Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

Ja hij had goed zijn best gedaan! Uiteindelijk 3 runs gedaan.
Het "inbouwen" is redelijk plug en play ja. Je moet alleen wel je kappen en je tank eraf kunnen halen maar verder zijn het 4 stekkers aansluiten en klaar.
Alleen je moet hem wel dan op een testbank laten afstellen door een professional. Bij powercommander tiel doen ze dat voor 100 euro.
Bij madracing was het afhankelijk van het aantal runs dat je nodig had. 40 euro per run.

Yep nieuw gekocht, tijdje op marktplaats gekeken maar kwam helaas niet voorbij.Zo dat scheelt nogal! Wat voor motor/jaar was die?
Al schijnt het volgens Kawasaki dat hij standaard 130 pk heeft..... -O-

Fabrieksopgave van de pk's is doorgaans het aantal pk's aan de krukas.

De banken geven meestal het aantal pk's aan het wiel gemeten. Tussen krukas en achterwiel zit een procent of 12 vermogensverlies, dus reken maar uit ;)
 
Mocht iemand nog op zoek zijn naar een fijne zx6r 2009...(zie OP)

De mijne komt deze week op Motorshoppert ed..

Vast een heads up voor de forumgasten :+
 
Ja is meer dan zat :)

Top! Thanks!

een 2004 met 36cc minder ;)

125pk is zeer netjes.130 zal wel fabrieksopgaaf zijn

o wauw! scheelt wel een hoop dan voor maar een jaartje verschil!
Klopt 130 is fabrieksopgaaf, maar voel me toch genaait haha.

Fabrieksopgave van de pk's is doorgaans het aantal pk's aan de krukas.

De banken geven meestal het aantal pk's aan het wiel gemeten. Tussen krukas en achterwiel zit een procent of 12 vermogensverlies, dus reken maar uit ;)
Ja klopt, dat wist ik, al voel ik me toch enigzins genaait.....

Klopt was op het achterwiel gemeten. Komt dan ongeveer op 116 pk origineel dus dat komt aardig in de buurt met de nul-meting.
Mag ik dan nu ook zeggen dat ik 141,8 pk aan de krukas heb :+ ?
 
Ik ben een lijstje aan het maken voor groot onderhoud komend voorjaar..
Het is de 48.000km beurt, dus kleppen moeten sws gecheckt worden.

Motor is onderhand 12/13j oud alweer, dus ik wil even wat verder duiken dan het WPHB..
Nieuwe koppeling/gaskabels, wellicht nieuwe remleidingen (de huidige stalen leidingen zitten er al minimaal sinds 2009 op)..

Wat zijn verder onderdelen die niet echt onder slijtage-delen vallen, maar wel lijden onder ouderdom?

Vering... Op zijn minst servicen.
Maar bijvoorbeeld een Hyperpro setje zal sowieso een verbetering zijn. :t
 
Vering... Op zijn minst servicen.
Maar bijvoorbeeld een Hyperpro setje zal sowieso een verbetering zijn. :t

Achtervering servicen zou een goede zijn :Y Voorkant is nog niet zo lang geleden gedaan.. Al weet ik niet of er bij het servicen meer gebeurd dan olie verversen?
Zit al een kitje in van HK suspension btw.
 
Laatst bewerkt:
Achtervering servicen zou een goede zijn :Y Voorkant is nog niet zo lang geleden gedaan.. Al weet ik niet of er bij het servicen meer gebeurd dan olie verversen?
Zit al een kitje in van HK suspension btw.

Nee eigenlijk alleen olie en hooguit een keering.

Olie verouderd natuurlijk hè. Daarom raden ze het ook aan om regelmatig te doen.
Zet je gelijk snel gas er op?
Persoonlijk vind ik dat zelf wel erg lekker rijden.
 
Nee eigenlijk alleen olie en hooguit een keering.

Olie verouderd natuurlijk hè. Daarom raden ze het ook aan om regelmatig te doen.
Zet je gelijk snel gas er op?
Persoonlijk vind ik dat zelf wel erg lekker rijden.

Olie zal 2j oud zijn, dus officieel wel aan service toe idd.

Denk niet dat ik snelgas doe.
 
ik wil met de kwak volgend jaar weer het circuit op en afgezien van assen,lelystad en zandvoort zijn croix en mettet voordelige opties. Hebben jullie ervaring met deze circuts?

Ja.
Assen is alles gewoon top geregeld. Maar word pas technisch op hoge snelheid.
Zandvoort is op lage snelheid als technischer maar se voorzieningen zijn wel iets minder.
Lelystad is een trainingsbaan niet echt een circuit te noemen. Maar wel de juiste organisatie wel ontzettend leerzaam.
Croix is een klote eind rijden, maar wel een leuke baan. Alleen was er destijds alleen bij het hoofdgebouw een normale troon. Buiten het midden Terrein moest je in een kuil schijten.
Mettet is een leuke technische baan. Bijna alle soorten bochten zitten er wel in. Voorzieningen zijn niet top. Maar wel prima.

Met welke organisatie wil je gaan rijden?
 
Ja.
Assen is alles gewoon top geregeld. Maar word pas technisch op hoge snelheid.
Zandvoort is op lage snelheid als technischer maar se voorzieningen zijn wel iets minder.
Lelystad is een trainingsbaan niet echt een circuit te noemen. Maar wel de juiste organisatie wel ontzettend leerzaam.
Croix is een klote eind rijden, maar wel een leuke baan. Alleen was er destijds alleen bij het hoofdgebouw een normale troon. Buiten het midden Terrein moest je in een kuil schijten.
Mettet is een leuke technische baan. Bijna alle soorten bochten zitten er wel in. Voorzieningen zijn niet top. Maar wel prima.

Met welke organisatie wil je gaan rijden?
Daar ben ik eerlijk gezegd ook nog niet over uit, 2theexperience, racecracks, trackdays for all en motorsportschool was ook een voordelig alternatief maar daar moet ik me nog even in verdiepen. Op Assen heb ik al een paar keer gereden zij het een paar rondjes, zandvoort een keer een dag gedaan en beide circuits in lelystad. Ik heb weinig ervaring en nul talent dus ik doe het vooral omdat ik het leuk vind. Niet omdat ik ambities heb of zo. Hoewel een keer mee doen op de ducaticlubraces me wel bruut lijkt op een dikke 2-klepper of zo.
 
Met Racecracks kun je in 2017 zo'n beetje alle circuits rijden die je opnoemt.
Waardoor je dus eventueel vaker dezelfde instructeur hebt die je dus meerdere dagen kan begeleiden.
En dus beter in kan spelen op je sterke en minder sterke punten. :t
 
Mogguh :W

Iemand die met zekerheid weet of de 07-08 bobine's ook in het 03-04 blok kunnen?
Volgens mij moet het namelijk wel kunnen, maar tijdje geleden dat ik 07-08's in mn hand heb gehad..
 
Iemand hier nog een velg (liefst met schijven) over? De voorkant gaat het om en 2005+
Dus die mooie Enkei velg.

Het is niet voor mij zelf, want ik ben verstandig en heb een Honda, maar voor zo'n overstandig maatje van mij. :P :9 :j 8-) :W

Graag pm mocht iemand wat hebben liggen! Dank vast! :t
 
Laatst bewerkt:
Geïnteresseerd in een Kawasaki rugzak?
Zie mijn advertentie Kawasaki rugzak OGIO No Drag Mach 5

Bij interesse graag reageren in het verkooptopic

DSC_0371_2.JPG
 
Hallo Mannen, ik ben er weer :)
Nadat ik in 2013 mijn oude zx6 had verkocht, had ik eigenlijk meteen spijt :(

Mijn oude zx6:

full



Ik heb een aantal andere motoren gehad maar uiteindelijk besloten om weer op zoek te gaan naar een nette 09-12 zx6r, met weinig km, geen schade (-verleden) en in het zwart uiteraard.
Na een zoektocht van 8 maanden heb ik vorig jaar een mooie, nagenoeg originele kunnen kopen.

Hieronder hoe de motor er nu uitziet, hij is weer helemaal aangepast naar mijn smaak en zoals zijn voorganger ;)

full

full

full

full


Ik heb er nog geen 150km mee gereden dus ik ben blij als het straks weer lekker motorweer is.
 
Laatst bewerkt:
Super mooie fiets....1 ding...zitten die stickers nu nog op de achterbrug.....

Ja, de andere stickers heb ik er zelf afgehaald... er staan ook pas 4000 kilometers op, je ziet zelfs nog wat er met krijt op het blok is geschreven in de fabriek en de originele banden liggen er nog onder... met voldoende profiel :o.

De banden ga ik wel vervangen, ze zijn niet uitgedroogd ofzo maar de dotcode zit me niet lekker
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan