Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
full

full

full


Pirelli MT60

Voor de toekomstige lichte allroad ritten :]

Is er iemand die weet of iemand of een bedrijf die een schakelaar kan monteren om het ABS uit en aan terzetten?
 
Laatst bewerkt:
Turning off The ABS

korte samenvatting: als je een middenbok hebt kan je de ABS module voor de gek houden zodat ie zichzelf uitschakelt (tot je het contact weer uit zet en je de unit reset), of je trekt de zekering eruit en de ABS is uit.
Daar zou je een schakelaar tussen kunnen moffelen maar dat is wel een tricky oplossing. Ik zou de middenbok methode eerst proberen aangezien je al een middenbok hebt.
 
Turning off The ABS

korte samenvatting: als je een middenbok hebt kan je de ABS module voor de gek houden zodat ie zichzelf uitschakelt (tot je het contact weer uit zet en je de unit reset), of je trekt de zekering eruit en de ABS is uit.
Daar zou je een schakelaar tussen kunnen moffelen maar dat is wel een tricky oplossing. Ik zou de middenbok methode eerst proberen aangezien je al een middenbok hebt.

Handige tip :}
 
Turning off The ABS

korte samenvatting: als je een middenbok hebt kan je de ABS module voor de gek houden zodat ie zichzelf uitschakelt (tot je het contact weer uit zet en je de unit reset), of je trekt de zekering eruit en de ABS is uit.
Daar zou je een schakelaar tussen kunnen moffelen maar dat is wel een tricky oplossing. Ik zou de middenbok methode eerst proberen aangezien je al een middenbok hebt.

Oké interessant, ga ik binnenkort is proberen. Bedankt voor de tip!
 
Ik wil ook binnenkort een hugger kopen en die ik zelf makkelijk kan monteren.

Heeft iemand nog ervaring met plaatsen en of een voordelige leverancier.

Overigens ik ben van plan om in februari naar de motorbeurs te gaan wellicht hebben zij daar aanbiedingen of speciale kortingen.
 
Nette eenvoudig te plaatsen onderdelen (waaronder de hugger) zijn vaak wat duurder. De goedkope hebben vaak de neiging net niet lekker te passen.
 
Welkom Wks, proficiat met je nc750x. Zal je zeker geen spijt van krijgen.
Ze zijn id zeer zuinig en de onderhoudskosten schat ik ook minder want ze/je kan overal zo bij.
Vrij makkelijk zeg maar, accu,en de opberg ruimte is zeer fijn. Super fiets vind ik het. En het is ook geen kleine motor, lange wielbasis ook. Hoopt dat jullie geen ruzie gaan krijgen.
Verbruik van 1;30 is te halen met fluwelen pols.
Heb op mijn nc750s dct zelf veel accessoires maar nog niet bij die fransen gekocht.
Maar dat lijkt mijn geen probleem. Zijn ook originele Honda onderdelen dacht ik.
Kijk ook eens bij Motea. MLM parts. Mdi online. Rad eu.
Veel plezier ermee en veel veilige km's. Groet
 
Ik wil ook binnenkort een hugger kopen en die ik zelf makkelijk kan monteren.

Heeft iemand nog ervaring met plaatsen en of een voordelige leverancier.

Overigens ik ben van plan om in februari naar de motorbeurs te gaan wellicht hebben zij daar aanbiedingen of speciale kortingen.

heb er een direct vanaf oplevering onder laten zetten, een van Puig http://www.puig.tv/tuning-bikes/honda-nc750x-2016/rear-fenders/c171en/f1-r31-m7169/
Goede pasvorm en ook zelf makkelijk te instaleren/monteren, een nadeel van dit type hugger: al het vuil en zand blijft aan de voorkant (tegen de achterbrug) liggen en ophopen.
 
Hallo, ik heb zojuist mijn motorrijbewijs gehaald en ik denk dat ik toch meer een tourer ben. Mijn hart qua looks en prijs ligt bij de Nc. Alleen ik twijfel heel erg over het vermogen en het niet kunnen doortrekken, maar heb natuurlijk hier totaal geen ervaring mee. Wie kan me specifiek wat meer hierover vertellen?
 
Hoi Clasie, geen Jordy toevallig?? gefeliciteerd met je rijbewijs.
Als je een 'tourer' bent heb je geen 80 pk voor nodig. De nc dct bv die is aardig snel weg
en schakeld subliem. En dat met maar 55 pk. De 750 serie dan.
Honda heeft onderzocht dat 90% van het gebruik van motorfietsen plaatsvind bij
snelheden onder de 140 km/uur. en 80% bij minder dan 6000 tpm.
De meeste motor rijders rijden dus eigenlijk op een motor, waar ze niet of nauwelijks
aan hun vermogen komen. Maar wel dik geld voor betaalden.
Daar kom bij dat dit blok zijn hoogste koppel heeft bij al 4200 tpm.
Kortom, een fiets die heerlijk soepel draait als een twin, en de opbergruimte is ook ideaal.
Doet er je voordeel mee en succes met je keuze en veel rij plezier. Groet.
 
Hey, nee, niet de Jordy die jij bedoeld denk ik haha. Ja, ik was sws nog van plan te gaan proefrijden, maar alvast wat info verzamelen kan geen kwaad. Dankje voor je toelichting. Ik had trouwen nog een vraag hoe zit het met de zithoogte? aangezien ik een kleine 1.72 ben.
 
Dat Honda onderzoek is leuk maar wel gekleurd (om een NC te kunnen verkopen).

De meeste rijders komen inderdaad amper boven de 140 zelfs boven de 100m km/u is regelmatig niet eens het geval (behalve snelweg, maar dat is niet leuk). Daar kan ik me dus in vinden.

Alleen dat verhaal van 80% onder de 6000 toeren, kan je op meerdere manieren lezen. Waar Honda aan voorbij gaat in die claim, is dat je een motor dient rijden waar deze het soepelst rijdt, de meeste trekkracht paraat heeft. Een motor rijdt en stuurt dan namelijk het makkelijkst. Dit is belangrijk voor de niet rechte binnenwegen.

Er zijn inderdaad hele volksstammen die hun Honda CBR600F onder 6000 toeren (dus hoge versnelling) rijden op de bochtenrijke binnenwegen. En later zeggen dat het best werken is. Zo'n motor moet je gewoon op 6000-9000 toeren houden op deze wegen. Dan hoef je ook niet te werken en eet de motor uit je hand. Een motor als de 600RR dien je dus met nog een hoger toerental te rijden. Mijn huidige Crosstourer is een 1200 met 129 PK. Ondanks dat rij ik zowel onder de 6000 toeren als er ook vaak boven. Deze motor rijdt namelijk het lekkerst tussen de 4000 en 8000 toeren. De motor is het soepelst en stuurt dan het makkelijkst. Tractie maakt het sturen lichter

Een NC rij je gewoon 95% van de tijd onder 6000 toeren. Gewoon omdat er niet veel meer toeren in zitten.

Het is waar dat een NC maar relatief weinig toeren maakt en dat je daarmee ook niet flink kan doorhalen (toeren maken dus). Maar wat veel mensen waarschijnlijk niet weten (omdat ze er nog nooit mee gereden hebben), is dat het snelheidsbereik per versnelling best groot is. Als ik het goed heb, is 100 km/u in de tweede versnelling net niet mogelijk en in de derde komt ergens rond de 130 of 140 uit. M.a.w je kan dus best wel doortrekken in een versnelling.

Of 55 PK voldoende is? Dat is persoonlijk. Ik ben van mening dat voor een toermachine toch ongeveer 100 PK ideaal is. Dit geeft meer rust, meer reserves en laat een bredere rijstijl toe. Dus van kalm boemelen tot fanatiek jakkeren over de binnenwegen van Duitsland. Alles is dan mogelijk.

Mijn vrouw heeft een NC750X met DCT. Dit rijdt erg leuk maar het beperkte vermogen zorgt er voor dat ik me daar niet geheel happy op voel. Op de 60 km-wegen in NL gaat dit als een trein maar de 100 km-wegen in Duitsland vind ik de de motor vermogen te kort komen. Ik mis dan gewoon de kick van het vermogen.

P.S.
Voor mensen die het niet kennen.
Zoek op Youtube eens het 1,5 uur durende Twist of Wrist (II) op. Zeer leerzaam. Het eerste gedeelte is goed toepasbaar op de openbare weg. Het tweede gedeelte vooral op het circuit.
Snelle conclusie na 1,5 uur kijken. Laat de motor het werk doen en je komt veiliger en met een grote smile aan op het eindpunt.
 
Mijn vrouw is 1.68 en de nc X is eigenlijk net iets te hoog voor haar, kan er goed mee omgaan en voelt zich ook prettig op de motor maar kan niet met beiden voeten aan de grond komen.
 
Dankjullie, hier heb ik wat aan. Als het nou een 100 pk machine was, was de keuze zo gemaakt. Ik zal dit topic in de gaten houden. Ik lees fanatiek mee en alle tips en ervaringen zijn welkom natuurlijk
 
Het beperkte toerental is het enige waar ik wel eens tegenaan loop bij de NC. Het zou wat 'vrijer' voelen als je wat meer toeren kon maken. Wellicht ook mede door het koppel trek je alsnog lekker door de versnellingen heen en zit je snel tegen het rood aan (zeker als je gewend bent om op een Tracer 900 te rijden zoals ik doe ;) ). Want ondanks de beperkte toeren, loopt ie er wel lekker doorheen vind ik.

Maar als je je rijstijl er een beetje op aan past is het best leuk. Lekker rap en kort op koppel door de versnellingen heen. Is stiekem leuker dan in z'n 1 door naar de 140+ ofzo (zoals niet ongebruikelijk is op sommige sportmotoren). Alhoewel dat ook wel leuk is hoor, alleen wat minder nuttig in de praktijk :). En ook met een NC ben je nog wel lekker rap weg bij het stoplicht :+.

Maar als je met veel vermogen wilt gillen in hoog toeren, dan is de NC zeker niks voor je. Zoek je naar een relaxte en zuinige motor welke je gewoon met voldoende pk's en Nm's van A naar B brengt dan zit je zeker goed met een NC. En ik denk dat er met een andere uitlaat achteraf ook nog wel een leuk geluid uit is te krijgen (lekkere lage 'v-twin' ronk lijkt me zo). Heeft ook allemaal wel z'n charme :P.

Maar nu heb ik wel makkelijk praten, ik heb hier een Tracer 900 staan en een NC750S (van de vriendin). En afhankelijk van waar ik zin in heb pak ik de een of de ander. edit: ik heb het over de motoren natuurlijk eh O-) :X
 
Laatst bewerkt:
Athome, Je hebt gelijk. Geen spelt tussen te krijgen.
Tis ook wat je gewent bent met de hoeveelheid pk's en id als je naar buitenland gaat
zou je een hogere koers snelheid willen hebben misschien.. voor ieder persoonlijk.
Ik spreek in mijn geval dat ik aan deze hoeveelheid pk's absoluut genoeg hebt. Mooi toch.

En ik heb er een hugger op gezet van Bodystyle. Past ook prima en makkelijk zelf te doen.
En wat Mick heeft met dat beetje vuil heb ik ook. Tis net een cm of zo.. Ik los dit op
door een rubber lap op dat onderste randje te plakken met secondelijm en ook nog
met dubbelzijdige tape van 3m. Probleem opgelost.
 
En als xtra heb ik om de achter schokbreker een shocktube gedaan. Is van R&G.
Is van neopreen en zitten ontluchtings gaatjes in zodat het vocht op de veer weg kan.
Zodat ie niet gaat roesten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan