XS750 deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gewoon een niet lopende en niet geheel complete 850 kopen en deze dan rijdbaar maken *D

Mijn 850 is nu zo ver dat het blok loopt, de wielen en remmen klaar liggen, zodat als ik tijd heb, de banden zijn aangeschaft en erom gelegd de motor rijdend gemaakt kan worden :Y

Planning rond mei hoop ik de motor op de weg te hebben (momenteel zit het op ontbreken van sleuteltijd... er wordt namelijk verbouwd in huis. Sinds deze week kan ik weer in de garage omdat de meubels weer in de woonkamer kunnen staan :)

Overigens ben ik nu wel bezig om weer een volgend project voor de "man-cave" aan te schaffen (ook een XS variant, maar dan met 1 cilinder minder). Sommige zaken kan je niet laten lopen :+
 
Nee, het wordt degene die hier op MF is aangeboden. Aanschaf is niet zo veel, maar wat erna komt :]

Al gezien dat het volgende gedaan moet worden: kettingset, banden, remmen, achterlicht en knippers achter ontbreken, van de buddyseat ontbreekt het dekje (en dan weet ik nog niet hoe het schuim er aan toe is). Staat voorpoten onbekend, ook niet bekend waarom de motor ooit stil is komen te staan. Anders gezegd een beste uitdaging om het weer veilig rijdbaar te krijgen/maken. En dat is op grond van 1 foto :+

Weet wel dat het een langdurig project gaat worden. Maar dat is handig, want de garage is met 4 stuks vol.

Heb ontdekt dat als er geen sleutelproject staat het blijft kriebelen....
 
Moet de temperatuur wel meewerken Wim...want ondanks zo'n 2500W straalkacheltje blijft m'n garage ijzig koud...

Zoals ik al vaker heb opgemerkt: 'N + 1' geldt meestal altijd.
Ik zit momenteel met m'n vingers diep in een 1962 Tomos 3E/3L projectje van m'n schoonvader, maar heb ook alweer een te-reviseren 'Liberator' blokje gekocht.
Voorlopig alleen revisie, wie weet bouw ik er tzt wel weer een fiets omheen.. O-)

Mocht ik het vergeten zijn: iedereen de beste wensen voor 2017!
Gaan we elkaar zien op OBT??
 
Laatst bewerkt:
Hi triple mannen! Ik zoek een XS750 tank, de gewone versie (niet de 24 liter/xs850 versie). Iemand nog iets liggen? Staat onbelangrijk, zolang de prijs maar erbij past :)

Daarbij nog een vraagje;
Voor mn XS750 heb ik een 850 blok gekocht op eBay. Bij aankomst bleken er helaas geen bougies in te zitten --> roest op cilinders. Voor de rest ziet alles er top uit, dus ik wil dit blok graag reviseren. Ik wil hem meteen "big boren" zodat er XS1100 wiseco zuigers in kunnen. Iemand hier ervaring mee? Zaken zoals de koppakking voor de grotere boring etc...

Viewing a thread - XS750 Big Bore
 
Nee geen gewone XS-tank meer aanwezig. Wel heb ik nog een tank voor een Special hangen.

Maar feitelijk wil ik daar nog geen afscheid van nemen :N Er moet namelijk toch nog wel wat reserve-materiaal overblijven ;)

Eerst nu maar zorgen dat mijn 850 gaat rijden (tijd komt pas als de verbouwing af is '( )
 
Nee geen gewone XS-tank meer aanwezig. Wel heb ik nog een tank voor een Special hangen.

Maar feitelijk wil ik daar nog geen afscheid van nemen :N Er moet namelijk toch nog wel wat reserve-materiaal overblijven ;)

Eerst nu maar zorgen dat mijn 850 gaat rijden (tijd komt pas als de verbouwing af is '( )
Je hoeft er geen afscheid van te nemen, die teardrop tanks passen niet echt op m'n project. Toch bedankt!
Iemand ervaring met koperen koppakkingen? (soort koper/dikte/waar kopen/...)
 
Tja het is een net ding en hij is mooi "af" maar de prijs, tja...
waar ik dan benieuwd naar ben is voor hoeveel zo'n motor is ingekocht...

Als ik o.a. de net niet aansluiting van kontje op het frame bekijk en dan ook nog van die Alibaba luchtfilters zie vind ik de afwerking nog wel voor verbetering vatbaar en voor zo'n prijs mag er toch echt niks op aan te merken zijn lijkt me.
 
Natuurlijk!
Iedereen houd van ploaties ;)

Zoals ie is aangetroffen bij een motorzaak.
nmxqwn.jpg


Blokkie zier er nog mooi uit. 16.500 mijl staat erop.
rsziwg.jpg


En ff 1 van de andere kant.
14443vd.jpg


Morgen kan ik betere foto's maken.
Kan niet wachten om t ding op te halen :Y
 
Natuurlijk!
Iedereen houd van ploaties ;)

Zoals ie is aangetroffen bij een motorzaak.
[afbeelding]

Blokkie zier er nog mooi uit. 16.500 mijl staat erop.
[afbeelding]

En ff 1 van de andere kant.
[afbeelding]

Morgen kan ik betere foto's maken.
Kan niet wachten om t ding op te halen :Y

Ah, die! Heb ik wel geadverteerd gezien, ze vroegen er aardig wat voor, hopelijk heb je hem voor een nette prijs!

Wat ga je er mee doen?
Het lijkt in elk geval een mooi onversleuteld, origineel ding.
Veel succes en post de vorderingen! :P
 
Laatst bewerkt:
Zeker is er wat van de prijs afgepraat, Maar voor wat voor bedragen gaan deze fietsen van de hand?
Vond het zelf erg mee vallen voor een aardig uniek ding. (zoveel oude 3 cilinders ben ik nog niet tegen gekomen)

Heb DEZE ook gevonden, en ineens is de vraagprijs gedaald naar 1700euro :? (zit al een hoger bod op)

De plannen zijn: (Hoe kan het ook anders) om er een café racer ervan te maken.
Maar eerst de groene verkopen en de garage opruimen _O-
 
Hallo,

IK heb toch ligt spijtn dat ik mijn xs heb verkocht.
Heeft iemand er nog eentje staan voor weinig?
Als ie maar loopt, verder verbouw ik hem toch compleet.
 
Zeker is er wat van de prijs afgepraat, Maar voor wat voor bedragen gaan deze fietsen van de hand?
Vond het zelf erg mee vallen voor een aardig uniek ding. (zoveel oude 3 cilinders ben ik nog niet tegen gekomen)

Heb DEZE ook gevonden, en ineens is de vraagprijs gedaald naar 1700euro :? (zit al een hoger bod op)

De plannen zijn: (Hoe kan het ook anders) om er een café racer ervan te maken.
Maar eerst de groene verkopen en de garage opruimen _O-
Tja de vraagprijs was, meen ik, 1290 euro? Aanvankelijk vroegen ze er nog wat meer voor. Kijk voor een nette, lopende motor waar je zo de weg mee op kan, die afkomstig is van een motorzaak, is dat eigenlijk helemaal niet zo gek.
Relatief is het wel weer best veel omdat de meeste XS - 3 cilinders die aangeboden worden, werk behoeven alvorens ze rijklaar zijn en vaak van particulieren afkomstig zijn.
In ogenschouw nemende dat het dan ook nog een 850 is die origineel en in nette staat is, is een prijs van 1000 tot 1290 (vraagprijs) helemaal zo gek nog niet denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan