The Eye Of The Storm! VTR1000F deel 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
ok thanks voor de tips.
Geel is niet het goede woord, eerder goudkleuring lijkt me erg mooi.
Standaard geel gaat hem niet worden.
Voorkeur is zoiets
full

zou dit metallic zijn?
edit,

ik lees her en der dat het code EMS-940 zou zijn.
En ja, metallic
 
Laatst bewerkt:
Ik geloof dat de SP1 ook geleverd is met goudkleurige velgen, zie ze namelijk regelmatig langs komen op foto's...
Zou proberen die kleur code te achterhalen, houd je het een beetje authentiek.
Staat wel dik in elk geval! :t
 
Iemand nog een mooi setje dempers met linkpipes liggen voor de Storm?
Ik heb momenteel Viper dempers, hieraan ontbreekt elke vorm van goedkeuring...
Ik woon erg dicht aan de Duitse grens, dus maak meer kilometers bij de buren dan in ons eigen land. Omdat ik geen gezeur wil bij aanhouding zoek ik een mooi setje met DB-killers en liefst ook E-keur.
Iemand nog wat in de aanbieding? 8-)

Ps. twijfel nog een beetje tussen standaard of high-mount...wat raden jullie aan?
 
Laatst bewerkt:
metallic/parelmoerkleur RAL1036 zou het moeten zijn volgens de coaters die hebben gereageerd. Word er vaak nog blanke lak over velgen gespoten?
 

Mig-dempers maar op de foto Bos.. Buitenom dat wel netjes :)

Iemand nog een mooi setje dempers met linkpipes liggen voor de Storm?
Ik heb momenteel Viper dempers, hieraan ontbreekt elke vorm van goedkeuring...
Ik woon erg dicht aan de Duitse grens, dus maak meer kilometers bij de buren dan in ons eigen land. Omdat ik geen gezeur wil bij aanhouding zoek ik een mooi setje met DB-killers en liefst ook E-keur.
Iemand nog wat in de aanbieding? 8-)

Ps. twijfel nog een beetje tussen standaard of high-mount...wat raden jullie aan?

Misschien even contact op nemen met Rob de Hoo www.exhausist.com , die heeft misschien iets voor je liggen.
 
Momenteel worden de nokkenas ketting spanners vervangen.
Nu wil ik ook gelijk de bougies meepakken, want die moeten er toch uit... :Y

Nu zie ik dat er Iridium bougies in zitten, best kostbare actie om deze te vervangen.
Heb ze wel gewoon besteld, maar vraag me af of het echt noodzakelijk is?
kan die waarschijnlijk wel de rest van zijn leven mee verder, aangezien deze er ook al 50K inzaten. :]

Wat is de levensduur van deze bougies, en zijn er mensen die ze hebben vervangen door een 'normale' uitvoering?
Ben benieuwd naar jullie ervaring op dit gebied.
 
durf het niet echt te zeggen, maar ik meen dat ze mij verteld hebben dat die iridiums na 24.000 vervangen moeten worden.
Achja, betere vonk/verbranding en nog wat voordelen die wellicht amper of gewoon niet te merken zijn.
2 bougies die wat duurder zijn, maar wel prima.
Ik zeg doen.
 
Hallo allen,

Sinds vandaag ook eigenaar van een vtr 1000f. Voorheen 3 jaar een SP2 gehad. Door de houding en andere hobby's verkocht maar de verslaving aan het vtr V-twin blok bleef.

Nu heb ik dus een f welke ik om wil bouwen naar een naked. Nu hoop ik dat de wat ervaren mensen mij kunnen vertellen of onderstaande superbike kit compleet is of het kwalitatief goed is en of het goed geschikt is voor een vtr 1000f?

http://vi.raptor.ebaydesc.com/ws/eB...3002&category=35560&pm=1&ds=0&t=1484684148973

Kuipwerk gaat er af dus heb geen problemen met stuuruitslag etc.

Alvast hartelijk dank voor info en bijdrage.
 
Nu zie ik dat er Iridium bougies in zitten, best kostbare actie om deze te vervangen.
Heb ze wel gewoon besteld, maar vraag me af of het echt noodzakelijk is?
kan die waarschijnlijk wel de rest van zijn leven mee verder, aangezien deze er ook al 50K inzaten. :]

Wat is de levensduur van deze bougies, en zijn er mensen die ze hebben vervangen door een 'normale' uitvoering?
Ben benieuwd naar jullie ervaring op dit gebied.

Honda heeft wel ervaring met de normale bougies. Die zitten er namelijk af fabriek in ;)
Ik heb er laatst een keer iridiums in gezet, omdat ze mij toch niet zoveel kosten en omdat het kan. Merk er niet zo heel veel van maar mijne is ook perfect afgesteld. VTR is toch wel gevoelig voor hikjes dus het kan nooit kwaad om een wat sterkere vonk te hebben.
 
Hallo allen,

Sinds vandaag ook eigenaar van een vtr 1000f. Voorheen 3 jaar een SP2 gehad. Door de houding en andere hobby's verkocht maar de verslaving aan het vtr V-twin blok bleef.

Nu heb ik dus een f welke ik om wil bouwen naar een naked. Nu hoop ik dat de wat ervaren mensen mij kunnen vertellen of onderstaande superbike kit compleet is of het kwalitatief goed is en of het goed geschikt is voor een vtr 1000f?

http://vi.raptor.ebaydesc.com/ws/eB...3002&category=35560&pm=1&ds=0&t=1484684148973

Kuipwerk gaat er af dus heb geen problemen met stuuruitslag etc.

Alvast hartelijk dank voor info en bijdrage.

Als je wil kan ik deze leveren voor een scherpe prijs:

https://www.bihr.eu/nl/article/0/44183
 
Hallo allen,

Sinds vandaag ook eigenaar van een vtr 1000f. Voorheen 3 jaar een SP2 gehad. Door de houding en andere hobby's verkocht maar de verslaving aan het vtr V-twin blok bleef.

Nu heb ik dus een f welke ik om wil bouwen naar een naked. Nu hoop ik dat de wat ervaren mensen mij kunnen vertellen of onderstaande superbike kit compleet is of het kwalitatief goed is en of het goed geschikt is voor een vtr 1000f?

http://vi.raptor.ebaydesc.com/ws/eB...3002&category=35560&pm=1&ds=0&t=1484684148973

Kuipwerk gaat er af dus heb geen problemen met stuuruitslag etc.

Alvast hartelijk dank voor info en bijdrage.

Gaaf dat je de overstap maakt naar de F, meestal hoor je het andersom.
Kun je als ervarings expert qua motor karakteristiek nog veel verschil merken met de SP?
Ik was altijd in de veronderstelling dat de F wat meer koppel van onderuit heeft.
Heb zelf nooit op een SP gereden, dus ben best benieuwd wat jouw ervaring is.
 
Klopt, reden dat het een F is geworden komt door het heerlijke vtwin blok. Daar kon ik geen afscheid van nemen maar de houding op de SP2 stond me wel tegen.

Verschil durf ik nog niet te zeggen. Heb alleen nog een proefritje gedaan en dat heeft met deze temperaturen niet zo heel lang geduurd. ;)

Kom ik nog op terug als ik wat kilometers heb gemaakt.
 
Hallo Vtwinners,

Van het weekend bij een VTR kijken.
Dus misschien kom ik hier wel vaker rondhangen.

In ieder geval alvast even de startpost doorgenomen voor wat info.
Maar kon alleen de gebruikelijke puntjes vinden waar wel meer Honda's mee kampen.

Ik heb hiervoor een Honda Hornet uit 2008 gehad.
Tijdelijk als tweede motor een SV650 uit 2001 erbij gehad.
Toen werd mijn interesse voor de Vtwin gewekt.
Afgelopen seizoen is ook de Hornet verkocht.
En zou het komend seizoen wel eens op een grotere brommer willen proberen.

Zal jullie meer laten weten na de bezichtiging.

Groet!
:W
 
alvast welkom Jordy920,

Mijn vtr moest ik best aan wennen, maar ik ben er steeds meer vriendjes mee geworden.
Welliswaar na wat aanpassingen maar toch.
Elke fiets dat toeren nodig heeft om wakker te worden is bij voorbaat al saai voor mij.
Heerlijk speels karakter zo n vtr, en best flink wennen.
Begreep dat zo n sv1000 ook niet verkeerd is, daar ook naar gekeken?
 
Welke aanpassingen waren er nodig om vriendjes te worden?
SV1000 zeker een mooie motor.
Maar vind persoonlijk dat ze nog een behoorlijk bedrag durven te vragen voor deze fietsen.
 
aanpassingen,

voorvork doorsteken icm progressieve vering.
Achterkant vulplaatje/ophogen bij van zo n 4mm.
Fiets op de bank af laten stellen.
Andere tandwielverhouding.
Fijne banden om te sturen.
En... wat ook wat lekkerder rijd is een nieuwe transmissiedemper dat ik moet gaan bestellen.
Die van mij is ietwat versleten B|
En ohja, de looks daarin zitten ook nogal wat aanpassingen.
:)

Ik houd een lijstje bij met wat ik allemaal al heb gedaan aan die fiets, en die durf ik hier niet te posten ;)
 
Laatst bewerkt:
Knappe aanpassingen!
En er staan sowieso knappe motoren in de TS.

Mijn idee is om eerst maar eens te gaan rijden.
Maar als het zover is dat er 1 in de schuur staat.. blijft het altijd leuk om te rommelen en op zoek te gaan naar verbeterpunten! :)
 
Mbt verbeteren, ik kan maar niet DE knipperlichten vinden die ik mooi vind/goed vind passen bij de voorkant.
Eigenlijk moet ik goede blindplaten hebben ad voorkant. Maar kan geen goed passende vinden. Of zelf lijmen kan ook natuurlijk.
-O-
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan