de MoHawk

weg oma!

Inmiddels uitlaat netjes zwart. Helaas gaf de nieuwe spuitbus met krimplak geen.... krimp :( dus helaas blokdeksels nog niet kunnen spuiten. Deze week komen de pakkingen en overige blokdelen binnen dus verwacht weer wat voortgang :]
 
dan doe je iets verkeerds... net als ik in het begin, je moet die krimplank erop spuiten laten aan drogen en dan met een fohn verwarmen.
 
de HD lak die ik had gekocht zou geen verhitting nodig hebben, van VHT bijvoorbeeld wel. Maargoed, van de week even kijken of ik de bus kan wisselen :) so close!



Gisteren nog even bezig geweest met de heatwrap. Beetje een jeukklus met die glasvezel, en de metalen tie-wraps waren ook wat lastig strak te trekken, maar uiteindelijk zit het er allemaal op. Hopelijk geen issues metaanlopers straks :+
 
Het vreet wel in op je bochten set die wrap.
Dat je het maar ff weet, heb daar ervaring mee. O-) :t
 
hehe, ja bochten waren al niet erg best meer dus een beetje camouflage is niet verkeerd. Dank heren!
 
Dat schiet lekker op Erik! Volgens mij wordt het wel een mooie fiets zo!

Ik kon het niet laten en heb ook nog een Hawk op de kop getikt. Eigenlijk alleen omdat het een motor zonder kenteken was en ik nog 3 frames met kenteken heb liggen. Overbouwen en verkopen dus...

Maar eerst de Hypermotard klaar maken. Die wil ik graag eens loslaten wanneer het weer het toelaat.
 
hehehe, zo raakt die schuur van je nooit leeg natuurlijk :) Wel een mooie manier om van de frames af te komen!

Door het weer kan ik op het moment niet veel doen, zodra het wat warmer wordt kan er weer voortgang gemaakt worden.

weet jij toevallig welke maat sleutel er nodig is voor de moer van de achteras? zelfs mijn superbahco past er net niet op :P
 
hehehe, zo raakt die schuur van je nooit leeg natuurlijk :) Wel een mooie manier om van de frames af te komen!

Door het weer kan ik op het moment niet veel doen, zodra het wat warmer wordt kan er weer voortgang gemaakt worden.

weet jij toevallig welke maat sleutel er nodig is voor de moer van de achteras? zelfs mijn superbahco past er net niet op :P
Ff diameter meten en dopsleutel halen bij groenhart
 
hehehe, zo raakt die schuur van je nooit leeg natuurlijk :) Wel een mooie manier om van de frames af te komen!

Door het weer kan ik op het moment niet veel doen, zodra het wat warmer wordt kan er weer voortgang gemaakt worden.

weet jij toevallig welke maat sleutel er nodig is voor de moer van de achteras? zelfs mijn superbahco past er net niet op :P

Net ff voor je gekeken. 46mm
Is dezelfde dop die ik gebruik voor het achterwiel van de hypermotard en multistrada.
 
gisteren even in de keuken gestaan om deze koekjes te bakken :P


dekking is erg belangrijk met deze verf, zitten wel wat ineffenheden in maar goed genoeg voor nu
 
Inmiddels is dan (eindelijk) de teller aangekomen uit china... bijna 3 maanden wachten, hopelijk werkt het ding :)

inmiddels is de voorkant eraf, plan is de kroonplaten even op te frissen, voorvork olie verversen en poten schoon te maken. ik dacht eraan ze zwart te spuiten, maar de gepolijste look staat wel goed bij het frame. ook een bevestiging lijmen voor het spatbord, moet ik nog wat voor bedenken.

uitlaatbochten zitten erop, staat best ok :) foto's volgen!
 
s-l1600.jpg


Dit hoort dan ook op je helm dan hè? :P

Trouwens, dat wrappen van de uitlaatbochten moet je me maar eens leren, ik vind dat altijd erg gaaf eruit zien :t
 
Laatst bewerkt:
hehehe... dat gaan we nog wel even bekijken ;) wrappen is prima zelf te doen, vervelendste is het demonteren en weer monteren van de uitlaatbochten, vooral als het draad in de kop is uitgelubberd... gelukkig een ondermaatse bout erdoorheen kunnen fietsen, vast!



tellertje!




voorrem ziet eruit alsof ie wel een opfrisbeurtje kan gebruiken


achterrem is eigenlijk nog behoorlijk fris!


nog wat meer spul om te poedercoaten
 
was even bang dat het niet ging lukken om de schroef uit het reservoir te halen... bij het laatste velletje schroef gaf ie toch nog toe :)

onderste kroonplaat beetje opgeschoond en gespoten. Niet super maar ok, bovenste wordt wel netjes gedaan.
 
spatbord was nogal een gevalletje 'press fit' zeg maar. Dus met de verfbrander rustig de boel opgestookt om zo wat meer ruimte te maken voor de vorkpoten. nu past het geheel in ieder geval spanningsvrij tussen de poten.





nu beugeltjes maken om aan de poten vast te lijmen. door met wellnuts te werken moet het monteren en demonteren straks een heel stuk makkelijke gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan