Another RC36

baukeekuab

MF'er
21 mrt 2011
206
0
Drachten
Hallo mede MFers,

Normaal ben ik een stille meelezer op dit forum, maar nu ben ook ik begonnen aan iets!
Een VFR750 RC36-2 is de fiets die omgebouwd gaat worden.

Ik ben helemaal geen technicus, maar een bedrijfseconomie student, dus tips zijn altijd welkom!
Doelen:
Rijden in de zomer.
Upsd voorvorkje erin.
Ducati monster 696 zadel erop met een custom subframe.

Waar ik eerst aan begonnen ben is de voorkant. Ik wil eerst de voorkant goed hebben voordat ik aan de achterkant begin want ik wil in de zomer wel kunnen rijden. Mocht er iets tegenzitten aan de voorkant(lijkt nu nog goed te gaan) waardoor het langer duurt, kan ik altijd nog rijden met de originele achterkant :r

Genoeg geluld, het slachtoffer!
lvZPq07.jpg

Dit moest dus gebeuren.
aAosNCf.jpg

Innovatieve manier om de voorvork los te kunnen halen O-)
CXcTLsW.jpg

Ennn, in!
T5ewNwE.jpg

Wiel er ook in, nog even de benodigde spacers opmeten en dan die ergens laten maken.
Iemand een mooi adresje?
rd207gM.jpg
 
Welkom hier en succes met het project,komt al een mooi vorkje in.👍
Voorvorkwisseloplossing is zeker innovatief😁
 
Ziet er al heel anders uit met die vork.
Me pa heeft precies de zelfde vfr. Loopt goed zo'n ding.
Suc6 met je project, ik ga het volgen !
 
Laatst bewerkt:
Thanks Ivan, als ik zover ben ga ik even contact opnemen.
Vork komt van een zx10r, hiervoor gekozen omdat de lengte nagenoeg hetzelfde is als de vfr vork.
Ook is de as dezelfde maat.
T-stuk is van een 954rr en kroonplaat van een srad 750.
Kroonplaat van een fireblade is een gullwing en daardoor niet zo handig om risers op te monteren.
 
Aprilia RSV Mille 2001 model (Showa)

Ik heb een topic op het VFROC, en in het VFR algemeen topic hou ik wat vorderingen bij.
Geen eigen topic gemaakt hier op MF.

20150301_184606_zps0hju3vqj.jpg


Verder:

VTEC800 subframe+zadel
Custom uitlaat collector en Akra uitlaat
CBR929 schokbreker
 
Passen de remklauwen nog met de andere kroonplaten?