Bout niet helemaal in vork

14 aug 2016
40
0
Rijsbergen
Nadat ik mijn voorvork weer terug in elkaar aan het zetten was naar deze gereviseerd te hebben bleef hij wat olie lekken.
Ik heb daarom de poten er af gehaald en geprobeerd de inbusbout verder erin te draaien. Hij ging niet verder dan op bijgevoegde foto. Is dit normaal of zitten er verkeerde bouten ingedraaid?
full
 
Inderdaad geen forum voor mij dit denk ik.


Onzin `` je moet het wat tussen de regels door lezen , er werd hier en daar al eens `getipt` koop eerst eens een werkplaatsboek van je motorfiets en spit dat eens goed door, zodat je een beetje weet waar je aan begint .

Uit veel van je berichten blijkt dat je als een kip zonder kop(sorry) aan het sleutelen bent , wat niet erg gewenst is als je met motoren aan het sleutelen bent, ivm je eigen veiligheid (en evt die van een ander) .. ;)

Dus gewoon op het forum blijven en blijven posten , over een jaar weet je niet beter,
en ben je hier helemaal thuis .. :+
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad geen forum voor mij dit denk ik.

Waarom niet? Als je net op een forum komt, is dat net als een nieuwe woonplaats. Je moet even de weg leren kennen.


Dus gewoon op het forum blijven en blijven posten , over een jaar weet je niet beter,
en ben je hier helemaal thuis .. :+

En tik je een ander net zo hard op z'n fikken als jou nu overkomen is. Je hebt nu een stuk ervaring opgedaan, en behoor je ook tot de ervaringsdeskundigen. ;)
 
Laatst bewerkt:
als er op zicht niets scheelt aan een koperen of alu ring, gebruik ik ze gewoon terug. zonder opnieuw zacht te maken. nog nooit heeft er 1 gelekt. niet thuis en niet op't werk.

raad ik het aan ? moet je zelf weten. als prof niet echt want 1 olielekje in garantie moeten oplossen weegt niet op tegen het uitsparen van 100 ringetjes (waar je toch ook weer iets op verdiend). maar iedere zelf-sleutelaar erop "afbreken" is erover.
Gaat om hoe mensen klussen aanpakken.
Een nieuw pakkingringetje heb je namelijk gewoon klaar liggen. Samen met bijv verse vorkolie, keerringen en poetsdoeken.

Beetje vooruitdenken :)

Risico dat t toch vervangen moet worden is wellicht klein, maar weegt niet op tegen klaar leggen en goed doen.
 
En hoe hebben jullie wijsneuzen dat allemaal geleerd vroeger? 80% toch ook door het de eerste keer niet te doen? Ik in ieder geval wel.

En wel eerlijk antwoord geven ;)
 
En hoe hebben jullie wijsneuzen dat allemaal geleerd vroeger? 80% toch ook door het de eerste keer niet te doen? Ik in ieder geval wel.

En wel eerlijk antwoord geven ;)
Vroeger, toen ik begon met motorrijden, was er nog geen internet. Je moest dus zelf alles uitvinden. Ik heb wel altijd van elke motorfiets een WPHB gekocht welke ik nu nog steeds bezit.
 
Luisteren naar iemand die weet hoe t moet. En het dan ook zo doen O-)

:^

Alleen vergat je onderweg naar huis wel eens een paar stappen in het proces ;)

Een WPHB heeft ook niet altijd de wijsheid in pacht, vooral bij onderdelen waar staat 'hier mag je nooit aan draaien' of 'boutjes zijn verzegeld' (carburateurs etc) moest je wel eens wat improviseren. Waarna je weer terug kunt naar degene die het toch beter wist :+
 
:^

Alleen vergat je onderweg naar huis wel eens een paar stappen in het proces ;)

Een WPHB heeft ook niet altijd de wijsheid in pacht, vooral bij onderdelen waar staat 'hier mag je nooit aan draaien' of 'boutjes zijn verzegeld' (carburateurs etc) moest je wel eens wat improviseren. Waarna je weer terug kunt naar degene die het toch beter wist :+
"En zet de versnellingsbak vervolgens in omgekeerde volgorde weer in elkaar" :')

Aldus Haynes. En daarom zijn er nu fora zoals dit, zodat je de fouten die anderen voor je hebben gemaakt niet allemaal zelf weer hoeft te maken.

En leren vraagt soms een klein beetje eelt op je tenen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan