Yamaha FJ1200 topic

3e
full
 
Hallo allemaal :W Even inbreken in jullie topic met een vraag.

Kan iemand van jullie mij de specificaties van de mono-shock geven?
Van spring rate (N/mm) en lengte/breedte van de veer + totale demper, eventueel de afmetingen van de 'ogen'.

Ik ben namelijk aan het onderzoeken of een demper van een FJ1200 in m'n FZS 600 Fazer past, ervanuitgaande dat deze een groter dempend vermogen heeft.

Waarom een zwaardere demper in een lichtere fiets vraag je je af? Er hangt namelijk nog een zijspan naast m'n Fazertje en daardoor heb ik achter meer demping nodig.
Als jullie foto willen moet je het maar zeggen (wil jullie topic niet ongevraagd vervuilen met een Fazer)

Hartelijk dank reeds :}
 
Hallo allemaal :W Even inbreken in jullie topic met een vraag.

Kan iemand van jullie mij de specificaties van de mono-shock geven?
Van spring rate (N/mm) en lengte/breedte van de veer + totale demper, eventueel de afmetingen van de 'ogen'.

Ik ben namelijk aan het onderzoeken of een demper van een FJ1200 in m'n FZS 600 Fazer past, ervanuitgaande dat deze een groter dempend vermogen heeft.

Waarom een zwaardere demper in een lichtere fiets vraag je je af? Er hangt namelijk nog een zijspan naast m'n Fazertje en daardoor heb ik achter meer demping nodig.
Als jullie foto willen moet je het maar zeggen (wil jullie topic niet ongevraagd vervuilen met een Fazer)

Hartelijk dank reeds :}
Hey inbreker :+ :W

Ik heb hier een Haynes manual in de kast staan, maar kan niet iets vinden over afmetingen van ogen. Wat ik wel heb kunnen vinden is het volgende:

Rear shock preload measurements
Clearance (early models) 6.1mm (0.24 in)
Length (later models)
standard 164mm (6.46 in)
maximum 168mm (6.61 in)
minimum 160mm (6.30 in)

Verder nog wat torque specifications etc. Zit ook nog wel verschil tussen tot 1990 en die vanaf 91.

Doe anders effe mailen als je interesse hebt, dan kijk ik of ik de pagina's kan scannen ofzo.

En anders: www.fj1200.nl Daar zitten de FJ-techneuten die je ongetwijfeld antwoord kunnen geven op al je vragen. Ze zullen zeker bereid zijn om je te helpen want FJ-rijders zijn hele lieve mensen :P
 
Hoi Fully :W

Hartelijk bedankt voor je reaktie :}

Ik was echter op meerdere fronten bezig informatie in te winnen en heb nu een zijspanbouwer gevonden die vervangende veren levert voor op m'n bestaande demper, voor een redelijke prijs ook nog.
Sjeemig-de-peemig mozes-kriebel, daar ga ik voor.

Wie weet tot de volgende keer. ;)
 
Gisteren een uitbreiding voor de FJ aangeschaft,een 3 delige Krauzer kofferset,gebruikt met de nodige beugels ed,stond voor een schappelijke prijs op marktplaats en ik was al een tijdje aan het kijken naar een set,van het voorjaar er maar eens opschroeven.
 
Gisteren een uitbreiding voor de FJ aangeschaft,een 3 delige Krauzer kofferset,gebruikt met de nodige beugels ed,stond voor een schappelijke prijs op marktplaats en ik was al een tijdje aan het kijken naar een set,van het voorjaar er maar eens opschroeven.
Gefeliciteerd met je aankoop *O*
 
Hallo Mede-Forumers,

Ik ben nieuw op dit forum Daarom zal ik mij even voorstellen.
Mijn naam is Jaap Huizenga. 57 jaar jong, wereldwijd werkend in de bagger als schipper, wonend in Friesland. Lid van de Blackguards MC in Drachten; een zusterclub van de Black Sheep MC. In het bezit van een Harley-Davidson Fat Bob uit 2009 en een heel mooie Yamaha FJ 1200 uit 1991 met slechts 32.000 echte kilometers op de teller. DE FJ is geheel origineel. Omdat hij vrij lang had stil gestaan waren er in het begin wat probleempjes met de carburateur. Die zijn nu helemaal verholpen, nadat ik een tweetal inlaatrubbers heb vervangen. Er zaten een paar kleine scheurtjes in en daarom hield de motor soms wat in. Via Marktplaats heb ik een complete carburateur met alle inlaatrubbers en klemmen gekocht voor 50 Euro (een koopje, volgens mij).Toen dit klusje was geklaard is de motor helemaal opnieuw afgesteld en zijn de carburateurs gesynchroniseerd. Ik heb de FL 1200 een aantal maanden geleden gekocht en ben er super tevreden over. Wat een fijne motor. Erg veel koppel bij lage toeren en de mogelijkheid tot het rijden van staatgevaarlijke snelheden. Ben een rustige rijder waardoor ik met name geniet van het hoge koppel. Ben naast andere fora, lid geworden van dit forum voor eventuele technische tips omdat ik voornemens ben het onderhoud voor het grootste gedeelte zelf te doen.

Hartelijke groeten,
Jaap Huizenga
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan