Het GROTE honda GL500/CX500 topic

Je vraag is natuurlijk heel persoonlijk. Want wat is de motor je waard. Een 650 komt niet zoveel voor. Ik ken iemand die er, dacht ik, 250 euro aan heeft betaald (ook een 650). Persoonlijk leg ik de grens rond de 500 euro.
Voor de 500 euro challenge heb ik een silverwing 500 gekocht voor 250 euro met een bus vol onderdelen. Bleek een miskoop te zijn. De buil die ik opliep is dat mijn vakantie anders verliep dan ik gedacht had. Financieel voel ik niet dat ik me bekocht heb.
Dus moeilijk om advies te geven, misschien heb je wat aan mijn verhaal.

Bedankt , ik dacht aan max 750€. Dus niet zo ver uit elkaar. De vraagprijs is nog wel hoger. We zullen straks zien hoe de moto er uit ziet en of we tot een deal kunnen komen :)
 
750,- is wel veel denk ik
mijn cx500 met dubbelzuiger klauwen en luchtdruk vork (speciaal model kwam niet vaak voor), met nieuwe spatborden, uitlaten en zadel is samen met stapel onderdelen (waaronder motorblok enzo) weggegaan voor 750,-
en die liep perfect en had net nieuwe stator/waterpompseal en zo
 
Ik heb de motor gaan bekijken : hij start vlot , enkel wat haperen bij gas geven dus de carbs moeten gereinigd worden. Vrijwel geen roest aan het frame of de ophangpunten van het blok. Remschijven nog dik genoeg maar wel wat kleine groeven , dus eventueel eens overlopen met de draaibank. Geen remvloeistof genoeg meer maar de pistons bewegen nog wel. Dus nieuwe vloeistof , tangen reinigen en nieuwe remleidingen. Balhoofdlagers waren ok. Cardan had geen geluiden en liep soepel. Keerringen van de voorvork waren lek. Dynamo en spanningsregelaar waren ok. Geen geluiden van de distributieketting. Tank klein beetje roest aan de binnenzijde van de vuldop , maar verder binnen zuiver. Buitenkant onderaan wat vliegroest en bovenop een plek bijgewerkt. Een slag in het achterwiel. Het afdekplaatje op het stuur van de zekeringen ontbreekt. Uitlaten waren in goede staat. Banden dienen vervangen te worden.
Hij vroeg 1100€ , heb een bod gedaan van 850€ maar dat vond hij te weinig. Hij moest minimaal 1000€ hebben... dat vond ik dan weer te veel ;)
 
Hmmm voor zo iets vinnik 'em voor 500 ook wel afgetikt..
Kalm aan, voor dat geld raakt hij hem toch vast niet kwijt.. nu een motor verkopen is zowieso een crime..
 
Hij vroeg 1100€ , heb een bod gedaan van 850€ maar dat vond hij te weinig. Hij moest minimaal 1000€ hebben... dat vond ik dan weer te veel ;)
Gezien de dingen die gedaan moeten worden en de km-stand denk ik dat die € 1000,- wel het maximum zal zijn. Probeer of je met € 950,- tot overeenstemming kan komen. De kosten om hem in goede staat te krijgen zijn goed te overzien :Y
 
Hmmm voor zo iets vinnik 'em voor 500 ook wel afgetikt..
Kalm aan, voor dat geld raakt hij hem toch vast niet kwijt.. nu een motor verkopen is zowieso een crime..

Geen probleem , ik heb geen haast ;) . Vond het een mooie moto maar moet em niet persé hebben. Zal wel zien wat het word , zijn nog andere vissen in de poel :Y
 
Zijn er hier nog mensen met interesse in een Ignitech? Ik ben aan het kijken of er genoeg animo is voor een groepsinkoop aangezien ze dan een stuk goedkoper worden.
 
Hallo, ik ben op internet dit forum tegengekomen en het leek mij wel leuk om hier ook wat te reageren. Afgelopen week ben ik namelijk trotse eigenaar geworden van een gl 500 d welke gebouwd is in 1982 en ooit eens vanuit Amerika naar hier geïmporteerd is. Er staan al iets meer dan 50.000 miles op de teller dus hij heeft al aardig wat wegen gezien. Ik vind het een pracht van een machine en tot nu toe is gebleken dat ie buiten een kapotte kmteller kabel er ook nog eens heel goed aan toe is. Het is voor mij alleen nog ff wachten tot ik het A2 rijbewijs bezit. Nu heb ik alleen A1 en rijd ik rond op een kmx 125, welke niet veel meer is dan een opgevoerde brommer (wel heel leuk om mee in het bos te spelen). Ik zat deze week dus wat te googelen voor een nieuwe kmteller kabel en ik dwaalde wat af op het internet waardoor ik hier terechtkwam. Afijn, de kilometertellerkabel is inmiddels gevonden, besteld en bezorgt en vanavond monteer ik hem. Ik ga nog even uitvogelen hoe ik hier foto'tjes neer kan zetten zodat jullie de motor ook kunnen bekijken.

Thijs

P.S. volgens mij heb ik gevonden hoe ik afbeeldingen neer zet. Ik zal het zo wel zien.
full
 
Dat klopt Borisz. Ik laat hem binnenkort bij de motorgarage hier een beetje begrenzen tot 35kW. Als ik het goed begrepen heb moet dat op het gas of met verandering van de sproeiers wel te doen zijn.
 
Gefeliciteerd met je aankoop, ga je vast veel plezier aan beleven! Maar pas op, er doolt een CX/GL virus rond waar je slecht vanaf komt...
 
leuk ding! Ik heb ook 3 jaar de CX variant gehad, gebruikt voor woon-werk verkeer. Mijn ervaring was dat die dingen echt onverwoestbaar zijn!
 
Dat klopt Borisz. Ik laat hem binnenkort bij de motorgarage hier een beetje begrenzen tot 35kW. Als ik het goed begrepen heb moet dat op het gas of met verandering van de sproeiers wel te doen zijn.

Begrenzen hoeft waarschijnlijk niet eens, die 37kW heeft hij echt niet meer. Je echte probleem is dat het je ongeveer 400 euro kost om hem 35kW op kenteken te laten zetten voordat je er echt op mag rijden.
 
Vandaag een complete CX500 opgehaald en een GL500 in onderdelen. Gaat eerst nog ff op zolder, maar wil er leuke kleine fietsjes met mooie afwerking van maken. Er komt dus veel spul te vervallen zoals koffers, zadels, kuipen, ruit enzo.

Wie wat zoekt die roept maar.
 
Dat klopt Borisz. Ik laat hem binnenkort bij de motorgarage hier een beetje begrenzen tot 35kW. Als ik het goed begrepen heb moet dat op het gas of met verandering van de sproeiers wel te doen zijn.

Begrenzen hoeft niet. De CX500 C van mijn dochter tikt net de 30 kW op de rollerbank aan. Verzekering accepteer dit als bewijs en ze mag er met A2 rijbewijs op rijden. Ze is dus verzekerd als er iets gebeurd. Scheelt hoop gedoe en kosten bij RDW. Alleen een klein risico op bekeuring, maar die acht ik heel klein. Ze gaat in de loop van dit jaar al voor haar A.

<edit> ik zie nu pas hoe oud deze post is </edit>
 
Laatst bewerkt:
Dit is nu ff het handigste.

Wat ik zelf wil houden is frame, achterbrug, tank, draadboom. Zo'n beetje wat nodig is om een basis fiets te houden voor bijv een cafe of brat. De rest mag weg voor weinig. Heb je wat nodig roep dan maar.

CX/GL500
 
Ik ben op zoek naar een goed werkende voorvork. Begin maart mag ik weer gaan rijden maar de voorvork is er heel slecht aan toe nu. Als die van jou nog goed werkt heb ik er serieuze interesse in. Ben ook nog op zoek naar een goed zadel. De huidige bestaat uit twee delen, weet iemand of een zadel dat uit 1 deel bestaat hier ook op past? Ik hoor graag van je voxan.
 
Even wat anders. Mijn snelheidsmeter doet nogal vreemd. Hij geeft een lagere snelheid aan dan hij zou moeten doen. Gemiddeld 15/20 km te weinig. Toen ik hem kocht deed de meter het helemaal niet, ik heb de meter toen uit elkaar gehad en alles gecontroleerd en het leek gewoon te kloppen. De tellerkabel was toen ook doormidden, deze heb ik vervangen. De "nieuwe" kabel komt van een andere gl500 van hetzelfde bouwjaar. Heeft er iemand ervaring met dit probleem? Of kan ik hem laten ijken o.i.d.?
 
Terug
Bovenaan Onderaan