Marc Marquez topic deel II

Daar was ik ook bij, topwedstrijd!
Maar 10 Nederlanders bij de top-10, dat wist ik dan niet meer......
Spencer eraf in de toen nog haakse stekkenwal,het circuit was toen nog de kathedraal in tegenstelling tot nu het is nu meer een dorpskerkje. :W
En ik was er inderdaad ook bij. :]
 
Gefeliciteerd,.. verdient kampioenschap...


Betreft die Honda Yamaha switch.... Helemaal met NR34 eens...

En ik hoop ook dat Marques eens de switch maakt van motor merk.
Hij is er goed genoeg voor, denk ik..
 
OK, dat team was dan wel wat minder, maar gezien de hoeveelheid geld die er achter zat en wie ze aan de technische kant allemaal gehaald hadden was de kans erg groot dat het wel zou lukken.
Maar direct wereldkampioen?
Hij ging van Honda naar Ducati (en daar lukte het niet). Dat Yamaha-verhaal was toch geen minder team? Of vindt jij van wel dan?

Vraag maar aan Ducati hoe moeilijk het is om met een onbeperkt budget een wk-winnende fiets te bouwen.
Sinds 2010 zijn ze daar al mee bezig...

Yamaha werd in de beginjaren van de viertakt om de oren geslagen door Honda. Zelfs Ukawa bleef Biaggi
zeer regelmatig voor.
 
Ik hoop toch niet op een herhaling van seizoen 2014 straks met het nieuwe seizoen 2017 van Marquez. Ben er wel een beetje bang voor. Straks komt Honda Repsol met nog een verbeterde Honda 2017. Zal weer een interresant seizoen worden volgend jaar met hoop ik een strijd om het kampioenschap tot de laatste race...
 
Waarom? Ik was er bij....
En de algemene opinie was helemaal niet dat je met Yamaha geen kampioen kon worden.
Ook begrijp ik niet waarom je denkt dat ik zijn prestaties bagetalliseer. Ik heb nota bene meerdere keren geschreven dat hij een van de 5 beste coureurs ooit is geweest (terwijl ik een hekel had aan de persoon).
Verder schrijf ik nergens dat het dapperder is om bij 1 merk te blijven, ik schrijf dat ik er meer waardering voor heb als een coureur zijn merk trouw blijft en zichzelf niet verkoopt aan de meestbiedende.
Jij denkt dat ik de plank missla, ik denk dat je niet snapt wat ik schrijf. |(

Ik probeer het echt. Maar nee ik begrijp je niet (altijd). Je spreekt je zelf nogal eens tegen. En als je nu aangeeft dat je er bij was, dan begrijp ik het nog minder. Alleen al op basis van de historie / statistieken weet een ieder dat het in 2003 een wonder genoemd kon worden om op een Yamaha wereldkampioen te worden. En toch gebeurde het een seizoen later.

Edit: Dat je het waardeert, als een coureur in het algemeen een merk (lang) trouw blijft, dan deel ik dat met je. Zo heb ik veel respect voor coureurs als Jonathan Rea en Nicky Hayden :Y
 
Laatst bewerkt:
marquez-motogp-champion.jpg
 
Edit: Dat je het waardeert, als een coureur in het algemeen een merk (lang) trouw blijft, dan deel ik dat met je. Zo heb ik veel respect voor coureurs als Jonathan Rea en Nicky Hayden :Y

Dat deel ik ook.

Geen idee hoe WK teams intern met de rijders omgaan. Als die teams erg makkelijk zijn om rijders aan de kant te zetten voor een andere....dan is het logisch als dat wederzijds ook zo is natuurlijk.
 
Volgens mij is Rea ook niet op een Kawa begonnen....
En volgens mij is Hayden van Honda naar Ducati gegaan om daarna weer terug naar Honda te gaan.


Rossi had tot de eeuwigheid bij Honda kunnen blijven (en kampioen blijven worden) omdat Yamaha op dat moment niet aan de Honda kon tippen.
Omdat Rossi en zijn crew naar Yamaha overstapten, hebben ze er met zijn allen een winnaarsfiets van kunnen maken.

Wanneer Marquez altijd op een Honda blijft rijden (en nog vele malen kampioen wordt...) zal altijd de vraag blijven bestaan of hij ook op een mindere fiets kampioen had kunnen worden.


Bovendien denk ik, net als Crutchlow, dat Marquez de ideale coureur zou zijn geweest voor Ducati.
En wanneer hij kampioen zou zijn geworden op de Duc, had hij zelfs bij Rossi in de voortuin kunnen schijten en dan nog zouden de Italianen het hem vergeven...
 
zo is het,laat hem eerst maar een keer overstappen den kampioen worden.

Volgens mij is Rea ook niet op een Kawa begonnen....
En volgens mij is Hayden van Honda naar Ducati gegaan om daarna weer terug naar Honda te gaan.


Rossi had tot de eeuwigheid bij Honda kunnen blijven (en kampioen blijven worden) omdat Yamaha op dat moment niet aan de Honda kon tippen.
Omdat Rossi en zijn crew naar Yamaha overstapten, hebben ze er met zijn allen een winnaarsfiets van kunnen maken.

Wanneer Marquez altijd op een Honda blijft rijden (en nog vele malen kampioen wordt...) zal altijd de vraag blijven bestaan of hij ook op een mindere fiets kampioen had kunnen worden.


Bovendien denk ik, net als Crutchlow, dat Marquez de ideale coureur zou zijn geweest voor Ducati.
En wanneer hij kampioen zou zijn geworden op de Duc, had hij zelfs bij Rossi in de voortuin kunnen schijten en dan nog zouden de Italianen het hem vergeven...
 
Zojuist de documentairefilm 'Marc Marquez - Beyond the smile' gekeken over zijn eerste seizoen in de MotoGP, 2013. Vooral veel leuke behind the scenes beelden en interviews met zijn team- en familieleden. Leer je de persoon achter de coureur Marc Marquez iets beter door kennen. Kan echter niet zeggen na afloop dat ik de persoon Marquez er meer door ben gaan waarderen, alhoewel zijn sportieve prestaties natuurlijk ongenaakbaar lijken.
 
Laatst bewerkt:
Fokking hell, dan moet je been niet klem raken tussen achterwiel en achterbrug :X
 
Ik vind het altijd een knap steile afdaling in kitzbuhel.....
Knap dat hij daar met een gp machine gaat raggen.....
 
Zal ie hem uitrijden vandaag? Afgaande van de qualifiers gaat het hem niet worden vandaag -O-
Hoorde dat ie drie keer onderuit is gegaan :o
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan