KTM Duke 690 IV Topic Zwei

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hebben jullie ook een brief ontvangen voor de terugroepactie van Ktm?
Zou iets mis kunnen zijn met de draadboom
 
690 duke modellen staat erbij en de mijne komt uit 2015, staat verder niks specifiek in
Kabelboom schuurt mogelijk langs de abs modulator waardoor deze mogelijk niet meer werkt
 
Hallo dan,
Heeft er iemand ervaring met het verwijderen van de katalysator, inruilen voor een recht pijpje. Het schijnt dat je dan het moto-karakter krijgt zoals KTM het bedoeld heeft.....
 
Ik rijd rond met een recht pijpje, maar het verschil met een katalysator weet ik (nog) niet. Bij aankoop was de katalysator er al onderuit namelijk.

In mei ga ik een weekje naar Oostenrijk met de KTM, dan zet ik de katalysator er voor de zekerheid ff onder. Geen idee hoe ze over rijden zonder katalysator denken in Oostenrijk namelijk.
 
Hallo dan,
Heeft er iemand ervaring met het verwijderen van de katalysator, inruilen voor een recht pijpje. Het schijnt dat je dan het moto-karakter krijgt zoals KTM het bedoeld heeft.....
Ik heb ervoor gekozen om het niet te doen, vanwege het geluid. Jouw brommer gaat een hoop meer herrie maken ;)
 
Hertogen,

Kan iemand mij de verschillen aangeven tussen het 2012 model en model 2013-2014 ( met zijn dunne spaken )?

Ben me aan het oriënteren voor deze dikke mono😎.

Greets,

Pier, nog een suffe Vstrom rijder 👔
 
Hertogen,

Kan iemand mij de verschillen aangeven tussen het 2012 model en model 2013-2014 ( met zijn dunne spaken )?

Ben me aan het oriënteren voor deze dikke mono😎.

Greets,

Pier, nog een suffe Vstrom rijder 👔

Volgens mij is dat het verschil wel zo'n beetje, velgen en kleurstelling.. 2012-2014 modellen zijn motorisch hetzelfde voor zover ik weet.
 
Het enige verschil is inderdaad de looks. De technische eigenschappen zijn identiek tussen deze jaren.

Verder: goede keus om voor deze dikke mono te gaan! Het is echt een fun bike.
Mijn Duke uit 2012 is te koop, mocht je wat info willen moet je mij maar even een pb sturen.
 
Ik heb ervoor gekozen om het niet te doen, vanwege het geluid. Jouw brommer gaat een hoop meer herrie maken ;)

Bij mij gaat de katalysator er weer onder vanwege het geluid. Van anderen kreeg ik de opmerking dat het geluid wel erg hard was, dus om geen overlast te veroorzaken gaat de katalysator er maar weer onder.
 
Jesus wat zijn er veel pagina's in de Duke 690 topics ;)! Ik ben begonnen met lezen, maar toch na een paar uur er mee gestopt.

Zijn er hier ook "langere" rijders die een Duke 690 hebben? Ik heb vandaag voor het eerst op een 2014 Duke 690 gezeten... de hoeken van mijn knieën voelde verrassend goed aan en de zithouding ook (recht op en veel been ruimte voor zo'n compact ding).
Alleen moest de verkoper lachen en zei dat het leek alsof ik op een brommer zat... dat is dan natuurlijk weer jammer ;).
Ik ben ongeveer 194cm en ben vooral benieuwd naar jullie bevindingen als lange rijders zijnde. Wellicht ook met foto? Dan kan ik het brommer effect zelf ook inschatten ;)
 
Vandaag weer met de motor naar het werk geweest en dat was fris vanmorgen, tot een uur of tien koude knokkels gehad.

Vanmiddag niet over de snelweg gegaan maar binnendoor terug gereden. Wat kan dat toch mooi in Twente. Echt allerlei kleine slingerweggetjes gehad die zo ongeveer op een kilometer van m'n werk beginnen. Ik ga dus vaker op de KTM naar het werk :9
 
194 is nou toch niet zo extreem groot.
Ens als het evenredig verdeeld is, kom je al zitten slechts 5 cm hoger dan iemand van 184.
Kan best op een Duke, als het voor jou goed voelt.
 
Jesus wat zijn er veel pagina's in de Duke 690 topics ;)! Ik ben begonnen met lezen, maar toch na een paar uur er mee gestopt.

Zijn er hier ook "langere" rijders die een Duke 690 hebben? Ik heb vandaag voor het eerst op een 2014 Duke 690 gezeten... de hoeken van mijn knieën voelde verrassend goed aan en de zithouding ook (recht op en veel been ruimte voor zo'n compact ding).
Alleen moest de verkoper lachen en zei dat het leek alsof ik op een brommer zat... dat is dan natuurlijk weer jammer ;).
Ik ben ongeveer 194cm en ben vooral benieuwd naar jullie bevindingen als lange rijders zijnde. Wellicht ook met foto? Dan kan ik het brommer effect zelf ook inschatten ;)
Ik ben 1.90, en ik heb ook niet gevoel van een clown op een driewieler. Ik kan mijn benen prima kwijt, en zit best lekker eigenlijk :]
 
Gister gaan testrijder op een Duke 690, heerlijke machine zeg! Positie was wel even wennen maar tevens ook ontspannen (rechte rug en voldoende beenruimte). Trouwens ook genoeg power in huis om lekker mee te scheuren! Nu nog opzoek naar een leuke deal, want helaas stond die van gisteren in België en had hij nog niet voldoende gereden om fatsoenlijk in te voeren... maar de Duke zal me zeker gaan bevallen!
 
Gister gaan testrijder op een Duke 690, heerlijke machine zeg! Positie was wel even wennen maar tevens ook ontspannen (rechte rug en voldoende beenruimte). Trouwens ook genoeg power in huis om lekker mee te scheuren! Nu nog opzoek naar een leuke deal, want helaas stond die van gisteren in België en had hij nog niet voldoende gereden om fatsoenlijk in te voeren... maar de Duke zal me zeker gaan bevallen!
Hoeveel stond erop? Minder als 6000 zeker
 
Ik kwam er ook pas na de proefrit achter dat een motor minimaal 6000km moet hebben gelopen om niet als "nieuw" te worden gezien door de RDW. Gelukkig dat ik me nog even heb ingelezen op de site van de RDW... er staat in elk geval genoeg leuks te koop ;).
 
Ik heb vorige week ook eindelijk een duke 690 (2012) aangeschaft. Nu wil ik de tankstickers verwijderen maar ik constateer een groot kleurverschil wit (logischerwijs). Kleurt dit vanzelf bij of zijn hier (wonder)middeltjes voor?
Tevens hoor ik sinds ik vandaag bij het op contact zetten (niet starten dus) van de motor een soort van gepiep/gezoem ergens bij het motorblok vandaan komen. Iemand enig idee waar dit vandaan kan komen? Ik heb korte kentekenplaathouder eronder gezet dus moest alle lichten even ontkoppelen, kan het hier mee te maken hebben? Thanks!
 
Gefeliciteerd met je aankoop!
Dat geluid wat je hoort als je hem aan zet hoort er te zijn. Is je benzinepomp volgens mij.
De verkleuring van je kappen zal wel komen door uv-licht van de zon... Zal je niks aan kunnen doen. Alles wat in zonlicht staat verkleurt nou eenmaal... Nieuwe kapjes zijn niet zo duur trouwens dus dat kan nog een optie zijn?

En eehhh.. Fotooo!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan