Moto Guzzi Norge 1200 GTL

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik mijn Norge start, brandt het rode oliedruk waarschuwingslampje (rood). Contact uit en herstarten lost dat direct op. Ik vermoed dat de oliedruk sensor niet lekker meer werkt; er zit zat olie in het blok.

Ik las hier dat de sensor zelf niet zo prijzig is, maar dat hij wel ergens diep in het blok zit. Is zoiets zelf te doen? Heeft iemand er ervaring mee?



UPDATE

Vond zelf al wat meer info op: http://www.nesville.nl/blog/breiwerk-aan-de-norge/


Ik haal de tekst even aan:

"Niet alleen is de Norge 1200 lastig om olie bij te vullen zonder verlenger, maar ook de defecte oliedrukzender zit op een plek waar je hem niet normaal kunt demonteren.

Met een zelf gemaakte sleutel in de juiste vorm lukte het toch om de oude eruit te halen zonder kuipdelen te verwijderen.

Maar dan kwam het breiwerk te pas wat we hadden geleerd van moeder, met een paar lasdraden werd de nieuwe sensor op zijn plaats gedraaid en met de zelf gemaakte sleutel een laatste zetje gegeven, puf puf."
 
Laatst bewerkt:
Voor mij is het veel gunstiger. Ik zet hem op de zaak en krijg dan nog een 36% MIA aftrek. Dat maakt tezamen met veel goedkoper verbruik en minder onderhoud het zeer aantrekkelijk. De overheid subsidieert vooralsnog alleen de zakelijke rijder.
 
Edpa97 # De agostini uitlaat + 100 euro voor een standaard uitlaat, mits deze er redelijk uitziet, de Agostini is echt nog heel mooi.

De Agostini past onder de koffers, maar blaast wel deels tegen de koffer aan, er moet een hitteplaatje aan de onderzijde worden gemonteerd, zeker als je vaak stevig rijdt...
Uitlaat is iets korter dan de standaard. Zie foto hierboven

Dat kan met speciale plakisolatie met metaallaag.
Ik heb echt een hitteschild onder de koffer gemaakt, omdat ik te laat was met de plakisolatie...
 
Beste allemaal,

Ik ben hier nieuw en zal me even in het kort voorstellen.

Ben na jaren niet motor gereden te hebben weer gaan motorrijden.
Wel eerst even weer wat lessen genomen om het roest een beetje van me zelf af te krijgen.

Op zoek naar een motor liep ik tegen een BMW R1100 S aan. Was opslag verliefd.
het sportieve uiterlijk maar vooral die 2 dikke cilinders. Whauw. proefrit gereden en helemaal aangegrepen door de trekkracht die onderin de motor zit. Dus gekocht. Maar kwam er toch ook wel snel achter dat de houding te sportief was voor mij. en dat deze motor veel te hard ging. Tuurlijk doe je dit zelf met je rechter pols. maar dit beest was voor mj niet in de hand te houden.

Dusssss voor eigen veiligheid ingeruild voor een TDM900. prachtige motor ook. en vele leuke kilometers mee gemaakt. maar toch was er iets met de motor wat mij niet aanstond. en dat was het bokkige gedrag van de motor in lage toeren. Ik ben een echte diesel rijder. veel trekkracht op lage toeren. ik zit met mijn auto nooit in hoge toeren. Schakel rond de 2000 toeren. bij de TDM900 loopt i pas lekker boven de 3000 toeren. en daar kwam ik bijna nooit uit gewoonte.

Dus moest ik toch echt verder gaan zoeken. Veel gelezen en veel gezien. wou nu toch echt een motor kopen die wel aan mijn verwachting voldoet. Toen liep ik tegen Moto Guzzi aan. gadver weer opslag verliefd. Maar o o o daar gaan we. Moto Guzzi !!!!!! ik ????? en Italiaan ??? nee niet je vingers aan branden. niet betrouwbaar en noem maar op ......

Toen kwam ik op deze forum dit geweldige onderwerp tegen. Alles wat ik dan ook maar moest weten over de Norge was hier wel te vinden. Heel veel dank voor iedereen die hier iets geplaatst heeft.
Mijn bedenken over de Norge was compleet weg. en ben een proefrit gaan rijden. en whauw wat een motor. Het koppel - het vermogen - manier van sturen. FANTASTISCH . knoop doorgehakt en een prachtige Norge 1200 GTL uit 2009 gekocht.

hier onder de foto als het goed is :-)

Nogmaals wil ik iedereen bedanken voor alle informatie die ik hier heb kunnen vinden !!!!

Vr Gr RobbieGuzzi

full
 
Laatst bewerkt:
Beste allemaal,

Ik ben hier nieuw en zal me even in het kort voorstellen.

Ben na jaren niet motor gereden te hebben weer gaan motorrijden.
Wel eerst even weer wat lessen genomen om het roest een beetje van me zelf af te krijgen.

Op zoek naar een motor liep ik tegen een BMW R1100 S aan. Was opslag verliefd.
het sportieve uiterlijk maar vooral die 2 dikke cilinders. Whauw. proefrit gereden en helemaal aangegrepen door de trekkracht die onderin de motor zit. Dus gekocht. Maar kwam er toch ook wel snel achter dat de houding te sportief was voor mij. en dat deze motor veel te hard ging. Tuurlijk doe je dit zelf met je rechter pols. maar dit beest was voor mj niet in de hand te houden.

Dusssss voor eigen veiligheid ingeruild voor een TDM900. prachtige motor ook. en vele leuke kilometers mee gemaakt. maar toch was er iets met de motor wat mij niet aanstond. en dat was het bokkige gedrag van de motor in lage toeren. Ik ben een echte diesel rijder. veel trekkracht op lage toeren. ik zit met mijn auto nooit in hoge toeren. Schakel rond de 2000 toeren. bij de TDM900 loopt i pas lekker boven de 3000 toeren. en daar kwam ik bijna nooit uit gewoonte.

Dus moest ik toch echt verder gaan zoeken. Veel gelezen en veel gezien. wou nu toch echt een motor kopen die wel aan mijn verwachting voldoet. Toen liep ik tegen Moto Guzzi aan. gadver weer opslag verliefd. Maar o o o daar gaan we. Moto Guzzi !!!!!! ik ????? en Italiaan ??? nee niet je vingers aan branden. niet betrouwbaar en noem maar op ......

Toen kwam ik op deze forum dit geweldige onderwerp tegen. Alles wat ik dan ook maar moest weten over de Norge was hier wel te vinden. Heel veel dank voor iedereen die hier iets geplaatst heeft.
Mijn bedenken over de Norge was compleet weg. en ben een proefrit gaan rijden. en whauw wat een motor. Het koppel - het vermogen - manier van sturen. FANTASTISCH . knoop doorgehakt en een prachtige Norge 1200 GTL uit 2009 gekocht.

hier onder de foto als het goed is :-)

Nogmaals wil ik iedereen bedanken voor alle informatie die ik hier heb kunnen vinden !!!!

Vr Gr RobbieGuzzi

[afbeelding]

Robbie regel bij de Guzzi de snelheid gewoon met je rechterpols,..gaat echt het beste. Wees blij dat je van die BMW af bent,....die kwelling ben je nu af. Tip: hou wel je toeren boven de 4000 rpm als dieselrijder. Weet je wat helemaal het einde is? Een Guzzi als motor en een Italiaanse diesel als auto,...

en bekeer je meteen tot Pastafarian,... ;( }) :P :) :]

Veel geluk en plezier met je Guzzi,....
 
bedankt voor je reactie IJzervreter.
vandaag de motor opgehaald en hem idd ook boven de 4000 rpm gehad. haha heerlijk.
maar het gaat mij ook om de lage toeren op bv een rotonde of in een bocht. gewoon lekker in zijn 2de versnelling en rotonde nemen zonder gehik en gebok zoals de TDM900 deed. De guzzi tokkelt er heerlijk doorheen.Maar zal je advies opvolgen en zo nu en dan de paarden van stal halen :-) Het blijft idd toch ook motorrijden !!
 
bedankt voor je reactie IJzervreter.
vandaag de motor opgehaald en hem idd ook boven de 4000 rpm gehad. haha heerlijk.
maar het gaat mij ook om de lage toeren op bv een rotonde of in een bocht. gewoon lekker in zijn 2de versnelling en rotonde nemen zonder gehik en gebok zoals de TDM900 deed. De guzzi tokkelt er heerlijk doorheen.Maar zal je advies opvolgen en zo nu en dan de paarden van stal halen :-) Het blijft idd toch ook motorrijden !!

Als je met gevoel rijdt gaat het jaren mee. Echt afknijpen is niet gezond maar dan heb je geen (motorgevoel) in je donder. Echt een heel bijzondere motor, je kunt echt in de 2de versnelling wegrijden,... thisoldtractor.com :P
 
haha in zijn 2de weg rijden !!! echt een motor voor mij. kan met een diesel auto ook :-)
Rij met de motor niet altijd als een spreekwoordelijke ouwe lul. maar vind het wel lekker als het kan.
en dat kan de guzzi zeker !!!!

Wel vraag ik me af waar de gemiddelde Norge rijder hanteert aan minimale rpm ? voordat ze terug schakelen. bij een bepaalde snelheid. ( jou afknijpen denk ik wat je bedoelt ? )
 
RobbieGuzzi: Hangt er echt van af hoe je rijdt. Bij stevige rijstijl: echt terug bij 2500, om de cardan te sparen. Vol gas pas bij 3500 of liefst 4000 rpm , opnieuw om de cardan te sparen. Motor levert plenty koppel, maar vanaf 4000 gebeurt er ook echt wat! Normaal opschakelen bij 4000 , bij fel rijden 6000 .
Verbruik blijft altijd prima (tussen 1: 17 - 1: 20 ! )

Geniet ervan!
 
Juro: Dank voor je reactie ! hier kan ik zeker iets mee. veelal wel nagedacht over onder/overbelasten van de motor. maar Cardan !! nooit over na gedacht. dit zijn prettige specs !!

morgen maar even een lekker stukje sturen.
 
Laatst bewerkt:
haha lol. Pracht van een motor motormaatje. toch staat deze topkoffer ook niet gek ! Maar begrijp dat je het jammer vind dat je de origineel er niet bij kon krijgen !!

meteen een vraagje. aangezien ik de motor gister heb opgehaald. vandaag maar een flink stuk gaan rijden naar fam in Friesland. retour en rit van 242 km. Heerlijke motor !!! wel last van koude vingertoppen. maar dan kan de motor niks aan doen. Mijn vraag is over het verbruik. heb op de heen weg constant rond 100 a 110 gereden. en terug rond de 120 sommige stukjes 130. gemiddeld verbruik kwam uit op 15.2 . komt dit door het koude weer dit verbruik ? of staat de mijne niet helemaal lekker afgeteld ?
 
Een hoger verbruik met deze kou is normaal. Maar het is aan de hoge kant. De mijne houdt het rond de 1:16,5 met dit weer.
 
Als ik de beugel voor de topkoffer weghaal heb ik twee gaten waar normaal plastic lippen horen. Ik kan ze op internet en bij sd niet vinden.weet ook de duitse term niet overigens. Iemand tips of deze lips over. Ik heb doorgaans ook genoeg aan de zijkoffers.
full
 
Als ik de beugel voor de topkoffer weghaal heb ik twee gaten waar normaal plastic lippen horen. Ik kan ze op internet en bij sd niet vinden.weet ook de duitse term niet overigens. Iemand tips of deze lips over. Ik heb doorgaans ook genoeg aan de zijkoffers.
[afbeelding]
Die plastic afdekking is via (o.a.) TLM te koop. Ik heb die ook enige tijd geleden daar gekocht; hadden ze gewoon op voorraad. Weet niet meer wat de prijs was, maar viel me alles mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan