Racing on an old CBR600F: Part 8

Ga ik morgen gelijk doen, al ben ik erachter dat ik alleen al voor cupjes 280 euro kwijt ben dus dat gaat hem niet worden!

Ga ze nu oplappen nieuwe seals etc erin en verse remblokken. Voor de verandering brembo sinter race ipv ferodo sinter grip race. Ben benieuwd of het veel schilt!
 
Ga ik morgen gelijk doen, al ben ik erachter dat ik alleen al voor cupjes 280 euro kwijt ben dus dat gaat hem niet worden!

Ga ze nu oplappen nieuwe seals etc erin en verse remblokken. Voor de verandering brembo sinter race ipv ferodo sinter grip race. Ben benieuwd of het veel schilt!

Voor die €280 kun je beter een 2e handsje kopen en die reviseren!

Hoe is je ervaring met Ferodo btw? Ben zelf nog zoekend hierin :)
 
Inderdaad, mits daar de cupjes van heel zijn dan.

Ferodo's hebben altijd goed hun werk gedaan, rij bijna een set op op 1 seizoen met een stuk of 5/6 ciruitdagen en wat straatverkeer. echt alsof je een anker uit gooit, hele goede bite en doorremmen zonder al te veel kracht. Hebben al veel voor verzuurde onderarmen gezorgd.

de brembo sinter racing road net besteld, hoorde van ten kate dat er nog wel een betere is, maar de sinter racing road zou gelijk staan aan de ferodo.
 
Inderdaad, mits daar de cupjes van heel zijn dan.

Ferodo's hebben altijd goed hun werk gedaan, rij bijna een set op op 1 seizoen met een stuk of 5/6 ciruitdagen en wat straatverkeer. echt alsof je een anker uit gooit, hele goede bite en doorremmen zonder al te veel kracht. Hebben al veel voor verzuurde onderarmen gezorgd.

de brembo sinter racing road net besteld, hoorde van ten kate dat er nog wel een betere is, maar de sinter racing road zou gelijk staan aan de ferodo.


Thnx for sharing ;)
 
Wie ow wie hier heeft er ervaring met het volgende:

Bobbins aan de achterbrug maken. Lassen, boren, draad tappen?? Kun je zomaar M8+schroefdraad in je achterbrug tappen?
 
als het een pc25/31 is kan je geen draad tappen, de brug is hol
wat wel werkt is een bus erin lassen, of een plaat op de brug met een moer erin.
dan zijn bobbins geen probleem. evt onder de brug lassen kan ook
 
Blindklinkmoer in zetten. Dan boor je een gat en zet je een soort popnagels met binnendraad erin, is stevig genoeg. Heb het op m'n f4 ook en nagevraagd bij JerryT

@norbidy No probs
 
evt onder de brug lassen kan ook

Heb ik aan gedacht, dan zal het een alu draadbus moeten zijn anders gaat lassen ook niet.

Blindklinkmoer in zetten. Dan boor je een gat en zet je een soort popnagels met binnendraad erin, is stevig genoeg. Heb het op m'n f4 ook en nagevraagd bij JerryT

Dat lijkt me wel een goede oplossing, aangezien lassen aan alu de structuur kan verzwakken. Weet je nog waar je deze bussen hebt gehaald?

JerryT, altijd een bron van inspiratie 8-)
 
blindklinkmoeren kan je bij elke goede gereedschapszaak halen

ik zou niet graag op mijn motor gaan zitten wanneer hij op de bok staat met alleen een blindklinkmoer erin...
 
Fabory, destil, leys/holtgrefe (is van naam verandert)

Daar kun je dat spul halen. En zo'n setje is nooit mis!

@chrisje: heb me toevallig van de week erop betrapt dat ik erop ging zitten, ging gewoon goed al weeg ik niet zo veel. Maar zou het idd niet aanraden.
 
Laatst bewerkt:
Als er nog iemand die dit topic in de gaten houdt een leuke cbr 600 f2 pc25 uit 1992 zoekt....ik verkoop de mijne!

Is een straatmotor op kenteken met een 5'' achtervelg.
Zou prima te gebruiken zijn als circuit motor voor weinig geld. Hij gaat weg voor €750,-

Stuur maar een PB bij interesse
 
Als er nog iemand die dit topic in de gaten houdt een leuke cbr 600 f2 pc25 uit 1992 zoekt....ik verkoop de mijne!

Is een straatmotor op kenteken met een 5'' achtervelg.
Zou prima te gebruiken zijn als circuit motor voor weinig geld. Hij gaat weg voor €750,-

Stuur maar een PB bij interesse


Een foto zegt zoveel meer ;)
 
Even oma wegjagen, en meteen een vraagje voor jullie.

Als je een straat legale F2 met kenteken wil gebruiken voor circuitdagen, alleen daarvoor en om naar een circuit te rijden. Welke zaken zijn totaal wel en niet geschikt of is een F2 geen juiste keuze? Waar moet je rekening mee houden?
 
Uberhaupt aar het circuit rijden met een motor is niet geschikt. Ik rij altijd met een aanhanger omdat je toch moe bent aan het einde van de dag en je ook met pannen zit als je crasht.
 
Dat zijn inderdaad dingen die ik allemaal in overweging neem. Maar ik vraag me af in de basis een F2 een geschikte motor is. Of dat er heel erg veel aan veranderd moet worden.
 
Mavel, dat is prima te doen wil je vrij rijden/trainingen doen zonder noemenswaardige dingen te veranderen.
Echter, ga je aan officiële wedstrijden en/of cups mee doen dan zitten er voorwaarde aan hoe een fiets geprepareerd moet zijn.

EDIT: F2/F3 en ga zo maar door. Allen zeer geschikt voor het circuit. Zeker als je net begint!
 
Laatst bewerkt:
enige dat je zou kunnen doen (aanrader) is een F3 achterwiel zodat je 180 band kan steken
vering upgraden
stalen remleidingen
andere steps (met de ori zit je zo aan de grond)
demper andere hoek/naar binnen geven, die wil wel de grond raken
 
Mavel, dat is prima te doen wil je vrij rijden/trainingen doen zonder noemenswaardige dingen te veranderen.
Echter, ga je aan officiële wedstrijden en/of cups mee doen dan zitten er voorwaarde aan hoe een fiets geprepareerd moet zijn.

EDIT: F2/F3 en ga zo maar door. Allen zeer geschikt voor het circuit. Zeker als je net begint!

enige dat je zou kunnen doen (aanrader) is een F3 achterwiel zodat je 180 band kan steken
vering upgraden
stalen remleidingen
andere steps (met de ori zit je zo aan de grond)
demper andere hoek/naar binnen geven, die wil wel de grond raken

Bedankt voor de info! Het is puur voor vrij rijden, ik heb 2 keer eerder een training gedaan en zou dit graag door zetten om uit eindelijk vrij te kunnen rijden. Ik heb al eerder een F2 gereden maar nooit gedacht ermee op het circuit te rijden. Ik denk dat ik maar eens een leuke F2 op te kop ga tikken :)

De upgrade punten neem ik mee, daar kan ik wel wat mee. Dankje!
 
Wat is het voordeel van een 180 band tov een 160 band? Of is het alleen maar om de banden keuze te vergroten?

Zijn en nog tips wat betreft banden? Heb nu zelf onder de suzuki RoadSmart3 zitten, en daar ben ik er tevreden over. Band schijnt ook goed te zijn voor circuit. Het moet natuurlijk een band zijn voor zowel de weg als het circuit.
 
Wat is het voordeel van een 180 band tov een 160 band? Of is het alleen maar om de banden keuze te vergroten?

Zijn en nog tips wat betreft banden? Heb nu zelf onder de suzuki RoadSmart3 zitten, en daar ben ik er tevreden over. Band schijnt ook goed te zijn voor circuit. Het moet natuurlijk een band zijn voor zowel de weg als het circuit.

Meer keuze en meer wegcontact.
Ik zou die road smarts er niet voor gebruiken.
Pirelli supercorsa's of Bridgestone S21 zijn zowel geschikt voor circuit als op de openbare weg.
 
Heb een F2 uit '93 op de kop getikt! Laat hem voor nu even als die is. Ik laat de standaard vering op mijn gewicht afstellen en ga lekker dit jaar een aantal circuitdagen doen. Volgende winter gaan we eens beginnen met nieuwe vering.
 
Terug
Bovenaan Onderaan