BMW F800 S/ST/GS/R/GT topic deel II

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo iedereen,

Momenteel rijd ik met kawa w650. Zelf ben ik gek op die retro-look maar ... 3 van de 7 nekwervels hangen samen met wat plaatwerk en bouten. Op die W650 zit je wel redelijk wat in de wind, dus veel verder dan rond de kerktoren rijden zit er niet meer in. Ik ben dus op zoek naar een toermotor met wat zitconfort en vooral iets waar je wat uit de wind zit. Aangezien ik hem ook gebruik voor woon- werk verkeer ben ik ook niet bepaald op zoek naar een onhandelbare kolos met 150pk...
Honda deauville is qua confort ideaal, maar ik kan me niet ontdoen van de gedachte dat je in een soort badkuip op wielen zit. Volgende optie is bmw F800GT. Mijn vraag is of die voldoende bescherming heeft, eventueel met een hoger kuipruitje erop. Voor woon- werk rijd ik het ganse jaar door, dus ook door regen. Wat kan er worden gezegd over bescherming tegen regen ? (neen, een auto is geen alternatief)
Ik zoek mij suf op reviews, maar hier zit ik midden in een meute ervaringsdeskundigen.
Advies is welkom

Dank

Ik rijd zelf een F800ST, de voorloper van de GT.
De bescherming tegen weer en wind is goed.
Een grotere ruit is wel zo praktisch.

Probeer hem eens uit!
 
Mijn ervaring met de f800gt (enkel testgereden) is dat het kuipwerk eigenlijk nauwelijks meerwaarde heeft. Ik krijg de wind met mijn 170 centimeters vol op men smikkel. Om die reden heb ik de f700gs genomen. Ook vol de wind op je bakkes, maar zit veel comfortabeler en ziet er ook wat beter uit.

Qua badkuip op wielen kan ik je wel de r1200rt warm aanbevelen. Ik rij daarmee elke dag voor het werk en hij is heel erg wendbaar als een fiets, en een fantastische kuip met verstelbare ruit die je echt he-le-maal iit de wind zet. Je zit ook echt heel comfortabel. Ik denk dat je er niet echt van moet hebben, maar raad je toch even een testrit aan. Qua uit de wind zitten is dat het summum!
 
Mijn ervaring met de f800gt (enkel testgereden) is dat het kuipwerk eigenlijk nauwelijks meerwaarde heeft. Ik krijg de wind met mijn 170 centimeters vol op men smikkel. Om die reden heb ik de f700gs genomen. Ook vol de wind op je bakkes, maar zit veel comfortabeler en ziet er ook wat beter uit.

Qua badkuip op wielen kan ik je wel de r1200rt warm aanbevelen. Ik rij daarmee elke dag voor het werk en hij is heel erg wendbaar als een fiets, en een fantastische kuip met verstelbare ruit die je echt he-le-maal iit de wind zet. Je zit ook echt heel comfortabel. Ik denk dat je er niet echt van moet hebben, maar raad je toch even een testrit aan. Qua uit de wind zitten is dat het summum!

Standaard ruit houdt inderdaad niet over, kuipwerk doet z'n werk wel.
Grotere ruit er op, dan zit je ook goed op een GT.
 
Ik rijd zelf ,ook in de winter, een GT met hogere ruit er op. Ziet er niet uit maar is wel functioneel.Heb minder last van windgeruis en beschermt ook beter tegen regen. Hogere ruit te bestellen bij MDI, ik heb er een met een extra opzetruitje. Kost ong.€160 Overigens is een goed pak een must als je alle seizoenen doorrijdt.
 
Ik irriteer me echt ongelooflijk hard aan mijn knippers die automatisch uitgeschakeld worden na 20 seconden..
Dat veroorzaakt soms echt gevaarlijke situaties.
Heb de dealer gevraagd om het uit te schakelen maar dat gaat niet volgend hem.
Iemand een truukje om het toch uit te schakelen?
 
Ik irriteer me echt ongelooflijk hard aan mijn knippers die automatisch uitgeschakeld worden na 20 seconden..
Dat veroorzaakt soms echt gevaarlijke situaties.
Heb de dealer gevraagd om het uit te schakelen maar dat gaat niet volgend hem.
Iemand een truukje om het toch uit te schakelen?

Ja, bij de dealer. Die kan ik het CKM menu onder programmeren met de werkplaats PC de tijd en afstand tot automatisch uitschakelen in ieder geval verdriedubbelen. Helemaal uitzetten kan bij de meeste ook.
 
Volgens mijn dealer was het niet mogelijk om uit te schakelen. Ga ik alvast eens vragen om het te verlengen. Op de RT van het werk is het idem dito, echt irritant... |(
 
Volgens mijn dealer was het niet mogelijk om uit te schakelen. Ga ik alvast eens vragen om het te verlengen. Op de RT van het werk is het idem dito, echt irritant... |(

Ik heb het destijds via de dealer laten doen gelijk met de servicebeurt. Bij mij gaat ie nu pas na een minuut uit (dat was het maximale in mijn versie) maar dat is in het normale verkeer ruim voldoende. Voordeel is dat, mocht je hem ooit vergeten, hij uiteindelijk toch vanzelf uitgaat. Het is inderdaad irritant dat je deze instelling niet gewoon zelf kunt doen.
 
Vast niet naar ieder zijn smaak, maar de F is voorzien van AC Kuipdelen en een SC Project demper!
Denk alleen dat het Metzeler olifantje op het voorspatbord toch gaat sneuvelen..

V2x465d.jpg
 
Hoezo stallen... gewoon rijden :] :] [afbeelding]

Duimpje!

Iemand ervaring met Gerbing T12 heated gloves op de plug/canbus?

Vandaag kabeltjes/gadgets voor de Gerbings gekocht.
pdv_moto in "Het zwarte gat: wat heb je nu weer gekoc..."

Benieuwd of de canbus dit goed kan hebben (zou net moeten kunnen.. volgens de spec).

Edit, in het kader van de KM-pats: ik had bij laatste tankbeurt 171.425 kms.. Vanavond eindstand.
(grijs blok, en verbruikt geen meetbare olie tussen 10K beurten, sta er zelf ook van te kijken).
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik Gerbing verwarmde winterhandschoenen aangesloten op het dashboard (CAN-bus)stopcontact en dat gaat prima, blijft onder de 5A. Ideaal in de winter.
 
Ik gebruik Gerbing verwarmde winterhandschoenen aangesloten op het dashboard (CAN-bus)stopcontact en dat gaat prima, blijft onder de 5A. Ideaal in de winter.

Mooi.
Dat geeft hoop voor mijn CANbus.

Bij de ST zit die aansluiting rechtsonder, bij scheenbeen, en ik heb al sinds begin een draadje die van dat (te kleine bmw-specifieke) stopcontact naar de tanktas gaat. In tanktas heb ik dan een "sigarenaansteker" (of indien nodig 2 sigaren-plugs + 2 USBs, uit zo'n verdeeldinges) ter beschikking.
Werkte prima voor de handschoenen.
 
Vast niet naar ieder zijn smaak, maar de F is voorzien van AC Kuipdelen en een SC Project demper!
Denk alleen dat het Metzeler olifantje op het voorspatbord toch gaat sneuvelen..

[afbeelding]
Nu ben ik zelf geen BMW rijder, maar zag dit bericht net voorbij komen, heel erg gaaf! :)

Olifantje zou ik lekker laten zitten, misschien meer van dat soort stickers plakken her en der. Zeker in combinatie met de livery die je hebt. :)
 
De 800 is toe aan een olie beurtje, en meteen maar eens kleppen stellen.
Wat gebruiken jullie voor olie in de 800 (2008) ?
 
even de baanscore verbeteren...

Deze week de 170K (172100 om precies te zijn) beurt gehad, nota bene bij de dealer die mijn fiets op de weg gezet heeft.

geen problemen.

Wel de riem: die heeft eerst 10K gereden en toen ongeveer 12K in de warme topcase doorgebracht (zomer), en daarna nog 13K km gereden.
Bij inspectie duidelijke scheuren in de nokken. Blijkbaar precies op tijd....
een riem kan bij mijn rijstijl dus ongeveer 22K km aan...

Momenteel zit er een nieuwe riem op en de volgende ligt al klaar bij de dealer.
De riem-met-scheurtjes zit nu in de topcase, maar ik ga ASAP die nieuwe ophalen en meensjouwen, gewoon voor het geval dat...

Na de beurt heb ik toch de indruk dat de motor iets minder trilt en vooral iets zuiniger is. de laatste paar duizend km voor "onderhoud" heb ik de indruk dat de benzine-consumptie altijd wat oploopt, en na de beurt is het blok weer zuinig.

Op naar de volgende 10K (de 1e duizend zit er alweer bijna op)
 
Wat is dit nu Weer: Alarm, EWS waarschuwing en niet starten na tankbeurt.

Vraag: wat kan EWS, startweigering (blokkade?) en alarm laten afgaan?
kan het de temperatuur zijn ?
Is de ringantenne versleten ?
(het is niet 1e keer dat ik bij vorst rijd...)

Gisteravond, omstreeks 2045, na rit van ongeveer 50km van Hoofddorp naar DHg.
Temperatuur op dashboard varieerde van -2 bij vertrek, tot -4, tot weer -2 bij tanken.

DHg, bijna thuis: Tanken.
vol, afrekenen ... Contact.
Gele driehoek: EWS ???
startknop reageert niet.
En Alarm gaat af...
(check: dodemansknop stond correct: die kan blijkbaar ook het alarm triggeren)

Contact uit, en alarm uit met drukknop op transponder.

Ikke dom: Weer proberen: zelfde resultaat.
en weer: idem.

NaH.. denken...
Andere sleutel opgedokeld, nog paar keer proberen: zelfde resultaat.

Damn.

Fiets achteruit geduwd, geparkeerd.
nog maar eens proberen...
Contact, geen probleeem en Starten..
Pffwt.
 
De eerste twee dingen waar ik aan denk bij je verhaal zijn een zwakke accu (getriggerd door de kou) of vocht in het contactslot. De verbeterde ring antennes gaan volgens mij (bijna) nooit meer kapot.

Of elektromagnetische storingen uit de omgeving. De motor verplaatsen help dan inderdaad.

Even in de gaten houden of je meer rare verschijnselen tegenkomt.
 
Laatst bewerkt:
Batterijen in de alarmunit vervangen en als dat niet helpt, dan uitprogrammeren dat kreng. Ik heb nog geen BMW gehad waarbij ik geen gedonder heb gehad met het alarm. (Op mijn 3-serie na)
 
Is toch echt een EWS storing. De chip in je sleutel is namelijk ook een geautoriseerde 'afstandsbediening' van het alarm. Zowel de tekst EWS in het display als het feit dat het alarm er niet meer afgaat bij het aanzetten van het contact zijn beide aanwijzingen voor hetzelfde probleem. Het alarm hoort ook te gaan loeien als de contactschakelaar aangezet wordt met een niet-geautoriseerde sleutel. Dus in zoverre doet het alarm niets wat niet hoort.
 
En dat zou best kunnen, zoals 100kb zegt: door storende signalen uit de omgeving.
Beveiligingssystemen van tankstations willen wel eens roet in het eten gooien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan