Tuono Topic Deel 19

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan ben ik alleen nog opzoek naar een paar voorbeelden van (deel) framenummers en wat er bij jullie voor een jaar staat boven de achterveer :)
 
Jaar boven de achterveer?

Wat bedoel je daarmee?

Ter hoogte van het de achterveer, zit het motorbloknummer en code.
 
Laatst bewerkt:
ehdqfc.jpg
is dit een code of een jaartal?
 
[afbeelding] is dit een code of een jaartal?

Dat is geen code.

Ik weet niet wat je wilt doen, maar aan de hand van de foto van jou framenummer die je hebt gepb't kan je zeer duidelijk zien dat er gerommeld is met het framenummer.
Je hebt hiervan bevestiging van het RDW.

Ga ermee terug naar waar je hem hebt gekocht, en schakel indien nodig rechtsbijstand in.
Ze hebben jou (misschien wel onbewust) een oneerlijke motorfiets verkocht.
 
Laatst bewerkt:
Heren, vraag?

Bij rijden in deze jaar getijden wordt mijn blokje niet warmer dan 76 / 78 graden?
Is dit normaal, als ik in de lente zomer rijd is het meestal tussen de 86 en de 91 graden?

Kan zeker kloppen, je kan eventueel met ducktape een paar banen van je radiator afplakken
 
Moet zeggen dat mijn koelvloeistof altijd stabiel 78 graden is in winter en zomer bij normaal rijden. Stilstand is inderdaad een ander verhaal. Betreft hier wel een oer tuono.
 
Hallo, ik ben een Belgische Appie Shiver rijder en wou dit toch even aan de Tuono rijders laten weten.

Juist de moto lijst met mededeling meegekregen van Piaggio bepaalde modellen en merken in België geen 95ron meer mag tanken. Enkel 98ron, dus als jullie ooit in België moesten tanken zeker geen 95 tanken, niet vergeten.

België geeft vanaf 1 Januari 2017 de ethanol percentage verhoogt (enkel in de 95 ron benzine) omwille van het milieu en waarschijnlijk de extra winst. Dus veel oldtimers en zelfs bepaalde moderne verbrandings- motoren ook bepaalde Piaggio's en medemerken.

zie de lijst:

2nhioumsd1j5s.jpg


hvdbdad2olxx8.jpg





Aja mijn beste wensen voor 2017
 
Heeft of weet, hier iemand nog een mooie achterbrug van een 2de gen Tuono te liggen.
Ben op zoek naar een.

Alvast bedankt

Steve
 
Daar ga je geheid problemen mee krijgen vanwege zichtbaarheid kenteken.
Klinkt wel lekker denk ik?

Ik had op mijn oude 2004 RSV de storm gp titaniumdempers eronder.
Vond ik teveel van het goede, daarna een setje originele eronder gehangen waarvan ik de katalysatoren eruit heb gehaald.
 
Zal vast klinken maar de verleiding nog kunnen weerstaan om hem binnen te starten. Wat betreft zichtbaarheid dat is wel een lastig ding. Ik ben beetje aan t googlen geweest en twijfel of het een probleem is. Wordt in wet gesproken over zichtbaarheid recht achter het voertuig en dat is geen punt.
 
Hey allemaal,

Was net de nieuwste kaarten op mijn GPS aan het installeren, klaar voor volgens seizoen en kreeg wat last van winter-blues.
Dus ben ik maar eens door de fotoalbums gaan klikken van mijn trip naar schotland met de tuono vorige zomer.

Op een kleine panne (bekabeling naar benzinepomp doorgeschuurd) na, was het een fantastische trip.
Dus ik dacht, ik deel een paar van de foto's.

Aankomst in Newcastle

full


Een paar foto's van de scenery.

full

full


Het slepen na de panne.

full

full


De herstelling.

full


En de prachtige ritten na de herstelling.

full

full
 
Laatst bewerkt:
full


Levert Aprilia niet meer een mooi ''omhooghoudtstokje''voor de tank mee ? :+

Mooie foto's hoor! Lijkt me een heerlijke trip!
 
Laatst bewerkt:

Mooie foto's en mooie motor, dat zeker, maar ik wil eigenlijk vragen hoe jij dit SW-Motech Blaze tassen op je Tuono V4 gekregen hebt. Ik las dat je de beugels van een BMW S1000 kunt verbouwen voor de Tuono maar ben benieuwd hoe jij dat gedaan hebt (en of er een makkelijkere oplossing is).
 
Ik heb de hielbeschermers van de achterste voetsteunen afgehaald en nagemaakt in INOX/RVS.

De beugels heb ik idd gewoon van een ander model besteld.
Op de plaatjes laten lassen en erna afgeslepen.
Past perfect, het enige nadeel is dat je telkens moet schroeven om ze te installeren/verwijderen.
Heb zelf ook niet meteen een manier gevonden om de koppeling van SW-motech te gebruiken.
Hopelijk maken ze ooit één voor Tuono's en RSV4's.

full



full
 
Mooie foto's en mooie motor, dat zeker, maar ik wil eigenlijk vragen hoe jij dit SW-Motech Blaze tassen op je Tuono V4 gekregen hebt. Ik las dat je de beugels van een BMW S1000 kunt verbouwen voor de Tuono maar ben benieuwd hoe jij dat gedaan hebt (en of er een makkelijkere oplossing is).

Ik heb nog een bagage frame liggen.
Deze kan onder de passagier voetsteunen worden gebout.
Er pas een tanktas ring van SW motech op zodat je kan wisselen met de tanktas.
Zwart gemoffeld.
 
Ik heb de hielbeschermers van de achterste voetsteunen afgehaald en nagemaakt in INOX/RVS.

De beugels heb ik idd gewoon van een ander model besteld.
Op de plaatjes laten lassen en erna afgeslepen.
Past perfect, het enige nadeel is dat je telkens moet schroeven om ze te installeren/verwijderen.
Heb zelf ook niet meteen een manier gevonden om de koppeling van SW-motech te gebruiken.
Hopelijk maken ze ooit één voor Tuono's en RSV4's.

Nice, ik dacht al zoiets op te zien op de foto's. Op mijn vorige motor had ik dit systeem ook en dat werkte super, vooral omdat je het er zo af klikte en je er bijna niets van zag. Zat met rijden ook super, 250km/u was geen probleem en bijna niet merkbaar. Gaat helaas wat minder op de V4. Ik heb zelf de duo stepjes er standaard af en had ook gehoopt dat er een systeem is dat bijv. op dezelfde plaats onder het zadel te schroeven/klikken is.

Ik heb nog een bagage frame liggen.
Deze kan onder de passagier voetsteunen worden gebout.
Er pas een tanktas ring van SW motech op zodat je kan wisselen met de tanktas.
Zwart gemoffeld.

Heb je hier toevallig foto's van? Zoek iets waar de tassen aan ze zijkant zitten. Alleen bovenop is mij te onstabiel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan