Circuito de Andalucia PRIMEUR

Datums zijn: donderdag 10 maart tot en met zondag 13 maart.
 
Kan iemand iets meer vertellen over de banden slijtage, almeria wat er naast ligt vreet meer voorbanden dan achterbanden namelijk.
 
klopt, Almeria kan je voorband in een paar sessie helemaal om zeep helpen, komt door de 3 opeenvolgende rechtse bochten, de laatste loopt helemaal toe waardoor er behoorlijk wat druk op de voorkant komt. Dat heb je op Andalucia helemaal niet, banden slijten netjes en je doet best lang met een set.
 
Zo goed als geen bandenslijtage op het circuit van Andalucia. Het is een redelijk langzame baan met veel bochten. En nieuw asfalt natuurlijk.
 
Op Almeria was het voorbanden, op Andalusia achterbanden. Ik had er in 4 dagen 5 setjes doorheen gejaagd.
 
Ik deed niet anders tussen de sessie's, ook hulp gehad van de profs. Andere veren geprobeerd zelfs.
Het was ook wel koud, dus dat helpt niet echt.

Bizarre hoeveelheden banden erdoorheen gejast dan. Almeria reed ik 42 ers vrij constant en heb 4 dagen gedaan met 3 gebruikte achterbanden en 2 voorbanden waarvan de sc1 na 3 rondjes stuk was en de sc2 drie dagen goed is gebleven.
 
Kan me wel vinden in wat je zegt alleen als het echt koud was had je beter met een andere compound gereden. Asfalt is top en slijtage met juiste banden / vering is normaal. Afhankelijk wat je tijden zijn kan je met een achter band 2 a 3 dagen doen. (minimaal)
 
Laatst bewerkt:
Tja, ik had SC1 en SC2 bij me. Ik had dus keus uit die twee. Tijd was goed voor plek nr. 5 op dag 1 en plek nr. 7 dag twee en overall.
 
Geinig baantje in ieder geval, behoort niet echt tot mijn favorieten, maar het was zo goedkoop dat ik alleen om die reden al weer zou gaan :}

Verder niet overdreven veel last gehad van bandenslijtage. Met één SC1 voorband en één SC2 achterband heb ik 2 dagen gedaan en mijn snelste rondje was 2:11. Bij lange na niet zo snel als die van jou Pepijn, maar om daar nou 4 sets extra voor neer te leggen zou mij ook wat te gortig worden.

Nette rondetijden in ieder geval. Behoudens Alex de Angelis en nog enkele jongens die bij ons onder de twee minuten doken, had je met jouw tijd ook afgelopen weekend tot de snellere rijders behoort. Zelfs ik werd met mijn tijd maar een enkele keer ingehaald per sessie en ging er zelf toch aardig wat voorbij :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan