racen op een SC59

Bourne schreef op 09 januari 2017 @ 18:59~[/message]:Zijn er nog rijders die zonder QS rijden ivm behoudt van de bak? En hoeveel dagen gaat een bak +- mee met een qs?

Ik rijd zelf met een HM QS, en ben ook benieuwd hoe de ervaringen van anderen zijn.
Tot nu toe geen problemen bij mij. :)
 
Ik rij ook met HM QS.
Vind hem soms wel wat lomp schakelen.
Heb de instellingen zoals voorgeschreven door Ten Kate.
Hoop dat mijn bak het heel lang houdt.....
 
Ik rij ook met HM QS.
Vind hem soms wel wat lomp schakelen.
Heb de instellingen zoals voorgeschreven door Ten Kate.
Hoop dat mijn bak het heel lang houdt.....

Hoe lang rij je er al mee? Ik laat de motor voor de zekerheid nog even netjes afstellen door TKR.
 
Hoe lang rij je er al mee? Ik laat de motor voor de zekerheid nog even netjes afstellen door TKR.
Sinds begin vorig jaar. Heb altijd zonder QS gereden maar heb die stap toch maar eens gemaakt.
Meestal schakelt hij heel mooi smooth, maar soms gaat er toch een flinke "boink" door bak en motor.
Heb geprobeerd mijn rijstijl zoveel mogelijk aan te passen. Hoge toeren gaan beter en vooral schakelen tijdens klimmen in toeren is belangrijk heb ik gemerkt.
Vraag me al het hele jaar af of ik zo pietluttig ben en iedereen zo'n "boink" normaal vindt.
 
Ik rij ook met QS, heb de motor zo gekocht. Bij het overschakelen totaal geen bijgeluiden, vooral geen "boink" geluiden. Die lijken me niet gezond. Goed af laten stellen is belangrijk.

Met een goed afgestelde QS is de belasting tijdens schakelen gelijk aan schakelen zonder koppeling.
 
Laatst bewerkt:
Een andere vraag, met welke remblokken word gereden?

Ik rij nu met SBS dual sinter, maar ben toe aan nieuwe voor het seizoen.
 
Sinds begin vorig jaar. Heb altijd zonder QS gereden maar heb die stap toch maar eens gemaakt.
Meestal schakelt hij heel mooi smooth, maar soms gaat er toch een flinke "boink" door bak en motor.
Heb geprobeerd mijn rijstijl zoveel mogelijk aan te passen. Hoge toeren gaan beter en vooral schakelen tijdens klimmen in toeren is belangrijk heb ik gemerkt.
Vraag me al het hele jaar af of ik zo pietluttig ben en iedereen zo'n "boink" normaal vindt.
Welk merk QS heb je?
Welke instellingen heb je er in zitten?
Gevoeligheid? Kill-time?
Wat bedoel je met klimmen in toeren? Schakelen bij een gelijkblijvend hoog toerental gaat niet goed?
 

Welk merk QS heb je?
HM

Welke instellingen heb je er in zitten?
Gevoeligheid?
65%

Kill-time?
0.49

Wat bedoel je met klimmen in toeren?
Toename van toeren, accelereren dus tijdens het schakelen, ook al is het maar een beetje

Schakelen bij een gelijkblijvend hoog toerental gaat niet goed?
Gaat meestal minder goed, niet altijd. Ik kan de vinger er niet precies op leggen.
 
Laatst bewerkt:
65% en 49 ms is inderdaad wat TKR aangeeft.
De Kill-time is instelbaar tot 150 ms.
Veel andere merken QS geven aan dat 75 veel gebruikt wordt.
Natte - droge weersomstandiheden
90 ms - 80 ms van 1 naar 2 (liever geen QS gebruiken)
80 ms - 70 ms van 2 naar 3
70 ms - 60 ms van 3 naar 4
60 ms - 55 ms van 4 naar 5
50 ms - 45 ms van 5 naar 6


Het onderstaande komt uit:

Gebruikershandleiding. V4.4 Nederlands
www.hmquickshifter.com



Sens. 50%.

De gevoeligheid is hoeveel kracht die moet worden toegepast op de versnellinghefboom voor een Quickshift wordt gestart.
Hoe hoger het getal, hoe gevoeliger de quickshifter zal zijn
Om de gevoeligheid te veranderen, drukt u gewoon op de toets en laat de knop los. Wanneer een gevoeligheid van 100% is bereikt,zal bij de volgende druk op de knop de gevoeligheid naar 5% gaan.

WAARSCHUWING: Als een zeer gevoelige instelling wordt gekozen, is er een risico van valse neutraals of gemiste versnellingen. Probeer en kies een instelling die een normale kracht vereist. (vergelijkbare kracht vereist als zonder de quickshifter)

Kill 65ms

De Kill-time is hoe lang (in milliseconden) er onderbroken wordt om van versnelling te veranderen.
Als u de Kill-time wilt veranderen, drukt u gewoon op de toets en laat de knop los.
Als een kill-time van 150 is bereikt, gaat bij de volgende druk op de knop de tijd naar 1.
WAARSCHUWING: Als de Kill-time te kort is dan kan de versnellingsbak worden beschadigd. Een te lange Kill time zal de motorfiets onrustig maken tijdens de shifts. Een Kill-time van 65 wordt beschouwd als optimaal voor een typisch superbike met een sequentiële versnellingsbak.


Merk op dat sommige motorfietsen, zoals de 2008 Honda CBR1000RR twee quickshifter ingangen hebben, een analoog - voor load celtype shifters en de andere is de schakelaar of digitale ingang.
De HM Quickshifter heeft een digitale uitgang.




Onderstaand is vertaald van de site van Healtech.


Soms valt hij in een valse neutraal, of de versnellingsbak blijft in dezelfde versnelling

Mogelijke oorzaken:
Gevoeligheid is te laag.
Kill-time is te kort.
Onvolledige schakelbeweging. Zorg ervoor dat u altijd snel, zelfverzekerd en volledige schakelbeweging maakt met uw voet, tot de versnellingspook stopt.
Stel de versnellingspook positie bij om moeiteloos een volledige schakelbeweging te kunnen maken met de voet.
De snelheid van de voet waarmee je schakelt is te laag. Als je de volledige beweging niet snel genoeg maakt, kunt je in een valse neutraal terecht komen of wellicht helemaal niet van versnelling wisselen.
Kill-time tijden zijn te laag. Verleng/verhoog van de Kill-time met stapjes van 5-10ms en probeer het opnieuw.



Soms gaat het schakelen echt boterzacht, maar soms gaat het echt zwaar ( kloink ). Met andere woorden: het gevoel is niet consistent.

Mogelijke oorzaken:
Gevoeligheid is te laag.
Kill-time is te kort.
Zorg ervoor dat u "zonder gebruik van de koppeling opschakelen" allen doet bij acceleratie. Dat wil zeggen alleen opschakelen als het toerental nog steeds toeneemt.
Dus van half-gas richting volgas, ruim boven stationair toerental.
 
Dank voor bovenstaande :t
Ik zal de kill-time eens wat verhogen. Had het al op 55 gehad maar zal eens richting 65.
Mooi iets om mee te klooien op mijn eerste uitje dit jaar in Portimao ;)
 
Dank voor bovenstaande :t
Ik zal de kill-time eens wat verhogen. Had het al op 55 gehad maar zal eens richting 65.
Mooi iets om mee te klooien op mijn eerste uitje dit jaar in Portimao ;)

de mijne is afgesteld door ten kate en de vorige eigenaar heeft de QS voor behoud van de bak op advies van ten kate 63. gezet. hij schakelde voor mijn gevoel net zo snel als de Fabriek af QS op mijn Aprilia Tuono APRC.

heren vraagje,
Op welke banden rijden jullie met de fireblade?
welk merk en compound en ronde tijd? en hoe lang doe je ermee.

ik rij zelf een 1;58 op de blade(Assen, 1ste dag met de Blade)
hoop zelf dit jaar naar de 1;52 of iets lager te gaan.

is het ook nog belangrijk om rekening te houden met de buiten temperatuur met banden keuze? ik zelf denk niet omdat ik geen ONK tijden rij.
 
ik reed met metzler racetec rr op de blade en dan k1 voor en k2 achter , 1.53/54 op assen
en deed dan ongeveer 3 dagen met een achterband.
 
ik reed met metzler racetec rr op de blade en dan k1 voor en k2 achter , 1.53/54 op assen
en deed dan ongeveer 3 dagen met een achterband.

3 dagen met een achterband is wel heel netjes vind ik.
Zat zelf ook aan de combi pirelli sc1 voor en een superbike pro slick achter! Of de zelfde combi van metzeler of zelf dunlop.
Alleen ik ben bang dat die hardere band me niet gaat bevallen of te weinig grip gaat bieden!
 
Wordt er nog een beetje onderhoud gepleegd deze winter?

Mijn motor staat nu bij JJ suspension om het hele wp verings pakket te reviseren en afstellen op mijn gewicht.
Verder zelf nog alle vloeistoffen verversen nieuwe set banden eronder en in alle velgen haakse ventielen zetten want is toch een stuk makkelijker de bandenspanning meten vooral bij de voorvelg
 
3 dagen met een achterband is wel heel netjes vind ik.
Zat zelf ook aan de combi pirelli sc1 voor en een superbike pro slick achter! Of de zelfde combi van metzeler of zelf dunlop.
Alleen ik ben bang dat die hardere band me niet gaat bevallen of te weinig grip gaat bieden!

ik heb een vloeiende rijstijl en de vering staat altijd goed afgesteld ( jj suspension) hierdoor slijten mijn banden erg mooi en haal ik 3 dagen .
 
Ik heb m'n voorvork en schokdemper net weer terug van Frontrow - Robin Duyzers, heeft onderhoud gehad. Verder vloeistoffen vervangen, BMC luchtfilter, demiwater erin voor de ZAC (als het beter weer is), nwe remblokken SBS DC en IRC rempomp.
 
Ik heb m'n voorvork en schokdemper net weer terug van Frontrow - Robin Duyzers, heeft onderhoud gehad. Verder vloeistoffen vervangen, BMC luchtfilter, demiwater erin voor de ZAC (als het beter weer is), nwe remblokken SBS DC en IRC rempomp.

En? Alles alweer een keertje getest?
 
Terug
Bovenaan Onderaan