Kymco DownTown 350

Heb de onderdelen vraag weer voorgelegd alleen nu via een andere bron, hopelijk bied dat soelaas?
Want met één keer vragen zonder antwoord, vraag ik het niet nog een keer

Hier in NL. is alles afgeschermd en mogen er geen onderdelen door 3e worden verkocht, maar daar heb ik een hekel aan.
Ik koop al een jaar of 6 in Duitsland bij de partner van de Duitse Kymco importeur MSA altijd correct en op tijd in huis voor 9,60 euro verzendkosten, en normaliter reageren ze wel op een evt. vraag.

Kymco Onlineshop für Original-Ersatzteile - Kymco-Scooterparts
 
Hee, dat is handig!

Zoiets heb je ook voor originele Ford onderdelen (ja, dat merk rijd ik), ook in DLD en ook spotgoedkoop en OEM.

Doe al m'n onderhoud altijd zelf, zal met de nieuwe DT wel ff wennen zijn, het langs de stealer moeten voor m'n 1000 beurtje etc.
 
Omdat het een jaar terug kennelijk nog te vroeg was voor onze duitse vrienden, en ik niet 2 keer iets ga vragen,
heb ik er de straks gewoon een dubbele bom vanuit Duitsland op laten gooien door een paar jongens.


Hallo Jan,

ich habe den Shopbetreibern gerade eine Mail mit Deiner Frage geschickt.
Ich melde mich, sobald ich eine Antwort bekommen habe.

Gruß
Jörg

Der Rollershop ( kymco-ersatzteile.de ) muss halt auch die kompletten Ersatzteilkataloge vom 350er einpflegen . Das dauert halt ....
Doch habe ich den shopbetreibern gerade eine mail mit deiner frage geschickt.

MeisterZIP

Even aankijken vanaf hier, want ik wil ten aller tijden onafhankelijk blijven en zeker niet overgeleverd willen zijn aan die toko waar jij het over hebt, maar ook niet aan andere 3e.

Opmerking:
Wij waren hier in Nl. een flinke tijd eerder met de release van de Xciting400 en de DT350i
 
Laatst bewerkt:
Ik zit ook niet echt te wachten op onderhoud bij MP, hier in Spijkenisse zitten nog 2 Kymco dealers, te weten Kees van Dijk en Walter van Os.

Met laatstgenoemde heb ik geen beste ervaring, heb een hele tijd een Kymco Super 8 50cc gehad, toen nog vrij nieuw en elke keer als ik daar kwam ging ik de deur uit met een dikke rekening en later nog eens een lekkende klepdekselpakking (zou vervangen zijn maar was KEIhard) na het kleppenstellen, men ging nog mooi in de ontkenning, want zo'n pakking is binnen no-time hard (jaja) maar hij wist niet hoe snel ie een nieuwe moest pakken en mee moest geven (monteer hem zelf wel).
Ook zijn een keer de koppeling en het variogebeuren vervangen, achteraf gezien bleek het niet nodig, daar kom ik dus ook niet meer.
Moet wel zeggen dat ik toen 0,0 verstand van dat variogebeuren had hoor, anders had ik het mooi zelf gedaan.

Kees van Dijk is een beetje een aparte zaak, hangt een beetje een k*tsfeer en mevrouw van Dijk heeft nogal eens de neiging om te gaan klagen dat de verkopen zo slecht gaan en men bij hun komt kijken en via internet elders een fiets bestelt (gek he!?).
Dus dat wordt hem ook niet, om die reden dus (te duur).
 
Laatst bewerkt:
YES eindelijk is dit debacle ook opgelost.


Antwort von Kymco-Scooterparts:

"Hallo, das Fahrzeug wird in den nächsten Tagen angelegt und in ca. 1 bis 2 Wochen können Teile bestellt werden.
Mit freundlichen Grüßen
Kymco-Scooterparts.de
Georg Heider"

wat betreft dat andere moet je het maar even aankijken.
In principe is het zo dat de garantie door loopt tot 12000km, en/of 24 maanden, het geen het eerst voorbij komt is leading.

Ook is het zo dat niet alles onder de garantie afdeling valt dus sommige aspecten kun je zelf al snel onder handen nemen.
Zo kun je b.v. de CVT al in eigen beheer nemen.

En om maar een voorbeeld te noemen als jij er een uitwasbaar luchtfilter in plaats omdat dit jou financieel op de lange duur beter uitkomt zijn daar geen bezwaren tegen, en zo kan ik wel door gaan. Jou garagist stop er ook anders als als beste voorgeschreven olie in waar hij nog meer voor vraagt als de als beste voorgeschreven olie kost, en daar wordt hij ook niet op aangesproken.

In principe is het zo dat als er garantie gevalletjes zijn het er bijna altijd duimen dik boven op ligt waar het vandaan komt, en dat de eigen beheer dingen die er niets mee te maken hebben geen bezwaar opleveren om een garantie claim te weigeren.

Als je ooit iets wil weten van b.v. aanhaalkoppels en andere technische gegevens dan roep je maar. Voor kleppen stellen adviseer ik je wel om die bij de 10.000km. beurt eenmalig door een garagist te laten uitvoeren, daarna kan je zelf elke 10.000km aan de bak.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Goed geregeld!!

Weet dat er allerlei haken en ogen aan garantie zitten, vaak krijg je alleen garantie op fabricagefouten en sowieso al niet op slijtagedelen.

Uitsluitingen van garantie beslaan al iets van 3 pagina's.

Ze zijn nogal makkelijk in het afwijzen van een claim als er geen dealerstempels in het boekje staan, zie jij dan maar voor elkaar te krijgen dat het toch opgelost wordt.

Spreek helaas uit ervaring, is me uiteindelijk dan toch gelukt met tussenkomst van rechtsbijstand, maar leuk is het niet.

Volgens mij is garantie wettelijk altijd 24 mnd, ongeacht de kilometers, dat zou ik even uit moeten zoeken.

Moet er voorlopig nog een week op wachten voordat het feest kan beginnen.
 
Een goede relatie met de dealer lost al veel problemen op, Ik mocht al verschillende keren kleine reparaties onder garantie laten doen die eigenlijk mijn eigen schuld waren. Je moet natuurlijk wel zo'n dealer hebben en ook bereid zijn om in te zien dat deze man ook moet eten, en geld/loon vraagt in ruil voor werk of onderdelen.
Waarmee ik wil zeggen koop of handel met een vertrouwde dealer, niet noodzakelijk met de goedkoopste.
 
Ik mag altijd zelf meedoen op de werkvloer als mijn kymco binnen is, heb zeg maar een oude jongens krentebrood verhouding.
Lekker laagdrempelig zaakje onder de rook van Amsterdam
geen poespas geen dure showroom, 50cc tarief, enz. enz.
 
Wat waren die problemen dan bijvoorbeeld?
Bij dezelfde dealer gekocht, een Sym Symphony ST 50cc , met permanente verlichting. na 15.000 km de lichtampul om zeep. Om dit in de toekomst te voorkomen (ik wil 100.000 km met het brommertje doen) liet ik een aan/uit schakelaar inbouwen om het licht overdag uit te kunnen zetten, dat werkte wel. Ten kosste van de spanningregelaar die toen een eigen leven ging leiden, tot 19 volt zelfs. Mooi onder garantie nieuw geplaatst.
Slotje van de zadelsluiting gerepareert waar m'n vrouw haar sjaal tussen was blijven zitten , gevolg, slotje moeten openbreken.
Je moet het zo zien , jij investeert in de dealer en de dealer investeert in jouw ( ik ga b.v. ook niet afdingen op zijn toch al goede nieuwprijs van een nieuwe scooter, ik heb er wel 3 bij hem gekocht), iedereen gelukkig
 
Laatst bewerkt:
Ah op die manier!

Ik heb de ervaring dat het vaak eenrichtingsverkeer is....

Misschien de juiste dealer nog niet tegengekomen, of t ligt aan mij:-p
 
Prima groetjes terug aan Tom (die kent mij vast niet meer is 3 jaar terug) maar ben toen wel wat dieper in gesprek met hem geraakt omdat ik wat Ermax Xciting schermen naar Singapore en Maleisië wilde sturen voor wat lui waar ik contact mee onderhoud.

Herinner hem als een fijne rustige vent die de tijd voor je nam.
Garantie service is goed en de prijs ook, mogelijk alleen bestel tijd van 3 weken?

Mvg. Jan
 
Dankjewel, komt goed!

@WebEngine, geen idee wat de levertijd is, ik heb hem gemaild omdat ik de kleurverschillen duidelijk wil hebben.
Is nu niet echt duidelijk.
 
Is niet zo moeilijk hoor, ik dacht zelfs dat ik eerder de tabel had geplaatst

Ermax komt uit Frankrijk

ermax: home

Hieronder de link naar jou scherm, ik kan je verklappen dat de donkerste die je op de url hieronder helemaal onder (een na laatste van rechts) van de pagina terug vindt erg fraai staat, en super modern, ik heb ook die donkere tint
Het gaat dan als ik het goed heb om naam en kleur nr: noir foncé nr. 014501615
Bigsingle heeft een paar tinten lichtere kleur gris en die is licht grijs!

Enige verijste bij die 'noir foncé nr. 014501615' is dan wel dat je over je scherm heen moet kunnen kijken, want je kunt er haast niet door heen kijken

ermax: product
 
Laatst bewerkt:
Dat is een stukkie duidelijker ja.

Op zijn site staat maar een onduidelijk voorbeeld.

Ik heb op mijn Pan ook zo'n lichtgrijze ruit zitten en dat staat best, tintje donkerder is ook wel stoer, over de +15 ruit kijk ik makkelijk heen.
 
Geloof mij je gaat scoren met die donkere, zelfs omaatjes van 80 gaan zich omdraaien om naar je brommert te kijken :+
Esthetisch echt een onwijze opsteker voor zo'n scooter het komt echt modern over

Maar uiteindelijk blijft kleur natuurlijk wel een persoonlijk dingetje ;)
 
Kan hem helaas niet als afbeelding eruit halen, maar kan hem wel screenshotten.

noir foncé is dark black

image.php



Het afgebeelde sport scherm hierboven is natuurlijk niet de juiste want het gaat om het scherm op de foto hieronder wat +15 cm is, het zijn mijn inziens puur samples voor de kleuren, alleen is het +15cm scherm op de foto hieronder grijs en niet "noir foncé"
Maar als je via de url je muis op dat scherm houd zonder op een knop te drukken zie je wel verschijnen dat het om het +15cm scherm gaat!

scooter-windshield-+15-cm-+-kit-fix-ermax-for-downtown-125---350i-abs-2015-2016-__article_photo_5092.jpg


Dus even onder aan de pagina je muis stil houden op het scherm waar ik de pijl in het screenshot bij heb gezet.

ermax: product
 
Laatst bewerkt:
Nee man is een engelse brommert 8-)

wil wel nog steeds de waarschuwing mee geven dat met jou 186cm. je toch nog windt opvangt,
ik ben toen overgegaan op het bijplaatsen van een X-creen.
Maarja ik was dan ook pionier omdat ik de eerste was met dit nieuw type scherm 3 jaar geleden


image.php
 
Laatst bewerkt:
Haha, oh ja natuurlijk!! :-)

Dat kan altijd nog, ik vind zo'n enorme schoenlepel als kuipruit ook totaal geen gezicht....
 
Nee ha ha schoenlepel is geen pan, en mijn inziens esthetisch onverantwoord.
Estheticisme is voor mij persoonlijk altijd een heet hangijzer.

2 berichten hoger heb ik er nog een fotootje van de MRA x-creen bij geplaats
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan