BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
En die voor eronder passen dan niet vanwege die uitlaat lees ik, de lampen zelf zijn ook niet geschikt voor motoren met valbeugel (zoals Jeroen heeft) zeggen ze. Ik zou direct voor de LED versie gaan Jeroen, en dan met klemmen op de valbeugel.
 
Ze zitten ver genoeg van de uitlaatbocht. In de kuip zit schakelaar ingebouwd naast de bestaande schakelaar van mijn mistlamp achter. Tevens een aparte kabelboom voor de led markers. Deze gaan automatisch aan als de motor start en de verlichting brandt.

Deze set is voor bevestiging zonder valbeugel. Als je valbeugel hebt, kun je voor led uitvoering gaan. Ik heb zelf genoeg licht van mijn H7 led koplampen.
 
Laatst bewerkt:
Binnenkort maar eens op zoek naar een nieuwe helm:

De Shoei NeoTec:



full





De Schuberth C4:



full





De BMW System 7 Carbon:



full





De laatste 2 moeten nog in de schappen komen maar beloven .... veel goeds (iets met wc-eend...)
Passen en rijden is de remedie. En dat ga ik dan ook zeker doen. Rij op de kop af 25 jaar met diverse Schuberth's dus zomaar overstappen zal ik niet doen. Hoewel ik vermoed dat de BMW-helm ook uit de Schuberth fabrieken komt (correct me if I'm wrong...). Sinds enige tijd toch wel definitief brildragend dus dat gaat ook meespelen. Uiteraard zijn pasvorm en geluid/herrie/ruis en turbulentie ook van belang. Vooral de afwezigheid van de laatsten..... Pasvorm is uiteraard dan weer zeer persoonlijk.... Soms verbaas ik me dat ze zelfs voor sommige hoofden een helm kunnen fabriceren, inclusief die van mij... :) :) :)
 
Martin, sinds een jaar gebruik ik het bovenste plaatje.
Behoorlijk tevreden over, zeker als permanent visueel gehandicapte :P
 
@ blackbull:
:^
kwestie van potje / dekseltje :+
Ik ervaar hetzelfde.
Sommige helmen passen echt niet, of geven overal drukpunten.
Dan zit je neus weer bijna tegen de rand etc etc.

Altijd passen en goed voelen of die echt lekker zit.
Ingebouwd zonnescherm en pin-lock is ook verrekte handig heb ik gemerkt sinds ik dat in mijn HJC ook heb. :Y
 
Laatst bewerkt:
Wij (mijn ega en ik) hebben afgelopen augustus ook deze drie helmen gepast.
Onze eerste voorkeur ging uit naar de BMW helm maar deze zit niet lekker op mijn hoofd.
De kleinste Schubert is voor mijn vrouw haar hoofdje nog iets te groot.
Dus na de Shoei Multitech helmen rijden we sinds augustus met de Shoei Neotech helmen.

Ervaringen tot nu toe:
- De Neotech bedekt net als de BMW helm het hoofd aan de achterkant minder vergeleken met de Multitech.
+ Voor ons de eerste helm met ingebouwd zonnevizier wat wel een plus is.
Bij de Multitech zat een blank en een getint scherm. Dit getinte scherm werd van boven naar beneden steeds lichter wat ik wel prettig vond.(Maar wel steeds schermen wisselen als de zon hoog aan de hemel stond.
- De Neotech gaat wat moelijker op.(Is stijver bij de wangen waardoor je hem minder makkelijk iets uit elkaar trekt met opzetten. Mijn vrouw vind dit lastig.
+ De Neotech lijkt iets stiller als de Multitech (moeten wel de ventilatie openingen dicht zijn).

Al met al bevallen ook deze Shoei Neotechs weer prima.
 
Laatst bewerkt:
Wij (mijn ega en ik) hebben afgelopen augustus ook deze drie helmen gepast.
......

Volgens mij zijn de "Schuberth C4" en de "BMW System 7" nog niet officieel op de markt dus laat staan dat ze in de schappen liggen. Ben je misschien in de war met de "Schuberth C3-Pro" en de "BMW System 6 Evo"? Op dit moment heb ik al weer 5 jaar een "Schuberth C3-Pro" maar het niet blijvend openstaande vizier irriteert me. Ook word de pasvorm wat minder. En men wil wel eens wat nieuws :)
Kortom: straks, als "het weer" wat beter word...., passen en rijden met alle genoemde helmen.

PS: de jethelm optie bij de BMW helm lijkt me wel wat..... :$
 
@black bull, ik wilde niet reageren omdat ik nogal afwijkende helmen draag, maar je kaart het in dat laatste zinnetje aan: een jethelm is erg fijn. Ik heb zowel een systeemhelm als een zgn convertible helm van Nolan. De eerste heb ik nauwelijks in gebruik, maar die convertible, met een afklikbaar kinstuk, gebruik ik met veel plezier en voornamelijk als open helm. Vooral achter een redelijk efficiënt scherm, kun je het vizier gewoon open laten en ik waardeer voornamelijk dat comfort. Allen bij koude en of striemende regen gebruik ik het kinstuk icm een halsdoek of helmmuts, en dan meestal nog op een kale motor. Ik heb voor de Triumph een passende (qua stijl) jethelm van Bayard gekocht met een vizier dat net boven/op de neus eindigt en ook een donker vizier heeft wat deels erachter neer te laten is. Werkt (en staat hopelijk)goed bij mooier weer.
 
Ik kan de Neotec zeer aanraden.
Na in 1 jaar zowel met een Schuberth als de Shoei te hebben gereden is de degelijkheid mij bijgebleven. Stevig aanvoelend vizier, wat ook goed blijft hangen als die op een kier open staat en het eenvoudiger dichtklikken van de kap tijdens het rijden.
Enige nadeel wat ik tot nog toe heb ondervonden is de plek van de schuif van de zonnevizier in combinatie met de sena 20S, maar ook dat went vanzelf.

Succes met de keuze!
 
Ik heb zelf sinds een jaar de Shoei
Neotec, bevalt uitstekend en is zeer stil.

Hiervoor had ik BMW systeemhelmen. De Shoei werd mij door verkoopster aangeraden gezien vorm hoofd. Voor de een is BMW of Schubert beter en voor de ander Shoei qua symmetrie van het hoofd cq gezichtsvorm.
 
Het mooie is dat ik nu met led-verlichting rij en daarnaast de led markers van Wunderlich. Dit komt qua lichtkleurig mooi overeen. De mistlampen 100w Philips Rally gebruik ik met mist of extra licht nodig heb. Ze zijn puur aanvulling gezien mijn led koplampen het meeste licht geven.

full
 
Laatst bewerkt:
Alles aangesloten en daarna netjes afgetaped en bedrading weggewerkt.

full
 
Laatst bewerkt:
Mooie foto's, plaatsen is ook goed gelukt!

Qua helm: ik ben van Schubert C3 overgestapt op de BMW EVO 6. Voor mij een hele fijne helm. Ventilatie top, zonnescherm is fijn, geluidsniveau ook top. En een paar euri goedkoper dan de Shoei Neotec en de Schubert C3 Pro. Maar ieder moet zelf kijken wat hem/haar het beste bevalt...

Geruchten over de komst van een C4 Pro heb ik op de tam tam ook opgevangen, de EVO 7 heb ik nog niets over gehoord...
 
@BMWroof, dat ziet er mooi en netjes uit!

Shoei is een kwaliteitsmerk, ik heb 30 jaar(!) een (ook destijds) dure jethelm gehad, was toen een van de stilste en zat goed. Voor die BMW system 7 is ook veel te zeggen en zou ik zelf wel willen proberen. Ik heb geen behoefte aan de ingebouwde comms en red me nu prima in een lagere prijsklasse.
 
Hier een goede review over de BMW helm. Het is bijna jammer dat mijn EVO 6 nog heel jong is want die 7 lijkt een grote verbetering: om te bouwen tot Jet helm (hoewel ik een onbeschermde kin een tikje spannend vind...) en een ruimer blikveld. Geluid is op de EVO 6 al dik in orde, het lijkt er op dat dit met de 7 weer nog beter is.
 
Volgens mij zijn de "Schuberth C4" en de "BMW System 7" nog niet officieel op de markt dus laat staan dat ze in de schappen liggen. Ben je misschien in de war met de "Schuberth C3-Pro" en de "BMW System 6 Evo"?

De BMW helm was inderdaad de Systeem 6 en de Schubert weet ik niet meer maar zal wel de C3 geweest zijn dan.
Reactie was meer bedoeld om de ervaringen met de Shoei Neotec te delen.
 
.

...goh..., vandaag ook een nieuwe 'helm' gekocht...
...conclusie tot nu toe : zit comfortabel, goede ventilatie, geen tocht, en stil... :+



full
 
Wel weer ingebouwd audio systeem.... wellicht via Blue Tooth te koppelen aan de telefoon ook? Valt die fraaie helm af voor Peter, die zoekt een helm zonder ingebouwde audio poespas.

Leuk logo ook, die helm..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan