Mijn oude zijspan...

Popopeter

MF veteraan
13 okt 2012
2.670
101
Gemert
In het voorjaar van 2016 heb ik mijn R150R EZS zijspan overgedragen aan André, die er al veel plezier, oa op reis in Portugal, mee heeft gehad. Gisteren genoot hij, net als ik, van het mooie weer op de motor...totdat een auto besloot te keren. André mocht na onderzoek weer naar huis, heeft wel veel pijn aan zijn ribben. Zou dat mooie span er ook zo goed vanaf komen? PeterD
full
 
Het rubber moet toch aan de onderkant? B|


FF serieuzer nu: Als jouw maat André (bekend hier?) er met een paar gekneusde ribben vanaf is gekomen, mag hij van geluk spreken. Wens 'm veel beterschap toe.
 
Als jouw maat André (bekend hier?)
Ik weet het niet, woont in Maastricht en heeft dat zijspan sinds Maart 2016. Is er afgelopen zomer met partner een week of vier mee naar Portugal geweest. Sleutelt ook zelf.
Ik had zo'n plaatje van een span op de kop nog nooit gezien, eerlijk gezegd ben ik bang voor economisch total loss.
 
Fock...... Dat wens je geen mens toe.

Hopelijk valt (vooral de fysieke) schade mee !
 
Ik had zo'n plaatje van een span op de kop nog nooit gezien

Ik wel ;), heb er zelf naast gelegen :+

Ziet er serieus uit, beterschap voor je maat. Economisch total loss hangt er van af hoe hard hij op de auto geklapt is denk ik, alleen ondersteboven leggen leidde bij mij enkel tot wat blikschade (en een gebroken sleutelbeen).
 
altijd weer schrikken als je zo'n foto ziet.
sterkte en veel succes met herstel van je maat. als hij hier nog niet acief is kan hij zich nu mooi aan melden, waarschijnlijk tijd genoeg nu hij in de lappenmand zit ;)

nu ik wat beter lees, zie ik dat hij je maat niet is maar gewoon de nieuwe eigenaar,.....maakt niet uit ook aanmelden.
 
Laatst bewerkt:
Ik verneem dat de combinatie total loss is, zoals verwacht. Er is wel gesteggel over de all risk verzekering, was de motor verzekerd of de motor met zijspan. Ik had destijds op jullie advies het kenteken aangepast naar L4e, en er was ook een ouder taxatie rapport bij de combinatie met foto´s en al, maar de verzekering was telefonisch afgesloten en het is dus allemaal niet duidelijk etc. etc. en er is nogal een verschil in waarde tussen een 1150R solo en deze combinatie. Nu was dit een vanaf nieuw opgebouwde combinatie door EZS en door alle aanpassingen kun je de motor eigenlijk niet solo rijden. Ik heb een soort verklaring op papier gezet en naar André gestuurd en ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. Andre´s eigen verzekering zou normaal de schade moeten vergoeden en dit dan verhalen bij de wederpartij. Ik meld het hier maar even ter lering en vermaak.
 
Update: het span is total loss verklaard, de verzekering heeft uitgekeerd en André heeft nu een ander span (Honda ST1300/EML) aangeschaft, hij rijdt daar vanwege de ribben alleen nog maar korte stukjes mee, maar ziet de zon weer schijnen!!
full

full

en dan kan dit draadje wat mij betreft op slot. Veel rijplezier dit jaar!
PeterD
 
Update: het span is total loss verklaard, de verzekering heeft uitgekeerd en André heeft nu een ander span (Honda ST1300/EML) aangeschaft, hij rijdt daar vanwege de ribben alleen nog maar korte stukjes mee, maar ziet de zon weer schijnen!!
[afbeelding]
[afbeelding]
en dan kan dit draadje wat mij betreft op slot. Veel rijplezier dit jaar!
PeterD
Verzekering heeft dus motor en zijspan vergoed?
 
http://www.fransmotoren.nl/Schademotoren/

Bmw R1150r zijspan
Bouwjaar: 2001
Ezs zijspan bmw r1150r bj 2001 86634km compleet nederlands kenteken lichte rijdbare schade nieuwe banden en nieuwe koppeling de zijspan ziet er als nieuw uit (op de schade na) schade aan -ruitje van de motor en van de bak -teller huis (de teller werkt nog gewoon) -krassen op het voorspatbord en op de neus van de bak -deuk in de tank -spatbord van de bak en lamp -klein deukje in de velg van de bak -links voor en links achter knipperlicht voor informatie gewoon even bellen financiering is mogelijk via www.numotorrijden.nl
Prijs: € 6750,00

Ik heb net het geld in mijn portemonnee geteld, en kom tot de conclusie dat dit me net iets te duur is. Misschien dat er hier mensen zijn die het wel zien zitten!
 
Heel eigenlijk valt de schade mij nog enigszins mee.
Maar inderdaad om hem weer helemaal top te krijgen zal er wel e.e.a. geinvesteerd moeten worden.

RX5 spattertje er op :Y

Zou die velg nog te richten zijn?
 
Terug
Bovenaan Onderaan