TT-Circuit als pelgrimsoord

[afbeelding]

[afbeelding]

Uit de tijd van dat de kitspuit nog niet bestond en het rennerskwartier nog onverhard was....
[afbeelding]

Kort na de opening in 1955
[afbeelding]

En wie kent dit gebouw nog? :+
[afbeelding]

[afbeelding]

En wie herinnert zich dit nog?
Er woonden toen der tijd nog meerdere mensen in het middenterrein. Zo kon je voor de tent motorracen kijken vanaf De TT-camping van boer Dijkema.

Toen nog tietloze Annie's in een campingstoel.. *O*

Vrijwilligerscamping t/o de paddock is er nog steeds hoor.. :Y

Gave foto's man!!
 
Schijthok achter de hoofdtribune...

full
 
Yep...tragisch, nog steeds.

Het meest tragische vind ik dat de meeste ernstige ongelukken altijd iets van doen hadden met een tegenligger. Kneuzingen, breuken en blikschade was er genoeg, maar zwaar gewonden of doden had bijna altijd iets met tegen de racerichting inrijden te maken.

full
 
Jij bedoelde deze? -->


[afbeelding]

Triest zeg!

Op de een of andere manier heeft dit soort nieuws me destijds nooit bereikt. Kan zijn omdat ik toen nog niet zoveel met het motor racen en Assen bezig was. Of misschien bereikte dit nieuws de landelijke media destijds niet.
 
Het meest tragische vind ik dat de meeste ernstige ongelukken altijd iets van doen hadden met een tegenligger. Kneuzingen, breuken en blikschade was er genoeg, maar zwaar gewonden of doden had bijna altijd iets met tegen de racerichting inrijden te maken.

[afbeelding]

Zo dan weet ik weer waarom ik nooit op de Nordschleife rijdt. Nee, niet vergelijkbaar omdat het daar wel eenrichtingsverkeer is. Maar als je leest hoe vaak het daar fout gaat, dan kies ik liever voor af en toe een dagje Racecracks op Assen.
 
Yes!
Gezellige middag gehad met vrienden.
Gescoord:
Soort kraag van neopreen om de opening tussen helm en hals af te dichten tegen windgeruis en een pot (!) kettingvet.
 
Wauw, ik lees dit topic met veel belangstelling door. Ik kom uit '91 en heb nooit geweten dat het TT-circuit openbare weg was geweest. :$

Een rondje racen met tegenliggers zal wel een stuk spannender zijn geweest.
 
Wauw, ik lees dit topic met veel belangstelling door. Ik kom uit '91 en heb nooit geweten dat het TT-circuit openbare weg was geweest. :$

Een rondje racen met tegenliggers zal wel een stuk spannender zijn geweest.

Er zijn veel die dat niet weten, en ook wel "ouderen". Dat merk je vaak ook aan het roeptoeteren over mensen die er zelf zijn gaan wonen en niet moeten zeuren. (wanneer we nu nog één generatie verder zijn, dan is dit overigens wel waarheid geworden)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan