Iwemania 3.0: Jasper gaat Moto-E racen!

Ik zou hem graag willen zien in de begeleiding van jonge coureurs. Bijvoorbeeld in de NEC moto 3 waar een aantal Nederlandse rijders gaat uitkomen. Hij was niet de beste rijder in de Moto 3 maar scoorde toch regelmatig punten en heeft wel een bak ervaring opgedaan in die jaren. Hij weet precies hoe een Moto 3 machine rijdt.

Eh, nee. Hij scoorde punten en heeft ervaring opgedaan maar dat wil niet zeggen dat hij dus per definitie ook een goede begeleider is van jong talent. Ik vraag me af of Jasper charismatisch en communicatief vaardig genoeg is om dag na dag een een groep jonge mensen mee op sleeptouw te nemen.

Over dat ijsspeedwayen, dat wordt niks. Niet omdat ik denk dat Jasper het niet zou kunnen (dat is koffiedik kijken) maar als je nog onderaan de ladder staat in een sport en dan al zegt dat je het alleen wilt doen als je er geld mee kunt verdienen... Jij wilt iets graag? Begin dan eerst zelf eens te investeren. Wil je dat niet dan kan ik dat echt wel begrijpen maar dan is het beter om te zwijgen.
 
Over dat ijsspeedwayen, dat wordt niks. Niet omdat ik denk dat Jasper het niet zou kunnen (dat is koffiedik kijken) maar als je nog onderaan de ladder staat in een sport en dan al zegt dat je het alleen wilt doen als je er geld mee kunt verdienen... Jij wilt iets graag? Begin dan eerst zelf eens te investeren. Wil je dat niet dan kan ik dat echt wel begrijpen maar dan is het beter om te zwijgen.

:^

Met alle respect voor Iwema, maar dit klinkt als een verwend mannetje waarbij alles maar komt aanwaaien.

Dan heb ik meer respect voor JvdG, die weliswaar voor het geld, maar toch gepassioneerd en enthousiasmerend weer de noppen heeft ondergebonden.
 
Eh, nee. Hij scoorde punten en heeft ervaring opgedaan maar dat wil niet zeggen dat hij dus per definitie ook een goede begeleider is van jong talent. Ik vraag me af of Jasper charismatisch en communicatief vaardig genoeg is om dag na dag een een groep jonge mensen mee op sleeptouw te nemen.

Hij is al regelmatig aanwezig bij evenementen voor de jeugd als begeleiding, Barry Veneman begeleid momenteel de jeugd in dienst van de KNMV. Als hij het al zou ambieren of de KNMV hem zouden willen had hij het al wel gedaan denk ik.

Over dat ijsspeedwayen, dat wordt niks. Niet omdat ik denk dat Jasper het niet zou kunnen (dat is koffiedik kijken) maar als je nog onderaan de ladder staat in een sport en dan al zegt dat je het alleen wilt doen als je er geld mee kunt verdienen... Jij wilt iets graag? Begin dan eerst zelf eens te investeren. Wil je dat niet dan kan ik dat echt wel begrijpen maar dan is het beter om te zwijgen.

Niemand had verwacht dat Jasper zou kunnen starten in de Moto2, hij stond er dus wel, ik zou me niet verbazen als hem dit ook lukt, hij weet zelf prima wat nodig is om op hoog niveau te kunnen racen. Hoop voor hem dat het hem lukt, zou voor de ijsspeedway ook niet slecht zijn denk ik, we praten er nu al meer over dan.... ooit? Hoor er vrijwel nooit wat van eigenlijk...
 
Laatst bewerkt:
Laat hem gewoon zijn gang gaan. als dit zijn interesse heeft moet hij gewoon kijken of hij het kan gaan doen. Wat is daar mis mee?
 
Is ook niks mis mee. Alleen de titel van het topic was lichtelijk ambitieus... ;)
 
IK krabbel terug, de kop van het topic klopt toch. Hij GAAT daadwerkelijk ijsspeedwayen :o . Inderdaad benieuwd of hij een aantal heats niet als laatste weet te finishen. Lukt dat, dan zit er misschien nog wel toekomst in ook.

Succes in ieder geval, doe je best. :)
 
IJsracer Iwema springt komend weekend in het diepe

IJSSPEEDWAY - Jasper Iwema kondigde het een paar weken geleden al aan en komende zondag beleeft hij zijn vuurdoop als ijsracer. De 27-jarige motorcoureur uit Hooghalen staat op de startlijst van de internationale ijsspeedway van Steingaden in Zuid-Duitsland.

"Nog niet alles is rond, maar in principe rij ik morgen en anders uiterlijk zaterdagochtend die kant op. Financieel kan het allemaal net, maar ik hoop dat ik de komende periode nog een aantal partijen kan enthousiasmeren om me te ondersteunen", aldus Iwema.

René Stellingwerf
De Drent, die tot vorig jaar nog Grand Prix-coureur was, kocht onlangs de motor van oud-speedwaycoureur Reneé Stellingwerf. "Toen de organisatie in Duitsland hoorde dat ik de beschikking had over een machine kreeg ik een uitnodiging en daar heb ik ja op gezegd. Gelukkig krijg ik de steun en de hulp van MotoGP-coureur Scott Redding, die meteen zijn cross-bus beschikbaar stelde voor het vervoer."

'Echt in het diepe'
Iwema trainde tot nu toe slechts twee en een halve dag op zijn nieuwe machine (in Zweden) en met die geringe ervaring staat hij zondag aan de start. "Ik spring echt in het diepe. Prestaties hoeft niemand dan ook te verwachten, want veel van de deelnemers in Duitsland rijden ook in de strijd om de wereldtitel."

Roelof Thijs Bokaal
Het grote doel voor dit seizoen is de Roelof Thijs Bokaal, die eind maart in Thialf wordt verreden. "Om daar goed voor de dag te komen is het belangrijk dat ik meters maak. Bovendien hoop ik het tegen die tijd ook budgettair beter voor elkaar te hebben."

De wedstrijden in Steingaden beginnen zondag om 13.30 uur. De trainingen starten om 11.15 uur.
 
Leuk om weer wat te typen hebben hier, tijdens off-season, ik kan wel lachen om dit soort topics / artikelen. Na alle halve toekomstplannen van Jasper (waar dan weinig tot niets van komt) kan deze er ook nog wel bij.
Hij komt verder dan ik had verwacht - ben benieuwd hoe het gaat verlopen!
 
Hij is in ieder geval wel goed om van een scheet een drol maken. Het heeft niets meer met topsport te maken maar vooral met een hoog prive/story gehalte waarbij hij zichzelf nog wijs maakt ook dat hij met zijn beperkte "motortalent" iets als ijsracen zich in korte tijd kan eigen maken terwijl een stellingwerf / roelof thijs er jaren jaar in jaar uit alles voor op zij hebben gezet.
Laat Jasper lekker zijn hobby's gaan uitoefenen maar haal daar niet elke keer de pers en media bij alsof je nog een nationale bekende topsporter bent.
 
Hij is in ieder geval wel goed om van een scheet een drol maken. Het heeft niets meer met topsport te maken maar vooral met een hoog prive/story gehalte waarbij hij zichzelf nog wijs maakt ook dat hij met zijn beperkte "motortalent" iets als ijsracen zich in korte tijd kan eigen maken terwijl een stellingwerf / roelof thijs er jaren jaar in jaar uit alles voor op zij hebben gezet.
Laat Jasper lekker zijn hobby's gaan uitoefenen maar haal daar niet elke keer de pers en media bij alsof je nog een nationale bekende topsporter bent.

man man, jij moet echt een hekel aan die jongen hebben.

beperkte motortalent ??? kun je daarmee punten scoren in de moto 3 ??

Je snapt het echt niet, logisch dat Jasper de media erbij haalt om zo te proberen wat sponsoring te krijgen. En een nationale topsporter ? is die dat dan geweest ?
Volgens mij was dat meer regionaal en die zoekt ie nu terecht ook weer op.
 
Uitslag%20Int.%20race%20Steingaden%202017.jpg
 
man man, jij moet echt een hekel aan die jongen hebben.

beperkte motortalent ??? kun je daarmee punten scoren in de moto 3 ??

Je snapt het echt niet, logisch dat Jasper de media erbij haalt om zo te proberen wat sponsoring te krijgen. En een nationale topsporter ? is die dat dan geweest ?
Volgens mij was dat meer regionaal en die zoekt ie nu terecht ook weer op.
:^ :t
 
Hier is nummer 2! een spike is idd cool!

Iwema! tjah, jammer dat het niet zo goed liep in de gp's en ja tuurlijk weer zuur om te zien dat ie weer 30 something was op de lijst, en eraf viel voor mijn ogen vanaf de TT world.

Maar hij doet het toch maar! altijd makkelijk om van alles te roepen vanaf de zijlijn.

Speedway en dan met name speedway is bestwel cool, onbekend maakt onbemind hier in Holland.


De nederlandse wegrace: wat een trieste bedoeling momenteel (voor mij als toeschouwer) met als dieptepunt geen pinksterrace dit jaar!!?!? (woon 10 km van Oss)

Wat ik daar aan van alles uitgeef, om te beginnen met de entree, geef dat aan die jongen uit hooghalen, misschien dat ie nog mee kan doen! Trouwens! best leuk in dat thialf ondanks dat het hier weer 2,5 uur vandaan is. als ik niet alleen hoef dan ga ik er heen, mee rijden kan!

KOMOP jongens! moet toch mogelijk zijn om 500 euro bij elkaar te funden!!!

De eerste 50 zijn er al!! wie zijn de volgende 18????????
 
De nederlandse wegrace: wat een trieste bedoeling momenteel (voor mij als toeschouwer) met als dieptepunt geen pinksterrace dit jaar!!?!? (woon 10 km van Oss)

Het enige wat ik dit jaar niet zal missen bij de Nederlandse wegrace is de pinksterrace in Oss. Wat een waardeloos circuit was dat (als toeschouwer zijnde dan)
 
ik vond het wel gaaf altijd, vroeger op de elzenburg was het wel beter jah,

en wat blijft er verder nog over buiten assen? alleen hengelo, en ik kijk er niet van op als dat ook weer verdwijnt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan