Aprilia RST1000 Futura Deel2

Top of Flop?

  • Top

    Stemmen: 28 52,8%
  • Flop

    Stemmen: 6 11,3%
  • Ach.. elke motor heeft wel nadelen.

    Stemmen: 19 35,8%

  • Totaal aantal stemmers
    53
Heb ik net een Gipro versnellings indicator gemonteerd doet ie het niet.
De eerste paar stappn van gebruiksaanwijzing gaan goed.
Het gedeelte waar ie de toeren moet oppakken ziet ie niet. Het lijkt er dus op dat mij dashboard toch geen signaal krijgt, ondanks dat ik dat dacht gemeten te hebben.
De bruin/roze draad krijgt denk ik toch geen signaal.

Mag ik mijn dashboard bij iemand op zijn motor testen? Ik wil er toch graag zeker van zijn dat het niet in het dashboard zit...

Mocht het niet in het dashboard zitten, heeft er iemand dan een tip waar ik de storing dan moet zoeken?
 
Ja ik heb wel de goede Gipro. Dat is het probleem niet.
Ik zou ook graag mijn dashboard op iemand zijn motor willen testen.
Die Gipro komt later dan wel goed. Dat geloof ik wel.
 
Bij mij is ie ook vervangen, ik heb me willens en wetens door Aprilia laten afpersen voor een nieuw lager. Het er in zetten an sich was niet meer zo'n probleem nadat het wiel was verwijderd. Doordat die jarenlang niet was losgehaald en er waarschijnlijk mee door de pekel is gereden zaten die drie pinnen zo vast als een huis. De enige oplossing was grof geweld, met als resultaat een kapot lager. Dit nieuwe lager was overigens met een pers vrij goed te monteren. (wel laten doen overigens) Verder heb je natuurlijk nog een speciale sleutel nodig om de excenter los te krijgen.

Eerder heb ik geprobeerd een tweedehands lager te monteren, maar daarvan was de binnenste helft los. Die kreeg de monteur er niet meer op, ook niet met 5 ton persen... en toen zei die krak...
 
Nou dat dacht ik ook.
Overigens heeft de monteur kennelijk wel wat kunnen afstellen. (en schoonmaken) en nu is het probleem weg. Ik ga de Futura morgenavond ophalen. Dan zal ik om wat details vragen en dat laat ik hier nog even weten.
 
Laatst bewerkt:
Nou de Futura rijdt weer fantastisch.
Gisteravond opgehaald en wat blijkt nou: Het lager was niet versleten.
Het enige wat er aan de hand was is dat de borgpinnen van de achteras los waren getrild. (26 + 27) waardoor 25 speling kreeg. Dat wekte de indruk dat het lager speling had.
De borgpennen zijn vastgezet met loctite en nu werkt alles weer prima. Het lager ook gelukkig.
full
 
Laatst bewerkt:
Ik zag van de week een Futura voor €1.850,00 maar de advertentie is alweer weg.

Lekker nuttig, maar dit wilde ik even delen. _O-
 
Dat scheelt wel even in de kosten! Kon je het "voelen" waar de speling precies zat?
Waar komen dan die horrorverhalen op het www vandaan, terwijl het lager kennelijk gewoon op voorraad is? :?
 
Dat scheelt wel even in de kosten! Kon je het "voelen" waar de speling precies zat?
Waar komen dan die horrorverhalen op het www vandaan, terwijl het lager kennelijk gewoon op voorraad is? :?

ik vind 450 euro voor zo'n lager best een horrorverhaal hoor :+
Het is wel leverbaar alleen voor een golden price..

Het zelfde lager zonder de magneetstrip voor de snelheidsopnemer kost waarschijnlijk een tientje of 5...
 
Het is ook 'n idiote prijs voor 'n lager. Ik las destijds dat ze niet meer te krijgen waren.
En de leverancier die er nog een had liggen de hoofdprijs kon vragen. Hoe vaker ik naar die parts-afbeelding kijk; wat 'n ontwerp! :?

@ volgende nummer Moto73: marathonmotor Aprilia RST1000 Futura! *D
 
Laatst bewerkt:
Het is ook 'n idiote prijs voor 'n lager. Ik las destijds dat ze niet meer te krijgen waren.
En de leverancier die er nog een had liggen de hoofdprijs kon vragen. Hoe vaker ik naar die parts-afbeelding kijk; wat 'n ontwerp! :?

@ volgende nummer Moto73: marathonmotor Aprilia RST1000 Futura! *D

Leuk zeg! zal vast wel een top onderhouden motor zijn als die als marathonmotor voorbij komt ;)
 
Gezien de "enorme" verkoopaantallen moet het wel iemand van hier zijn. _O-
De mijne in ieder geval niet. :+
 
Ik zit nu aan de 70k. Zat er gisteren nog aan te denken dat ik over twee jaar (16k per jaar) me wel kon melden bij Moto73 voor de marathonmotor. Iemand is me voor. :D
 
Dat scheelt wel even in de kosten! Kon je het "voelen" waar de speling precies zat?
Waar komen dan die horrorverhalen op het www vandaan, terwijl het lager kennelijk gewoon op voorraad is? :?

Heb het zelf niet gevoeld. Laten doen door de monteur.
Het bestellen van het lager is kennelijk wel mogelijk, maar de levertijd is 2 maanden. In combinatie met de prijs zorgt dat misschien voor die horrorverhalen.
 
Met 70.000km en geen groter probleem dan de centeeruitlijning doet je Aprilia het goed!
En die lager lijkt me een waardevaste investering! ;)
 
Leuk zeg! zal vast wel een top onderhouden motor zijn als die als marathonmotor voorbij komt ;)
Tekst bij volgende Moto73 marathonmotor: "De Aprilia Futura is maar mondjesmaat verkocht. Onterecht volgens Sebastiaan die 90.000km op de teller van zijn Futura heeft staan". :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan