Motor heftafel gezocht

Sander [ CR750 ]

Die hard MF'er
16 jul 2004
281
13
Eindhoven
Hier ook ff omdat jullie misschien niet in te koop gevraagd komen:

Onder het motto een nieuwe van HBM etc. kan altijd nog:

Iemand die een motor heftafel in de weg heeft staan omdat hij/zij bv. gestopt is met racen/sleutelen die hij/zij ( voor een zacht prijsje uiteraard :t ) kwijt wil ?

Ben wat vaker aan de motor aan het sleutelen ivm de racerij van mijn brik, en het beton is zo verrekte koud de laatste tijd :X

Zal vast wel iemand zo'n ding vreselijk in weg hebben staan ?
Liefst de bredere versie, en omgeving Eindhoven zou helemaal geweldig zijn, maar geen vereiste.
Kheb vervoer waar het in past.
 
Laatst bewerkt:
Voor twee tientjes meer heb je een nieuwe bij HBM met inrijklem, die 2e hands zou ik dus lekker laten staan. Maar dat weet je zelf ook wel denk ik :+
 

Wees er bij dit soort modellen van bewust dat de heftafel omhoog en naar achteren gaat. Het werkblad gaat dus niet recht omhoog wat ik zelf een erg groot nadeel vind. Ik heb zelf onderstaand model gekozen omdat deze wel recht omhoog gaat
hydro-pneumatisch-motorheftafel_1.jpg
 
Voor twee tientjes meer heb je een nieuwe bij HBM met inrijklem, die 2e hands zou ik dus lekker laten staan. Maar dat weet je zelf ook wel denk ik :+

Maar die nieuwe van HBM is denk ik een stuk kleiner. Let goed op of de afmetingen inclusief of exclusief de oprijplaat is. Een lengte van minder dan 2m vind ik zelf te klein. Volgens mij heb je dan een motor met een middenbok nodig om die op de heftafel te kunnen zetten omdat de achterband niet goed op de heftafel past.
 
Ik heb nog een onderstel van een ziekenhuisbed staan met elektrische actuatoren...

Hier op het forum vaker motorliften van gebouwd, dat was ik ook van plan maar helaas geen plaats in de garage (lees: er staat al genoeg motorspul volgens anderen...) dus wil deze eigenlijk wel weer verkopen.

Kun je een mooie heftafel van maken die elektrisch werkt en recht omhoog gaat.
Enkel een blad een paar wielen en een oprijplaat heb je nodig.

Bij interesse pb

Gr
 
Bedankt alvast voor het meedenken.
Henky die van jou is geen hbm toch ?
Bjorn zal ff pb sturen.

Nee, ik heb die van Datona (nu 20% korting met de actiecode "opruiming")
Motorheftafel hydropneumatisch 700 kg - blauw

Hij bevalt mij erg goed. Echter was er 1 klein probleempje. De hoek van de oprijplaat klopte niet (waarvoor ik een financiële compensatie heb ontvangen).

Deze heb ik met de slijptol iets gewijzigd waardoor die nu wel klopt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar die nieuwe van HBM is denk ik een stuk kleiner. Let goed op of de afmetingen inclusief of exclusief de oprijplaat is. Een lengte van minder dan 2m vind ik zelf te klein. Volgens mij heb je dan een motor met een middenbok nodig om die op de heftafel te kunnen zetten omdat de achterband niet goed op de heftafel past.

Ik heb zo'n HBM-300 tafel gekocht, maar een r1/zx10r oid past er echt makkelijk op, er past zelfs een paddockstand bij die niet eens buiten de tafel komt.
 
Ik heb zo'n HBM-300 tafel gekocht, maar een r1/zx10r oid past er echt makkelijk op, er past zelfs een paddockstand bij die niet eens buiten de tafel komt.

Dat er een R1/zx10R op past verwacht ik ook wel, want de HBM-300 heeft een lengte van 220cm (zonder oprijplaat). Dat komt overeen met mijn advies om minimaal een lengte van 2m te kiezen.
De HBM-100 en HBM-200 zijn korter dan 2m en zijn schaarhefbruggen. De HBM-300 is geen schaarhefbrug, maar ik weet zo ook niet hoe dat type heet. Het nadeel van de HBM-300 lijkt mij dat deze ook naar achteren gaat als deze omhoog gaat, waardoor je achter de hefbrug ruimte vrij moet laten. Ik persoonlijk wou dat niet en heb daarom voor een schaarhefbrug gekozen van minimaal 2m.
De HBM-500 is echter hetzelfde als die ik van Datona heb en is bij HBM (nu) goedkoper dan bij Datona
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dus....Iemand een HBM 300 of 500 staan die hij kwijt wil/moet ? ;-)

Andere optie is zelf iets gaan klussen met een ziekenhuisbed onderstel, maar heb eigenlijk al teveel projectjes lopen.
 
Ik heb er nog wel 1 staan, Is geen HBM maar wel een heel stuk degelijker.
De vierkante plaat in het midden is erop gelast ivm middenbok motoren
Werkt op luchtdruk (compressor benodigd) voetbediening aan beide zijden.
Hij staat in Helmond
IMG20151008233121.jpg

IMG20151008233010.jpg

IMG20151008233045.jpg

IMG20151008233019.jpg

IMG20151008233005.jpg
 
Helaas is die HBM200 aan de korte kant ( zou graag een 200cm hebben) en ver bij me vandaan.

De oude profi van Harley was de juiste maat, en tot nu toe de beste optie....
Maar net lastig in mijn sleutelruimte omdat het geen schaar tafel is, en hij dus bij het naar boven komen ook een stuk langer wordt. En dan kan ik er net niet meer lekker omheen lopen.

Dus een schopje...nog iemand iets in de aanbieding ?
Schaarprincipe en rond de 200 cm ?
 
Laatst bewerkt:
Nee, ik heb die van Datona (nu 20% korting met de actiecode "opruiming")
Motorheftafel hydropneumatisch 700 kg - blauw

Hij bevalt mij erg goed. Echter was er 1 klein probleempje. De hoek van de oprijplaat klopte niet (waarvoor ik een financiële compensatie heb ontvangen).
[~[url="http://i59.photobucket.com/albums/g291/Turbo_henky/IMAG0299.jpg"]afbeelding~][/URL]
Deze heb ik met de slijptol iets gewijzigd waardoor die nu wel klopt.


Heb je een foto met motor erop?
 
Heb zojuist die hbm.300 gehaald van 299. Als je zegt dat je op de beurs bent geweest krijg je er een motor mini lift twv 49,- gratis bij 😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan