten en zijn mij al vele km's trouw. Scheelt je een hoop.

Vervangen stelde echt niets voor, handboek erbij en gaan.

Ik heb er overigens geen standaard GSF1200 koppeling meer. Ze slippen te snel door bij mij..
 
Laatst bewerkt:
Dus alleen de platen is voldoende zoals deze? ben bezig met een bestelling bij louis
Buy TRW Clutch Disc Set | Louis Motorcycle & Leisure

Nou, ik heb naast de koppelingsplaten ook meteen stalen platen mee genomen. Die van mij waren gewoon blauw en erg versleten.

Je zou eerst kunnen demonteren om te kijken of ze nog binnen marge (handboek) vallen. Of, zoals ik het heb gedaan, preventief vervangen met koppelingsplaten.
 
Ah ja denk dat ik dat maar eens doe. want rij al 2 jaar met slippende koppeling als de motor koud is.
toen die van 25kw af mocht
 
Volgens mij adviseren ze ook wel om gelijk de veren te vervangen, deze vermoeien en leveren dan niet meer voldoende kracht. Bij een diafragma-veer kan er 1 extra bij in eventueel.

Stalen platen is niet altijd nodig , ligt er aan hoe ze er aan toe zijn.
 
Kleine update over mijn USD project;

JerryT heeft zo vriendelijk mijn GSXR1100 kroonplaat voorzien van risers en bevestiging gemaakt zodat de tellers van mijn Bandit er weer op gemonteerd kunnen worden. Als het goed is kan ik morgen mijn USD voorvorken ophalen bij HP Suspension.

full
 
Wellicht en echte noob vraag maar de koppeling van mijn 98' bandit 600 lijkt te slippen als ik vol doortrek, als in wanneer boven de 10.000 toeren kom.

Zouden dit de platen of de veertjes kunnen zijn?

Ik merkte het probleem op nadat ik volgens de handleiding de speling op de kabel had gesteld. Hiervoor trok ik hem nooit echt door. Kan het zijn dat ik voor geen meter koppeling af kan stellen? Of is de manier waarop het volgens het handboek moet vrij foolproof?
 
Laatst bewerkt:
Bij de B600 kun je toch ook de speling op de stift in het blok afstellen?
281217310.jpg


die kan ook te strak staan. Als deze en de kabel genoeg speling hebben dan zijn je platen versleten, je veren versleten of zit er verkeerde olie in. Een combi kan natuurlijk ook ;)
 
Laatst bewerkt:
Bij de B600 kun je toch ook de speling op de stift in het blok afstellen?
[afbeelding]

die kan ook te strak staan. Als deze en de kabel genoeg speling hebben dan zijn je platen versleten, je veren versleten of zit er verkeerde olie in. Een combi kan natuurlijk ook ;)


Die heb ik ook gesteld ja, al kan dat best goed fout gaan. je moet hem tweel slagen uitdraaien en dan weer indraaien tot je weerstand voelt. dDt vind ik nou niet echt een precisie aanwijzing/instructie voor afstellen. dus ik ga het zo nog eens doen.
 
Ik heb het zelfde probleem gehad, het weerstand moment is inderdaad een beetje vaag... Draai het gerust nog een tikkie terug als je weerstand voelt want zodra je weerstand voelt staat er al spanning op de stift, dit moet NIET! Ik gok dat dit je probleem zal zijn :)

Ook al heeft je kabel nu genoeg speling de stift staat dan continue onder spanning omdat je die er zelf op zet met deze afstelling.

Ben benieuwd of het hier mee opgelost is!
 
Bedankt ik was me al bekend met het dan inderdaad 1/8 tot 1/4 slag terug draaien.

Zit hem meer in wanneer ik moet beginnen met terugdraaien..
 
Hij moet gewoon niet op spanning staan ;). Die spanning die je voelt komt dan van de veren in je koppeling en die kracht kan hij dus niet meer gebruiken om je platen op elkaar te houden. Een klein beetje speling is helemaal niet erg hier, het is puur compensatie in het geval je platen dunner zijn geworden. Meestal kun je dit prima opvangen met je koppelingskabel, neemt niet weg om de afstelling af en toe goed te zetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan