Beschuldigd van aanrijding tijdens motorvakantie Duitsland

Ik had me al verontschuldigd. Nogmaals sorry!

Had me even niet gerealiseerd dat dit woord soms pijnlijke herinneringen oproept. Verschillende mensen die ik heb gekend zijn ook aan deze ziekte overleden. Zelf maak ik niet de associatie tussen de aanduiding van dit soort min volk en de ziekte. Voor anderen is dat blijkbaar anders.

Ik ga dat woord in de toekomst vermijden. (iig probeer daar aan te denken)
 
Ik had me al verontschuldigd. Nogmaals sorry!

Had me even niet gerealiseerd dat dit woord soms pijnlijke herinneringen oproept. Verschillende mensen die ik heb gekend zijn ook aan deze ziekte overleden. Zelf maak ik niet de associatie tussen de aanduiding van dit soort min volk en de ziekte. Voor anderen is dat blijkbaar anders.

Ik ga dat woord in de toekomst vermijden. (iig probeer daar aan te denken)
respect hiervoor!
 
Ik ga dat woord in de toekomst vermijden. (iig probeer daar aan te denken)
Prima. Ik begrijp wel dat het er zo uit kan floepen. Maar zeker in geschreven vorm (waarbij je nog de mogelijkheid hebt om voor het "verzenden" nog eens na te lezen) komt het nogal hard over. In spraakgebruik is het wellicht iets moeilijker.

Zand erover, wat mij betreft.

Verder ben ik erg benieuwd naar nieuws van de starter van dit draadje.
 
Goed punt, wist ik niet eens. Ben net op vakantie geweest door Luxemburg en Duitsland, met de dashcam aan... Luxemburg is het echt verboden, Duitsland wordt het gebruik afgeraden.

Duitsland ook. Wilde het in me auto hebben. En de Mercedes dealer zei gelijk. Doen we niet. Omdat hun het niet eens mogen aanbieden.

Is verboden in verband met portretrecht zo ver ik in me beste Duits verstond (woon in dld)
 
Beste lezers,

Afgelopen Augustus ben ik met een vriend 10 dagen door onder anderen duitsland gereden.
Al met al een prachtige vakantie met 3500 kilometers.

Nu de wat mindere momenten van de vakantie en graag jullie advies over hoe nu verder en mogelijk dezelfde ervaringen ?

Halverwege de vakantie reden we door de bergen in duitsland. We rijden op verschillende type motoren en verschillende hoeveelheid ervaring dus op een berg rijden we deels apart.
De ene gaat vooruit en we zien elkaar weer onder aan de berg (of afslag).

Beneden bij de berg aangekomen ben ik de verkeerde kant op gereden dus gestopt en gewacht.
Uiteindelijk contact gehad en elkaar weer gevonden onder aan de berg.
Na wat gepraat gingen we verder met de tour. Ik ging voorop dus reed vooruit.
Na wat momenten later kwam er niemand achter me aan dus ik wachten.
Mijn reisgenoot kwam naar me toe rijden met het verhaal dat hij staande was gehouden door een man in een BMW met het verhaal dat ik hem aangereden had en hij had mijn kenteken.

Besloten terug te rijden om het verhaal van de beste man aan te horen (enigsinds verbijsterd).
Terug aangekomen begon de man van duitse kom af druk naar zijn beschadigde bmw 5-serie te wijzen.
Er zat een kras van voor tot achter met een deuk op het einde over de hele zijkant.
Vlak boven de dorpel.

Ik zou dit 100% zeker gedaan hebben en we zouden de verzekerings papieren in gaan vullen.
Totaal niet wetend waar de man het over had hebben we maar gevraagd hoe en waar ik dit gedaan moest hebben.

De man verkondigde dat ik hem in een onoverzichtelijke blinde bocht heb ingehaald boven aan de berg. Toen ik hem inhaalde heb ik de (aanzienlijke) schade gemaakt.
Dit leek ons erg knap op een motor.

Maar goed wij vroegen de man:''Waar zit de schade op mijn motor'' ?
Mijn motor was en is geheel schadevrij net zoals mijn kleding.
Na een minuut of 5 om mijn motor gelopen te hebben kon hij het toch niet verklaren.
Maar ik was het hoe dan ook!.

Puntje bij paaltje hebben we elkaar gegevens overgenomen, foto's gemaakt en hebben de weg vervolgt.
Enigsinds verbijsterd zijn we doorgereden.

Nu 5 maanden later heb ik ineens een brief van het Ministerie van Rottweil op de mat.
Hierin staat dat ik ervan wordt verdacht bewust door te zijn gereden na een ongeval met 2 auto's.!!

Het verhaal is nu als volgt:
Boven op de berg op de berg hebben twee auto's elkaar in een scherpe onoverzichtelijke bocht elkaar gekruist. Omdat het zo krap was remde beide auto's af.
Toen ben ik de bocht in gereden op snelheid.
Ben tussen de twee auto's gereden en heb voor een totaal van 15.000,- euro schade gemaakt.
Hierna ben ik gestopt, besefte me dat ik een ongeluk had gehad, en heb mijn weg rustig vervolgt.

Wordt dus verdacht van de 15000,- euro schade en doorrijden na een ongeval.

Ik heb mezelf een aanzienlijk schouderklopje gegeven dat ik na zo'n ongeval geen krasje op zowel mijn motor als op mijn lederen combipak heb.
Hier wil ik aan toevoegen dat ik met een Ducati Hypermotard 1100s 2008 was. Waar je normaal niet eens mee door een file kunt rijden (spiegels).

Het feit is nu wel dat als ik niet reageer op deze brief het er niet rooskleuriger voor me uit komt te zien.
Uiteraard heb ik meteen de rechtsbijstand met extra verkeersdekking gebeld voor hulp/advies.
Deze vertelde me omdat ik zelf geen schade heb, ze helaas niks voor me kunnen doen.
Dus op de vraag dat als ik zelf een kap afbreek van mijn Ducati en zeg dat ik wel schade heb dan wordt ik dus wel geholpen. Werd met 'ja' geantwoord.
U bent alleen verzekerd als er een claim is op u met schade bij u.

Wat vinden jullie van deze bijzondere gebeurtenis en hebben jullie zelf ook wel eens zoiets mee gemaakt ?

http://www.blikopnieuws.nl/nieuws/249188/politie-waarschuwt-opnieuw-voor-nepaanrijdingen.html
 
Ik neem aan dat jouw motor verzekerd is. Dan moet je binnen een bepaalde termijn na een aanrijding /nadat je kennis hebt genomen van de schade, dit melden bij jouw verzekering. Je dient daarbij aan te geven hoe het - volgens jou - gebeurd is. Dat doe je immers altijd als er schade is ????
Jouw verzekering handelt de schade dan verder af met de verzekering van de tegenpartij.
Je hoeft zelf niets te doen richting degene die schade heeft.

Het doorrijden na een aanrijding is strafrechtelijk, niet voor jouw verzekering. Daarvoor zou eventueel de plaatselijke politie een keer contact met je op kunnen nemen voor een verklaring.

Succes er mee.

Frans.
 
Ik had me al verontschuldigd. Nogmaals sorry!

Had me even niet gerealiseerd dat dit woord soms pijnlijke herinneringen oproept. Verschillende mensen die ik heb gekend zijn ook aan deze ziekte overleden. Zelf maak ik niet de associatie tussen de aanduiding van dit soort min volk en de ziekte. Voor anderen is dat blijkbaar anders.

Ik ga dat woord in de toekomst vermijden. (iig probeer daar aan te denken)

Heb ik ook, als je het woord (....)lij(d)er gebruik met de betekenis van ellendeling, kelerelijder, tyfuslijder, teringlijder, pleurislijder, dan druk je je walging uit ten aanzien van bedoeld persoon. Niets meer en niets minder, het is gewoon een goed woord om iets uit te drukken. Regelmatig worden hier meningen geuit waarvan mijn tenen krommen, allemaal prima, maar zodra het K woord valt, breekt de pleuris uit.

Als ik het goed begrijp mag je op MF alleen dan nog een woord als ellendling gebruiken, want een ziekte gebruiken :X
 
Heb ik ook, als je het woord (....)lij(d)er gebruik met de betekenis van ellendeling, kelerelijder, tyfuslijder, teringlijder, pleurislijder, dan druk je je walging uit ten aanzien van bedoeld persoon. Niets meer en niets minder, het is gewoon een goed woord om iets uit te drukken. Regelmatig worden hier meningen geuit waarvan mijn tenen krommen, allemaal prima, maar zodra het K woord valt, breekt de pleuris uit.

Als ik het goed begrijp mag je op MF alleen dan nog een woord als ellendling gebruiken, want een ziekte gebruiken :X

Klere (afgeleidt van kolere -> cholera), tyfus, tering en pleuris zijn ook allemaal ziektes.
In jullie deel van Nederland is het dan misschien wel gebruikelijk om daar mensen mee te verwensen, in de beschaafde delen van de wereld vind men zoiets nog altijd verwerpelijk.
 
Laatst bewerkt:
Klere (afgeleidt van kolere -> cholera), tyfus, tering en pleuris zijn ook allemaal ziektes.
In jullie deel van Nederland is het dan misschien wel gebruikelijk om daar mensen mee te verwensen, in de beschaafde delen van de wereld vind men zoiets nog altijd verwerpelijk.

Iemand een klerelijer (of kolerelijer) noemen is wat anders dan iemand de kolere toewensen, hetzelfde is dat met die andere ziekte beginnend met een k.

Als een Duitser iemand voor Arschloch uitmaakt, betekent dat dan dat mensen die familie of vrienden hebben met een een stoma kwaad gaan worden?

Als je iemand al dan niet terecht een NSB-er noemt wens je hem (M/V) toch ook geen lidmaatschap van de NSB toe :?

Mijn punt is dus dat iemand een XYZ-lijer noemen iets anders is dan iemand XYZ toewensen, als men dat verschil niet ziet dan houdt alles op :(

Iemand voor een pannenkoek uitschelden is natuurlijk al weer een stuk beschaafder, dat dan weer wel, iemand een pannenkoek toewensen is, ach laat maar.....


Overigens, wat bedoel je met in jullie deel van Nederland??
Met generaliseren begint het discrimineren.

Willen jullie meer of minder ingezetenen van 'mijn' deel van het land?????
MINDER MINDER MINDER :W
 
Open svp een nieuw topic over het gebruik van krachttaal. Want het is zonde van dit topic, het gaat nergens meer over.

On topic nu. Off topic reacties worden verwijderd of leeg gemaakt.
 
Enige interessante hier kan nog zijn als TS op een dag komt vertellen hoe het nu uiteindelijk is afgelopen, zodat we er een conclusie aan kunnen hangen.


@Bolski: sorry, was net aan het tikken, voor je jouw post deed... -O-
 
Laatst bewerkt:
Duitsland ook. Wilde het in me auto hebben. En de Mercedes dealer zei gelijk. Doen we niet. Omdat hun het niet eens mogen aanbieden.

Is verboden in verband met portretrecht zo ver ik in me beste Duits verstond (woon in dld)

Ook streetview doet het niet in Duitsland :)
 
En wohl mag je weglaten. Nu staat er: klaarblijkelijk goed, terwijl klaarblijkelijk het juiste antwoord zou zijn.
Jawohl :Y


Bizar verhaal. Is je Duitse spraakvermogen goed?
Meestal taaien die Duitsers wel af als je ze in hun eigen taal van repliek dient.
Nu geen nut meer op jouw situatie maar als tip voor de volgende ...

Gekke situatie trouwens..
 
Laatst bewerkt:
Vaag verhaal, maar er gebeuren wel meer rare dingen. En Mensen doen rare dingen voor geld

Kreeg laatst een boete uit Duitsland omdat ik in Berlijn met een in gehuurde auto op de stoep zou hebben gestaan. Nu had ik die auto met dat kenteken wel gehuurd op dat moment in München, maar ik bevond mij in Oostenrijk. Apart dus....

Mailadres opgezocht, netjes geschreven dat ik dat niet geweest kon zijn, omdat ik op dat tijdstip aan het eten was in het hotel waar ik toen zat. Tot op dit moment niks meer van vernomen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan