Another RC36

baukeekuab

MF'er
21 mrt 2011
206
0
Drachten
Hallo mede MFers,

Normaal ben ik een stille meelezer op dit forum, maar nu ben ook ik begonnen aan iets!
Een VFR750 RC36-2 is de fiets die omgebouwd gaat worden.

Ik ben helemaal geen technicus, maar een bedrijfseconomie student, dus tips zijn altijd welkom!
Doelen:
Rijden in de zomer.
Upsd voorvorkje erin.
Ducati monster 696 zadel erop met een custom subframe.

Waar ik eerst aan begonnen ben is de voorkant. Ik wil eerst de voorkant goed hebben voordat ik aan de achterkant begin want ik wil in de zomer wel kunnen rijden. Mocht er iets tegenzitten aan de voorkant(lijkt nu nog goed te gaan) waardoor het langer duurt, kan ik altijd nog rijden met de originele achterkant :r

Genoeg geluld, het slachtoffer!
lvZPq07.jpg

Dit moest dus gebeuren.
aAosNCf.jpg

Innovatieve manier om de voorvork los te kunnen halen O-)
CXcTLsW.jpg

Ennn, in!
T5ewNwE.jpg

Wiel er ook in, nog even de benodigde spacers opmeten en dan die ergens laten maken.
Iemand een mooi adresje?
rd207gM.jpg
 
Welkom hier en succes met het project,komt al een mooi vorkje in.👍
Voorvorkwisseloplossing is zeker innovatief😁
 
Ziet er al heel anders uit met die vork.
Me pa heeft precies de zelfde vfr. Loopt goed zo'n ding.
Suc6 met je project, ik ga het volgen !
 
Laatst bewerkt:
Thanks Ivan, als ik zover ben ga ik even contact opnemen.
Vork komt van een zx10r, hiervoor gekozen omdat de lengte nagenoeg hetzelfde is als de vfr vork.
Ook is de as dezelfde maat.
T-stuk is van een 954rr en kroonplaat van een srad 750.
Kroonplaat van een fireblade is een gullwing en daardoor niet zo handig om risers op te monteren.
 
Aprilia RSV Mille 2001 model (Showa)

Ik heb een topic op het VFROC, en in het VFR algemeen topic hou ik wat vorderingen bij.
Geen eigen topic gemaakt hier op MF.

20150301_184606_zps0hju3vqj.jpg


Verder:

VTEC800 subframe+zadel
Custom uitlaat collector en Akra uitlaat
CBR929 schokbreker
 
Passen de remklauwen nog met de andere kroonplaten?
 
Laatst bewerkt:
Passen de remklauwen nog met de andere kroonplaten?


Ik heb voor de RSV vork ook andere remklauwen, Brembo 65mm 4-zuiger tangen, en tevens ook andere 320mm remschijven van Frixion (vond ze erg mooi, en schijnen goed te remme) :9 en bijbehorend 5 spaaks wiel uiteraard. Zit je ook niet met de offset van de remschijven te klooien.

Kroonplaten hebben geen directe invloed op de remklauwen, de onderkant van de vorkpoot+remschijven zijn maatgevend of het wel of niet past. Als je dus het originele VFR750F wiel wilt gebruiken gaan de originele schijven (296mm) hoogstwaarschijnlijk net niet helemaal passen met de ZX10R remklauwen die voor 300mm schijven (2004-2007) of 310mm (2008-2015) zijn gemaakt, tenzij je natuurlijk een slim truukje uit kan halen met de remklauw spacers (als die erin zitten). Wellicht is de 2mm in straal vanuit de wielas wel te verwaarlozen, maar ik zou er niet vanuit gaan.

Belangrijkste is dan nog dat je mazzel moet hebben dat de offset van de schijven vanuit het wiel overeen komt ;)
 
Laatst bewerkt:
ZX10R van 2004 t/m 2007 gebruikt 300mm schijven.

De voorpoten zijn (aan de remklauwen te zien) van een 2006/2007 model. Daar zitten zwart gekleurde Tokico klauwen op.
 
Offset van de schijven ga ik vanavond even bekijken, moet denk ik een klein spacertje voor komen.
Poten zijn van een 03/04. Remklauwen zijn wel van een 05/06.
Ik ga nog even kijken hoe ik uitkom met het 300mm/296mm verschil, ga er vanuit dat het inderdaad verwaarloosbaar is, mocht dicht niet zo zijn moet ik even zoeken naar een oplossing.

@pretpiloot is die veer van een 929rr een beetje goed om te zetten? Leuk ding wel zo!
 
de complete demper van een 929 zit er bij mij in, de bovenste steun moet wat verlengd worden, en de achterste bobines even verplaatst. middagje werk.

op VFRDiscussion en VFRworld zijn goede tutorials te vinden, daar heb ik ook het idee vandaan. De veer is een goede vervanging voor een versleten schokbreker. Veerwaarden, veerweg en dempingswaarden komen bijna 1-op-1 overeen met de RC36-2

20120624_190251_zps0742e2cf.jpg

20120624_113816_zpsd39f4f40.jpg
20120624_101544_zps1d8dbd1f.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb voor de RSV vork ook andere remklauwen, Brembo 65mm 4-zuiger tangen, en tevens ook andere 320mm remschijven van Frixion (vond ze erg mooi, en schijnen goed te remme) :9 en bijbehorend 5 spaaks wiel uiteraard. Zit je ook niet met de offset van de remschijven te klooien.

Kroonplaten hebben geen directe invloed op de remklauwen, de onderkant van de vorkpoot+remschijven zijn maatgevend of het wel of niet past. Als je dus het originele VFR750F wiel wilt gebruiken gaan de originele schijven (296mm) hoogstwaarschijnlijk net niet helemaal passen met de ZX10R remklauwen die voor 300mm schijven (2004-2007) of 310mm (2008-2015) zijn gemaakt, tenzij je natuurlijk een slim truukje uit kan halen met de remklauw spacers (als die erin zitten). Wellicht is de 2mm in straal vanuit de wielas wel te verwaarlozen, maar ik zou er niet vanuit gaan.

Belangrijkste is dan nog dat je mazzel moet hebben dat de offset van de schijven vanuit het wiel overeen komt ;)

Die diameter maakt op zich niet zoveel uit.
Ik heb een CBR900RR voorwiel met Beringer 296 mm schijven in de USD-vork van een GSX-R 750 zitten. Horen normaal ook 310 mm schijven bij de voorvork.

Remt als een tiet. De schijf wordt wel niet helemaal gebruikt, zo'n 3 mm aan de binnenkant.
 
Afgelopen weekend even bezig geweest weer.
Remschijf moet een spacer hebben, even opgevuld met ringen om te kijken hoe het zou zitten met spacer, past allemaal mooi!
Contact opgenomen met Robinjo voor het maken van de spacers. Dat is nog even afwachten!
(Foto's zijn een beetje wazig zie ik nu |( )
r1Eg5Iu.jpg

aof93jv.jpg
 
Doei oma.

Afgelopen week de spullen van Robinjo binnengekregen, past perfect!
QmOuLbS.jpg


Meteen maar even in orde gemaakt, alleen nog langere remschijfboutjes scoren.
Y2qNIdp.jpg

9e8ow0E.jpg


Ook een koplampmount gemaakt. Hangt nog een paar mm uit het midden. Moet nog even aangepast. Komt een goeie straal licht uit de xenon! Op de voorvork zit trouwens tape, moet de stuurstops nog iets aanpassen en wil niet dat de boel beschadigd. Koplampmount zit vast op de kroonplaten. Vind ik mooier omdat het goud te mooi is om te bedekken met mounts.. O-)
Radiator iets anders gemonteerd voor meer stuuruitslag, ben dus van de draaicirkel olietanker af gelukkig..
rv7mr5M.jpg


Op het moment bezig met de kabelboom. Aangezien veel hiervan onder de topkuip zat, verplaats ik dit nu naar de achterkant. Ook de bobines een ander plekje gegeven. Komende week(en) zal ik hier nog wel even zoet mee zijn.. Nieuwe connectoren maken voor de koplamp, nieuwe teller aansluiten, wordt een Koso DB02R die een maatje van me nog had liggen.
MfkWmYA.jpg
 
Laatst bewerkt:
Kan je s n foto make van je radiator nu? Ben benieuwd, ik heb nu ook zo'n boot draai cirkel xp met rijden zal ik er niets van merken, maar toch.
 
Ik heb die montagestang waar normaal de kuip opzit en die nok die in het frame valt eraf geslepen, onderkant beetje losgedraaid en dan kun je m gewoon kantelen. Simpel, maar werkt wel!
 
Terug
Bovenaan Onderaan