Allroad rijden in brabant of Noord limburg

Oprotten Oma!
Vandaag met het Allroad team op pad geweest.
Wat een lol zeg!
Ondanks het feit dat ik de enige op straat bandjes was heb ik het echt enorm naar m'n zin gehad.
Het was heerlijk ploeteren in de plassen en beulen door de blubber. De Funduro heeft zich ondanks de beunsporen van de vorige eigenaar die naar boven kwamen (te korte boutjes in de stuurklemmen, dus ineens een los stuur) uitstekend gehouden.
De motor kan in ieder geval een stuk meer dan ik kan haha.

Ik heb niet veel foto's genomen maar wel een paar:




 
:+

zo op de foto s ziet het er wel zwaarder uit dan het was hoor.
de motor op de onderste foto is een licht brommertje (xr400)
maar hellraiser op de funduro , et moi op een 190 kg zware
allroad reden zo door dat plasje heen :W

mooie foto s man
het was leuk vandaag
 
dat lijkt me wel tof :Y
Ik heb een XL500S. Binnenkort maar eens wat serieuzere bandjee onder doen. :]

Als er staat [alleen beginners] is dat dan beginnende rijders? Want op zich heb ik genoeg km's gedaan. En gewone zandpaden ook wel wat. Flink door modder of los zand raggen dan weer niet maar lijkt me dat dit ook niet de bedoeling is.
 
dat lijkt me wel tof :Y
Ik heb een XL500S. Binnenkort maar eens wat serieuzere bandjee onder doen. :]

Als er staat [alleen beginners] is dat dan beginnende rijders? Want op zich heb ik genoeg km's gedaan. En gewone zandpaden ook wel wat. Flink door modder of los zand raggen dan weer niet maar lijkt me dat dit ook niet de bedoeling is.

Je ziet helemaal goed
alleen beginners is dus voor mensen die echt geen ervaring hebben met onverhard rijden.
Met een xl500 zou je dus makkelijk alle andere ritten mee kunnen doen , en wat je nog
nppoit gedaan hebt kan je dan eens mooi oefenen op zo,n dag.
 
Je ziet helemaal goed
alleen beginners is dus voor mensen die echt geen ervaring hebben met onverhard rijden.
Met een xl500 zou je dus makkelijk alle andere ritten mee kunnen doen , en wat je nog
nppoit gedaan hebt kan je dan eens mooi oefenen op zo,n dag.

kee dan. Wil me zeker aanmelden. :Y
Ik neem aan via jullie website een dagje met vrije plek opzoeken en mailtje.
Zal ik later dit weekend wel eens doen. :]
 
Ga eens kijken voor een datum dat ik mee kan doen.

Grootste vraag is voornamelijk, hoe krijg ik de motor daar...
 
Leuk dit, misschien dat ik ook eens een keer mee rijd! Moet alleen wel een stukkie rijden vanaf omgeving Nijmegen.
Rijd zelf een funduro, wat raden jullie aan qua bandenkeuze?
 
Er komen mensen uit het hele land.
Sommigen op de motor anderen met een aanhanger
Maar dat zijn dan meestal de
vlieg gewichtjes.

Banden
In principe kan je met alle banden mee.
Dus ook met straatbanden.
Wil je het jezelf makkelijker maken dan
een allroadband als de heidenau k60 of
de michelin sahara.
Nog makkelijker de tkc80 maar als je weinig
van de weg afgaat is dat overkill.

Zelf rijd ik dagelijks met noppenbanden de michelin ac10.
Slijt wat harder maar is ook .maar. 100€ per set
 
Oke, dan ga ik voor de K60's, was dat toch al wel van plan. Bandjes die er nu op liggen zijn van 2001 :')
 
Zou ook heel graag eens mee willen! Zeker nu één van mijn vaste offroadbuddies zijn transalp weg gaat doen voor een grote toerfiets... :/

Momenteel gaat het even niet aangezien ik de motorbroek niet over het verband op mijn knie heen krijg (en het nog behoorlijk auw doet) :').

Rijdt zelf een vooralsnog ook Funduro (wellicht in de toekomst een r1100gs), op het moment met Michelin Anakee 3's (K60's komen in de winter er pas weer op, want die 130 achterband die slijt als een malle op warm asfalt), hoewel de anakee 3s ook zeker niet tegenvallen offroad.

Wil eventueel ook wel een keer helpen met een route wat zuidelijker in Limburg in elkaar te zetten :)
 
Laatst bewerkt:
had in het funduro draadje al gelezen dat je gevallen was :o
balen , maar nu verander je er toch niks meer aan dus ff doorbijten
en in gedachte houden dat alles weer goed komt.

Hellraiser (? ff uit het blote hoofd) uit het funduro draadje is mee geweest
toen het zo verschrikkelijk nat was (bovenstaande foto s ) laatste rit
leek het wel meer op de sahara met fez fez. heel anders dus

we hebben ook routes in noord limburg , daar is al weinig animo voor
omdat het gewoon n0g verder is voor de meeste mensen , dus zuid limburg
vind ik persoonlijk wel heel leuk maar voor T.A.B, misschien minder geschikt

geen hellraiser maar hellracer dus :+
 
Laatst bewerkt:
Ik wil best een keer richting Brabant gaan om een stukje te rijden met gelijk gestemden. Noord Limburg is voor mij ook goed te doen.

In Midden- en Zuid-Limburg leer ik langzaam maar zeker meer kennen, er is nog redelijk wat off road te doen. Behoorlijk aantal legale stukken, semi-legale stukken en ook een paar stukken waar het eigenlijk niet mag, maar wel de ruimte is.

Zelf al op meerdere van zulke plekken geweest en de ervaring leert dat mensen je aanwezigheid niet erg vinden zolang je je maar aanpast en ze respecteert: even de motor uit voor een paard, rustig langs voetgangers rijden (en even een knikje) en natuurlijk geen blerpijpen.

Oh, en wellicht overbodig: Niet op een zonnige zondagmiddag op plekken waar het niet mag :P

PS: Als ik zondag nog niet kan rijden wil ik evt. wel al eens een beetje een route uitstippelen, als hier animo voor is (heeft iemand hier toevallig een app/programmaatje voor die diegene kan aanraden?)
 
Banden
In principe kan je met alle banden mee.
Dus ook met straatbanden.
Wil je het jezelf makkelijker maken dan
een allroadband als de heidenau k60 of
de michelin sahara.
Nog makkelijker de tkc80 maar als je weinig
van de weg afgaat is dat overkill.

Zelf rijd ik dagelijks met noppenbanden de michelin ac10.
Slijt wat harder maar is ook .maar. 100€ per set

De Maxxis 6006 Dual Sport is ook een erg fijne budgetband die het onverhard erg goed doet. Ik had ze op mijn XL500R liggen en ben er veel mee offroad geweest. Op mijn XL600LM moeten ook nog nieuwe banden maar omdat ik daar toch veel meer verhard rijd twijfel ik nog hoewel ze het op de weg ook gewoon goed doen.
Misschien toch maar eens de Heidenau K60 scouts proberen.

Wil trouwens ook wel een keer mee met een rit.
 
Op het moment ben ik even gestopt met een route uitstippelen... moet toch even echt zelf met de moto langs om de beste manier te beslissen waarop ik de stukken offroad aan elkaar naai met asfalt :P

Dit weekend misschien meer... ;)
 
Op het moment ben ik even gestopt met een route uitstippelen... moet toch even echt zelf met de moto langs om de beste manier te beslissen waarop ik de stukken offroad aan elkaar naai met asfalt :P

Dit weekend misschien meer... ;)

Hoe kan het ook anders ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan