40 jaar Z1000 meeting, 8 april 2017

roger_SV

Nieuw is beter! ....... Nee, toch niet.
5 apr 2015
8.679
2.438
De datum en locatie zijn bekend: 8 april bij Premium Motors in Apeldoorn.
De 'datumprikker' van de eerste post van dit topic is dus niet meer van belang.
=======================================================


Originele titel: Geef je voorkeur op voor de 40-years-Z1000 meeting

Zoals in het Z1000 (70's -80's) topic al aangegeven viert de Kawasak Z1000 in 2017 haar 40 jarig jubileum.
Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic
Een leuke gelegenheid om weer eens bij elkaar te komen met onze oudjes.

De meeting gaat plaatsvinden in het voorjaar van 2017 bij Premium Motors in Apeldoorn.
Via dit topic kun je je voorkeur of beschikbaarheid aangeven.
Het voordeel van een apart topic is dat de overige Kawa Z1 / Z900 / Z1000 etc topics niet al te veel vervuild raken door de datumprikker voor de meeting.

De meeting kan in principe kan elke zaterdag en de eerste zondag van de maand, al zal er allicht een reden zijn waarop een bepaalde dag niet zo handig is. Als er een specifieke reden is die mij niet bekend is (andere meetings etc) kan dit als reactie in het topic, en zal ik de lijst data erop aanpassen.

Zodra de datum is gekozen zal deze hier en in de overige Z topics kenbaar worden gemaakt.

De data:
zaterdag 8 april ---> deze is het geworden
zaterdag 15 april
zaterdag 22 april
zaterdag 6 mei
zondag 7 mei
zaterdag 13 mei
zaterdag 20 mei

EDIT: inmiddels al afgevallen ivm overlap met een ander motorevenement:
zaterdag 1 april en zondag 2 april (klassiekerbeurs in Houten)
zaterdag 29 april (WSBK weekend in Assen)
zaterdag 27 mei (Z-dag van de Kawasaki merkclub in .... (nnb) )

EDIT2: Ik heb een poll toegevoegd voor interessepeiling voor een tourrit over de Veluwe tijdens de meeting voor de liefhebbers daarvan. Ik ben zelf geen tourtocht-organisator, maar er zal onder jullie allicht iemand zijn die hier ervaring mee heeft en het leuk vindt om te doen. Als jij dat bent wil je het dat in het topic of eventueel via een PB kenbaar maken? Het doorgaan van de tourtocht zal afhangen van de animo ervoor en het vinden van een tourtocht-organisator.

Voor nu alvast een geweldig 2017 en graag tot ziens bij de 40 jaar Z1000 meeting in Apeldoorn! *O*

full

:}
 
Laatst bewerkt:
1 en 2 april is de central classics beurs in houten, dus dat loopt dan al door elkaar :9

de andere dagen verdienen de voorkeur - maakt dan niet uit welke :Y
 
Da's een snelle reactie, zat je erop te wachten.
ik gooi die data er gelijk uit.

Als we zo doorgaan houden we vanzelf 1 datum over ;)
 
Laatst bewerkt:
Op 27 mei 2017 is er schijnbaar Z-Dag, staat in Kawasaki merkenclub.
Waar staat er nog niet. :9 :W
 
Super, gooi ik die datum ook uit het lijstje, en hier gaan we net zolang mee door tot we elk weekend een motorevenement hebben, en maar 1 datum over hebben voor de 40yZ-meeting. ;)
Als je weet waar de Kawa Z dag is graag even hier neerzetten.
Als het een beetje in de buurt is ga ik er wel even kijken.
Ik vrees wel dat er meer van die moderne draken zullen zijn dan echte Zed's. -O-
Maar dan nog, altijd leuk!
Ik ben er tien jaar geleden toen ik nog op zoek was naar allerlei onderdelen ook wel eens met mijn Z geweest.
Toen nog best wat oudjes in een rij zien staan. :}
 
Laatst bewerkt:
't Gaat snel met wegstrepen van data.
29 en 30 april is het WSBK circus op de Drentse heide, dus 29 april valt ook af.
 
Super, gooi ik die datum ook uit het lijstje, en hier gaan we net zolang mee door tot we elk weekend een motorevenement hebben, en maar 1 datum over hebben voor de 40yZ-meeting. ;)
Als je weet waar de Kawa Z dag is graag even hier neerzetten.
Als het een beetje in de buurt is ga ik er wel even kijken.
Ik vrees wel dat er meer van die moderne draken zullen zijn dan echte Zed's. -O-
Maar dan nog, altijd leuk!
Ik ben er tien jaar geleden toen ik nog op zoek was naar allerlei onderdelen ook wel eens met mijn Z geweest.
Toen nog best wat oudjes in een rij zien staan. :}

Iedereen wil die natuurlijk mooie Z kawasaki`s bekijken, maar zijn er niet altijd meer in bezit van.
Toeschouwers heb je ook nodig, en sommige hebben er ook mooie verhalen bij.
Voor een leuke oldtimer meeting wil ik wel een stuk rijden, zelf als het minder weer is.
Echter laten een hoop mensen het dan afweten, zodat er dan weer niks te zien is. -O- -O- _O- :W
 
Echter laten een hoop mensen het dan afweten, zodat er dan weer niks te zien is. -O- -O- _O- :W
Zowel bij de Zed-dag van de Kawa-merkclub als de 40 jaar Z1000 meeting zullen we het wel zien. Er zal ook veel van het weer afhangen. Een week poetZen na een flinke regenbui zit ook lang niet iedereen op te wachten.

Waarschijnlijk zal ik aankomend weekend de datum bekend maken zodat die de agenda's in kan.

Tevens is een interessepeiling voor een Z-tourtochtje als onderdeel van de meeting bovenaan dit topic toegevoegd.

EDIT: Nou is de poll weg :? :? .
Als je een tourritje leuk vind en of het leuk vindt dat te organiseren ook maar in het topic zetten dan...
 
Laatst bewerkt:
zaterdag 8 april:

40 jaar Z1000 meeting bij
Premium Motors in
Apeldoorn

Op die dag wordt een Z-Event dag georganiseerd waarbij naast activiteiten rond de moderne Zeds ook de meeting voor de oudjes en hun berijders.
De exacte inkleding en activiteiten van de dag zijn onder constructie.
Zeker demo-rijden op nieuwe Zeds en de 40 jaar Z1000 meeting, maar eventueel ook mogelijkheid tot het aanbieden van klassieke Zed onderdelen of complete motoren, een tourritje voor de oude Zeds of bijvoorbeeld een stand van Willem of andere geïnteresseerden.

Ideeën zijn welkom !! :Y

Nadere info zal volgen in dit topic, maar tzt. ook via advertenties in de motorbladen en de website van Premium Motors.
Premium Motors Nieuws

Dus zet de datum in je agenda en tot ziens op 8 april. :] :]
 
Laatst bewerkt:
'Geef je voorkeur op voor de 40-years-Z1000 meeting' > '40 jaar Z1000 meeting, 8 april 2017 '
MeanGreenGirl, dank voor het aanpassen van de topic-titel. :t
 
datum staat genoteerd!

heb je al een beetje een planning in gedachten?
mensen zonder kawa mogen ook komen kijken neem ik aan O-)
 
datum staat genoteerd!
heb je al een beetje een planning in gedachten?
mensen zonder kawa mogen ook komen kijken neem ik aan O-)
Super, ik heb wel al wat in gedachten, en ook wal enkele toezeggingen.
Alles wat kan lukken is leuk, alles wat niet gaat lukt is 'jammer dan.'
Wat leuk is is dat het de combi van activiteiten rond de oude en nieuwe Zeds is, dit zal zeker extra bezoekers trekken.
't Is vrij vroeg in het seizoen. Voordeel is dat iedereen 'zit te wachten' om naar buiten te kunnen en dat er eindelijk ergens weer eens iets te doen is. Nadeel is dat het weer nog best eens tegen zou kunnen werken. We zullen zien..
 
Met nog een dikke maand te gaan begint de invulling van de Z-Event dag waar de 40 jaar z1000 meeting onderdeel van uitmaakt een beetje gestalte te krijgen. Zoals bekend is Premium Motors in Apeldoorn de locatie en staan die dag de nieuwe en de oude Z modellen centraal.

Premium richt zich zelf uiteraard op de activiteiten rondom de nieuwe Zeds, inclusief adverteren en alles wat logistiek gezien voor een evenement nodig is, en biedt mij de gelegenheid daarvan te profiteren en de vrijheid de 40 jaar Z1000 meeting invulling te geven. Uiteraard alles wel in overleg.
Een burnout- of dragrace gedeelte zal niet door de goedkeuring komen. -O-

De activiteiten zullen in principe allemaal buiten het pand gaan plaatsvinden.
Voor het algemene gedeelte zal er zijn:
Horeca-wagen/kraam, zitjes, Kawasaki support, Hyperpro stand.
Voor de nieuwe Zeds: Demo rijden.
Deze faciliteiten zijn voor iedereen, dus daar kunnen wij ook gebruik van maken

Specifiek voor de oude Zeds:
Als eerste een centraal gelegen VIP parking lane waar wat mij betreft alles uit het rijtje Z1, Z900, Z1000 (70-80er jaren) keurig in een rijtje gezet mag worden. Origineel, redelijk origineel, compleet verbouwd, in redelijk authentieke staat of mooier dan Kawa het bedoeld heeft, alles is daar welkom.

Daarnaast zal er gelegenheid zijn voor een soort van 'beurs-achtig' iets, maar dan uiteraard wel geënt op de wat oudere Kawasaki's. Enkele toezeggingen een kraampje te vullen heb ik, maar er zijn nog kramen beschikbaar voor andere belangstellenden. Als je meer dan een paar spatborden te koop wilt aanbieden wellicht een idee om je even aan te melden en het mee te nemen.

't Is niet heel handig om dit inventariseren en afstemmen allemaal via een forum te doen,
dus hiervoor heb ik het e-mail adres 40yearsZ1000@gmail.com in het leven geroepen.

Heb je onderdelen die je wilt verkopen en wil je een kraampje, ken je iemand die dit zou willen of heb je een idee voor iemand die iets leuks heeft dat binnen het doel van de meeting zal passen en mogelijk geïnteresseerd is in het vullen van een kraampje.. Geef het door.
In principe geen complete motoren. Een motorhandeldag is niet de bedoeling.
Zolang het geen super-professionele 'handel' of directe concurrentie van Premium is, is het waarschijnlijk welkom.
Aanmelden/informeren kan via hierboven genoemd e-mail adres.

Als laatste: voor promotiedoeleinden (advertentie in motorbladen, banners op diverse motorwebsites, premium website etc) zijn we nog op zoek naar foto's die voor dit doel gebruikt mogen worden. Heb je een heel gave Z1000 uit de doelgroep van de meeting en zou je het leuk vinden een foto ervan voor dit doel beschikbaar te willen stellen.... meld je ook dan even via de mail. Zou ook leuk zijn als die Kawa er tijdens de meeting dan ook te zien zal zijn. :Y
Ik kan niet garanderen dàt ie gebruikt zal worden, maar niet schieten is zeker mis.

Nooit teveel tekst in één post heb ik wel eens geleerd ('t is al te veel ;) ), dus hier laat ik het even bij.
 
Laatst bewerkt:
Herziene versie voor de Kawa's voor de VIP Parking Lane:

Alle 70er en 80er jaren Zeds !

Dus ongeacht aantal cilinders en , maar WEL een echte Z in de typeaanduiding.

Dus ook de 2-cilinder versie van de Z750, ook de watergekoelde 6-cilinder Z1300 etc, maar géén watergekoelde opvolgers ervan in de vorm van GPz, GPx, ZRX, ZXR, Zephyrs.

Mooi spul allemaal, maar net te modern voor in het staatje.
Dit lijkt me een mooie duidelijk scheidslijn zo, toch?
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij, en ik heb er ook 1, is de Zephyr niet watergekoeld.
Er zit wel een radiator op, maar die koelt volgens mij de olie....
 
Volgens mij, en ik heb er ook 1, is de Zephyr niet watergekoeld.
Er zit wel een radiator op, maar die koelt volgens mij de olie....
Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben, zo goed ken ik de Zephyr niet, maar de Zephyr is jaren 90 toch?

EDIT: Wikipedia heeft antwoord.
Inderdaad een luchtgekoelde 4-cilinder, maar inderdaad geen jaren 70 en 80.
Geproduceerd van 1991 t/m 1996.

Kawasaki Zephyr - Wikipedia
 
Laatst bewerkt:
En de gpz750, gpz550, etc, de luchtgekoelde reeks uit midden jaren 80 dan?





:+
Nu loop ik wel te stoken hoor ;)

Die mogen wel naast m'n gpz900 staan, de zephyr ook . Natuurlijk buiten het hek.

Goed bezig Roger :t

Ps, leuk dat je de foto van mijn niet zo originele zed ook geplaatst hebt *O*
 
Laatst bewerkt:
En de gpz750, gpz550, etc, de luchtgekoelde reeks uit midden jaren 80 dan?
:+
Nu loop ik wel te stoken hoor ;)
Die mogen wel naast m'n gpz900 staan, de zephyr ook . Natuurlijk buiten het hek.
Goed bezig Roger :t

Ps, leuk dat je de foto van mijn niet zo originele zed ook geplaatst hebt *O*

Ja, nu loop je echt te stoken hoor ;), maar je hebt het goed begrepen. :Y

Wat begon met een VIP lane voor alle Zeds met het luchtgekoelde 4-cilinderblok zoals dat in de 1000 zit is uitgebreid naar alles wat een klassieke Z is, dus inclusief alle klassieke Zeds met andere motorconfiguratie.
Hiermee dus ook de 2-cilinders en de 6-cilinders.

Als we zomaar elke oude Kawa erbij zetten is het geen Z1000 VIP lane meer met alles uit de eerste graad, maar zo ongeveer de hele familie met alle alle ooms, neven, nichten, achterneven, buurjongens en schoonfamilie. :X

Maar zoals je al voorstelt, we maken twee rijen:
Eén met alles van de jaren 70 en 80 dat een èchte Z is,
en één met alles wat ervan is afgeleid, nagemaakt, geïnspireerd of doorontwikkeld.
Logische indeling toch?

In rij 1: de Z250, Z400, Z550, Z650, Z750, Z1, Z900, Z1000, Z1300 en alle èchte Zeds die ik eventueel nog gemist heb.
In rij 2: GPz's, GPx-en, ZRX-en, Zephyrs, ZXRren, ZZRren, ZXen etc
Rijtje 1 'binnen het hek' en rijtje 2 'buiten het hek.'

En héééééél ver daar vandaan alle CB's, CBXen, CBRren, GSen, GSXen, SV's, FJ's. FZ's YZFfen, FZRren etc. 8-)

Als je zelf nou een keer een GPz-meeting organiseert beloof ik dat ik er met mijn veel te oude Z naartoe kom en 'm keurig buiten het hek zal parkeren. :/

Uiteraard ook jouw Z in het fotoboek.
Van elke inzender minstens 1 foto geplaatst was de afspraak, en dat is gedaan. *D
 
Laatst bewerkt:
Wel een uitdaging om in één zin de scheidslijn voor 'binnen het hek' en 'buiten het hek' eenduidig te trekken zonder een hele opsomming te geven van wat wel en wat niet. Maar dit wat hieronder staat lijkt mij vrij duidelijk.

In de aankondigingen p de website etc:
"De VIP lane is voorbehouden aan alle Kawasaki’s van het type Z uit de 70’s en 80’s met het luchtgekoelde 2- of 4-cilinder blok of de watergekoelde 6-cilinder motor."

en op het bordje bij de VIP lane:
"Premium Motors, VIP parking lane" en er onder
"Classic Kawasaki Zeds ONLY"

Als je dit leest begrijp je dat een Zephyr of GPz niet IN de VIP lane maar in hoort, toch?
Alleen alle Kawasaki's van het type Z van de 70's en 80's.
Dat is de GPz ondanks een luchtgekoelde motor dus niet (is geen Z, maar een GPz) en de Zephyr ook niet (is geen Z en daarnaast geen 70's/80's meer).
Idem voor ZRX, ZXR etc.
 
Laatst bewerkt:
Ik kom ook langs, voor onderdelen, en mooie Kawa's te bekijken.
Heb onlangs eindelijk een Z650 gekocht, uit '79, maar er is wel wat werk aan nog.
Om deze gaat het:
full

Hoop er een koplamp,tellers en andere dingen te vinden, het gewone onderhouds spul.

Groet, Coert.
 
He Coert,

Kenden we elkaar eerst alleen van het SV650-wereldje... nu ook via de oude Zeds. *O*
Toch zover gekomen dus. :Y
Welkom in het Z-rijders gilde.

Mooie Z650. Erg gaaf in het zwart/goud ook.
Mijn eerste motor was er zoeen (in groen) uit 1978, en ik heb er 30.000 km heel goede herinneringen aan.

Koplamp , ronde tellers, van verschillende Zeds zijn redelijk vergelijkbaar en uitwisselbaar. Als je niet absoluut een voor de Z650 wilt hebben is er veel dat past en erop lijkt, dus dan vind je het vrij eenvoudig.
Marktplaats komt ook nog wel eens iets op.

Wat ga je er nog mee doen? Laat je 'm min of meer zo, of mag ie wat origineler worden?
Ik zie naast de teller en koplamp nog wel een paar dingetjes die niet helemaal 'kloppen.' ;)

Leuk dat je naar de meeting komt!!
Willem Hendriks, ClassicKawaParts zal er ook staan met zijn 'winkel.' Daar kun je zo ongeveer alles aan onderhouds- en slijtageonderdelen vinden.

Classic Kawa Parts voor alle onderdelen voor de klassieke Kawasaki tot ongeveer 1990

Let the good times roll....
 
Laatst bewerkt:
Hoi Roger,

Ja, dat is zo, de SV's kennen we elkaar van, maar ik heb al jaren een zwak voor de Z.... Heb er vroeger 2 gehad, een 650, en een Z1R. Maar dat is al heel lang geleden. En nu is het dan zover, leuke Z650 gekocht, *O* Eigenlijk klopt er niet veel van, maar ik ga hem weer een beetje origineel maken, maar niet puriteins of zo. 4-1 blijft, wel ander spatbord voor, welke weet ik niet, en die koplamp, knippers en tellers. Ben al druk aan het kijken op internet, voor die spullen. Zit redelijk veel verschil in de bouwjaren, en modellen.
En dat zadel wil ik ook weer zo als het hoort. Maar verder mag ie tijds-origineel zijn, met m-stuurtje en 4-1. Achterbrug is ook anders van deze, maar heb nog geen betere foto ervan. Ziet er versterkt uit.

Bedankt voor het welkom!
Groet, Coert :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan