(universeel) Stuurslot plaatsen op Honda CB750 F2 1978

11 jun 2016
31
1
Eindhoven
Zoals de titel al verraad, is mijn vraag of er stuursloten te koop die je achteraf op je motor kan monteren?
Dus ik bedoel niet een contactslot met daarin de optie voor een stuurslot, maar een stuurslot die ik op mijn motor kan monteren bij de voorvork, omdat er nu geen stuurslot op zit en er ook geen contactslot op komt als ik klaar ben met mijn motor.

Zo ja, waar te koop?
En af of aan te raden?
BVD!
 
Wat wil je bereiken met een stuurslot? Anti-diefstal? Beter is dan een goed kettingslot te kopen en dan vastleggen aan straatmeubilair.
 
Laatst bewerkt:
Wat wil je bereiken met een stuurslot? Anti-diefstal? Beter is dan een goed kettingslot te kopen en dan vastleggen aan straatmeubilair.
Nou er komt sowieso een alarm op (knipperlichten+toeter) en ik ga een 4* schijfremslot kopen voor als ie ergens wat langer moet staan.
Maar als ik bijvoorbeeld even de winkel in loop voor een korte boodschap, dan is een stuurslot makkelijk en snel. Als ze deze dan willen slopen gaat het alarm af en scheelt toch weer wat tijd en gedoe van schijfremslot.
 
Een stuurslot zoals dat in het frame hoort van een F2 is zeer onhandig in het gebruik.
 
Zo dacht ik er in het verleden ook over, helaas na een kort bezoek van nog geen 5 minuten in de winkel motor pleite. Die gasten rijden met een busje, tillen met 4 man de motor erin en weg zijn ze. Ze geven niets om alarmen en toeters en bellen. Beste is goed vastzetten aan straatmeubilair met een goed kettingslot. Beter voorkomen dan genezen....
 
Zo dacht ik er in het verleden ook over, helaas na een kort bezoek van nog geen 5 minuten in de winkel motor pleite. Die gasten rijden met een busje, tillen met 4 man de motor erin en weg zijn ze. Ze geven niets om alarmen en toeters en bellen. Beste is goed vastzetten aan straatmeubilair met een goed kettingslot. Beter voorkomen dan genezen....
Bedankt voor de reactie en de waarschuwing, maar ik ken mezelf en ga echt niet telkens een kettingslot mee sleuren als ik in de zomer even een kort ritje ga maken. Erg dom, maarja de beste kennis is zelfkennis. Om dan toch de kans zo klein mogelijk te maken is een combinatie van stuurslot + alarm + schijfremslot beter dan niets.

Kettingslot heb ik overigens wel en gebruik ik ook als ik um ergens echt voor langere tijd neer zet. Thuis staat ie overigens achter 2 gesloten deuren.
 
Ik heb momenteel helemaal geen stuurslot, dus weet niet precies wat je bedoeld..
Waarom is dit onhandig en heb je er misschien een voorbeeld van?
Een modern in het contactslot geplaatst stuurslot gebruik je in een beweging terwijl je de motor afzet. Een stuurslot in het frame is een hoop gepriegel met een extra sleutel.
Vandaar dat die F2 de laatste Honda was met een apart stuurslot.
 
Een modern in het contactslot geplaatst stuurslot gebruik je in een beweging terwijl je de motor afzet. Een stuurslot in het frame is een hoop gepriegel met een extra sleutel.
Vandaar dat die F2 de laatste Honda was met een apart stuurslot.
Ik heb een F2 maar zit geen apart stuurslot op? Dat is juist wel wat ik zoek, aangezien het contactslot komt te vervallen en er een RFID keyless contactslot op komt.
Die extra sleutel maakt me niet uit.

De vraag is dus alleen of ik zon stuurslot nu nog erop kan zetten en waar te koop?
 
Ik heb een F2 maar zit geen apart stuurslot op? Dat is juist wel wat ik zoek, aangezien het contactslot komt te vervallen en er een RFID keyless contactslot op komt.
Die extra sleutel maakt me niet uit.

De vraag is dus alleen of ik zon stuurslot nu nog erop kan zetten en waar te koop?
Bij Roukema. 39 euro
 
Ik heb een F2 maar zit geen apart stuurslot op? Dat is juist wel wat ik zoek, aangezien het contactslot komt te vervallen en er een RFID keyless contactslot op komt.
Die extra sleutel maakt me niet uit.

De vraag is dus alleen of ik zon stuurslot nu nog erop kan zetten en waar te koop?
Het originele stuurslot hoort in het frame bij het balhoofd te zitten. Als het is verwijderd zit daar een gat. Ik bedoel hier wel het SOHC model.
 
Het originele stuurslot hoort in het frame bij het balhoofd te zitten. Als het is verwijderd zit daar een gat. Ik bedoel hier wel het SOHC model.
Ik heb een SOHC. Stuurslot werkt niet, dus zal verwijderd of kapot zijn.
Daarom zoek ik een stuurslot wat ik erop kan monteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan