JAWA MENGSMERING & PLZEŇSKÝ PRAZDROJ, ČÁST DEVÁTÁ

Status
Niet open voor verdere reacties.
Fijn dat dw verkoop iig vlot ging. Hopelijk zien we jou over een tijdje weer hier!

Brdankt voor het uizoeken Jo! De ring past ook niet helemaal mooi. Er komt straks dus een gewone ring onder...

Vandaag weer wat kilometers gemaakt, echt vet dat de Jawa weer in mekaar zit! Die bmw is maar saai :+

Morgen naar de spaker, en dan is alles af! :]
 
Omdat het voor&achterwiel verwisseld waren. Op de vorige pagina heeft Soojo wat plaatjes ter verduidelijking geplaatst.
 
@ Arjan ( en anderen) Als je eens eenlosse velg, naaf en spaken op de kop kan tikken/hebt liggen, probeer deze dan eens in te spaken
Stap voor stap
evt. in meerdere etappes.
Het is wel te doen.

Ik heb recent geleerd dat het geen overbodige luxe is om na een tijdje de spaakspanning van het (achter-)wiel te controleren, omdat er nogal wat krachten op komen en het spul zich wat kan gaan 'zetten'

Hierdoor was mijn mitas achterband ongelijkmatig gaan slijten.

Ik heb een paar dagen geleden een bestelling van ca. 600 euro gedaan bij jawamarkt.cz
Ik heb wel bevestiging van de bestelling, en wacht nog steeds op de rekening/invoice..
Hmmm

Intussen zijn de cylinders van de op te bouwen 360 bijna klaar. De nieuwe compressieverhouding word 1 op 9,5
Het vermogen zou van 18 naar ongeveer 22 pk gaan, met een goede gasfabriek er achter natuurlijk...

Ik overweeg een keihin pwk er voor aan te schaffen. De 559 loopt erg goed op't ding en het afstellen was in een middag gebeurd.. geluk/toeval?
 
Eerste spulletjes gerepareerd en van roest ontdaan :)

full

full

full

full
 
@ sammie, ik heb 2 weken geleden ook een bestelling gedaan bij jawamarkt.cz echter ook nog steeds geen invoice ontvangen. Ben benieuwd of die zaak nog wel bestaat. Ook al 2 maal mail verstuurd met de vraag waar mijn rekening blijft
 
@ sammie, ik heb 2 weken geleden ook een bestelling gedaan bij jawamarkt.cz echter ook nog steeds geen invoice ontvangen. Ben benieuwd of die zaak nog wel bestaat. Ook al 2 maal mail verstuurd met de vraag waar mijn rekening blijft
Hmm terwijl de eigenaar op een duits jawaforum wel min of meer dagelijks actief is..
 
@ sammie, ik heb 2 weken geleden ook een bestelling gedaan bij jawamarkt.cz echter ook nog steeds geen invoice ontvangen. Ben benieuwd of die zaak nog wel bestaat. Ook al 2 maal mail verstuurd met de vraag waar mijn rekening blijft

No worries mate. Ik heb daar meermaals besteld en hetzelfde gehad. Email contact loopt erg moeilijk of soms helemaal niet. Maar tot nu toe is het wel altijd aangekomen. :)
 
In mijn laatste vakantieverslag uitte ik de wens komend jaar eens naar een 'normaal' land te gaan..
Maar als ik de filmpjes zo zie.. en Tsjechië is qua landschap niet echt spectaculair. soms/vaak zelfs saai, op de Tatra na, maar het is door die dorpjes en zo wel leuk rijden...Dan naar beneden Oostenrijk door en via Zwitserland dat hoekje met de Franse Alpen doen.. ook erg mooi, maar erg druk met (motor-) toerisme..
 
Argh! Hotmail is traag.. probeer dat te fixen, is nog steeds traag en adblocker is weg!!

Ehm, ik heb een 6v vape kitje en wil daar strax een 12V versie van maken..
-mensen zeggen dat ik alleen een andere bobine moet hebben..
-mensen zeggen dat ik een andere regelaar nodig heb..
Weet iemand een goed info-adres?
 
Direct op de website van VAPE zelf kijken. Daar heb ik toen mijn informatie vandaan gehaald. En uiteindelijk ook besteld.
Toen ik ze emailde met een vraag, werd die ook het netjes beantwoord.
 
Direct op de website van VAPE zelf kijken. Daar heb ik toen mijn informatie vandaan gehaald. En uiteindelijk ook besteld.
Toen ik ze emailde met een vraag, werd die ook het netjes beantwoord.

Dat is wel het meest logische.. |(

zo zie je maar weer hoe overstuur ik meteen ben als de computer het niet/raar doet..
Stomme reclames overal!!
 
Dag mensen,

Iemand interesse in een Jawa met Velorex bakje eraan?
Zit wel wat werk aan. Als ie heel mooi moet zijn zit er veel werk aan.

Het is een 638, met voorwiel (spaken) van een 639 met schijfrem. Koppeling is van een 634 omdat ik die fijner vind, platen en veren heb ik vervangen, zijn niet veel kilometers mee gemaakt.
Ontsteking is vrij nieuw, nauwelijks mee gereden. Vape 12V electronische ontsteking.

Grootste punt is dat ie niet loopt. Althans, hij loopt, maar de rechter cilinder houdt het meestal snel voor gezien. Cilinders zijn recent geboord en gehoond, nieuwe zuigers geplaatst. De rechter lijkt echter nu te weinig compressie te hebben. Kan een veer zijn, kan ook erger zijn. Geen idee, niet opengemaakt.
Verder is de bedrading naar het span erg slordig en daar zit een massastoring in waarschijnlijk, de knippers werken niet helemaal zoals het hoort.
Optisch kan er heel veel verbeterd worden, al vond ik dat zelf niet zo'n issue.

Heb ook nog wel her en der verspreid het een en ander aan onderdelen liggen die mee kunnen bij eventuele verkoop.

Ik heb te weinig tijd, geen zin meer om de weinige tijd die ik heb in de Jawa te steken en moet op niet al te lange termijn mijn werkplaats uit. Huizentorens komen ervoor in de plaats.

Ik heb geen recente foto's, die volgen nog, maar niet morgen. ;-)

Een prijsindicatie heb ik niet echt. Als iemand interesse heeft kan ie een vrijblijvend bod doen en laat ik wel weten of het zin heeft om er voor naar Utrecht te komen.
Niet om vervelend te doen, ik heb gewoon echt geen idee wat ik ervoor moet vragen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan