Het is er doorheen. Geen motoren meer lekdijk bij Lopik

Het bleek niet mogelijk om één bepaalde groep verkeersdeelnemers uit te sluiten en ook de handhaving was een heikel punt.

Dit leidde tot een pilot voor een weekendafsluiting voor motoren, in de periode maart tot en met oktober 2017. Westerlaken: "We trekken nu samen met de gemeente Krimpenerwaard op om de overlast tegen te gaan. Het verbod voor motoren alleen geldt voor in het weekend.

Hoe dan?
 
Wat een land begint dit te worden. Ik woon toevallig aan de lekdijk net voor het stuk dat afgesloten gaat worden en vind het maar belachelijk. Is er nog een mogelijkheid om hierin tegen beroep te gaan? Ben ook wel benieuwd op welke grond het nu opeens wel mogelijk is.
 
De vertrutting in dit land lijkt de laatste jaren exponentieel toe te nemen :r
Ik ben benieuwd hoe men gaat handhaven.

Geld deze maatregel dan ook voor elektrische motoren? Dat zou helemaal krankzinnig zijn.
 
Nou ja zeg....

Ik was een van de 90 indieners van een zienswijze in 2015 en las ook dat het dossier hiermee afgesloten was......... De truc toen was "alleen bestemmingsverkeer", iets dat makkelijk te omzeilen zou zijn geweest (er zit een ijszaak) en vast wel een veehandelaar die oude koeien te koop heeft.

Bovenstaand "initiatief" is mij ontgaan en dus ook de mogelijkheid hiertegen in verweer te komen.
Nu woon ik 4km van de dijk, dus door de weeks kan ik gewoon blijven genieten....

In mijn ervaring, ja er zijn motorrijders die aso rijden en die spreek ik ook aan (als ze tenminste bij Schoonhoven stoppen om te keren) maar zo zijn er ook auto's en busjes hoor.... :-)

Ben benieuwd op de politie ook gaat handhaven (iets dat ze toen niet van plan waren) en WIE er nu gaat "monitoren".... de actiegroep die tegen motorrijders is?
 
Laatst bewerkt:
Wat een land begint dit te worden. Ik woon toevallig aan de lekdijk net voor het stuk dat afgesloten gaat worden en vind het maar belachelijk. Is er nog een mogelijkheid om hierin tegen beroep te gaan? Ben ook wel benieuwd op welke grond het nu opeens wel mogelijk is.
"Donder Tuono", en je maten heten zeker "Krijsende GSXR" en "Brulpijp Ducati"? :+
 
stop dan ook eens met herriepijpen mensen. En spreek de mensen met herrie pijpen erop aan.
 
De vertrutting in dit land lijkt de laatste jaren exponentieel toe te nemen :r
Ik ben benieuwd hoe men gaat handhaven.

Geld deze maatregel dan ook voor elektrische motoren? Dat zou helemaal krankzinnig zijn.


kan je rekenen? reken er (in dit geval) maar wel op. zoals met zoveel andere regelingen (ik noem een klassieker-belastingvrij-regeling) zullen ook nu de goeien onder de kwaaien moeten lijden.

:(

overigens is het vaak zo dat aanwonenden, of die in de buurt wonen, zelf te hard rijden als de politie er staat te controleren...
 
Laatst bewerkt:
Uiteindelijk is er ook overlast doordat de politie niet handhaaft op de huidige regels omtrent geluid en snelheid.

De oplossing is dan extra regelgeving.. bizar.
 
Is het niet gewoon zo simpel dat een kleine groep het voor de veel grotere groep heeft verziekt?

Is het niet zo simpel dat mensen tegenwoordig niets maar van elkaar kunnen accepteren. Het niet alleen maar IK.
Leven en laten leven.

Als we allemaal de barricades op gaan omdat we last hebben van iemand of een bepaalde groep dan kunnen we uiteindelijk niets meer in dit land.
 
nou...'niet kunnen'...het kàn nog wel, alleen het màg niet meer.

alles moet tegenwoordig blijkbaar met regeltjes worden dichtgetimmerd.
 
Is het niet gewoon zo simpel dat een kleine groep het voor de veel grotere groep heeft verziekt?


Han , is die Norton van je stil ? of mag t dan wel ,we zijn met z n allen gewoon dom,van ons eigen vinden we t wel meevallen,mezelf incluis :Y
 
Is het niet gewoon zo simpel dat een kleine groep het voor de veel grotere groep heeft verziekt?
Daar ben ik absoluut zeker van. Was er een paar jaar niet meer geweest, maar afgelopen september heb ik dat stuk weer eens gereden. Gewoon normaal toerend, ongeveer de maximumsnelheid of er net boven, werd ik regelmatig ingehaald door groepjes van drie, vier 'sport' motoren. Zonder uitzondering reden ze veel te hard en met oorverdovende blerpijpen. Je hoorde ze al van ver aankomen en nog lang nadat ze gepasseerd waren. Echt asociaal hinderlijk. En die groepjes aso's bepalen het beeld voor honderden rustig rijdende motorrijders die je óók tegenkomt op zo'n mooie dag. Hetzelfde geldt trouwens voor de 'kijk mij eens, ben ik niet stoer' types die een chopper of cruiser rijden met open uitlaten. Uh, nee, je bent niet stoer, je bent alleen maar heel vervelend voor anderen.

Het valt me echt nog mee dat dit stuk dijk zo lang open is geweest voor motoren. En zolang we er niet in slagen om die aso's duidelijk te maken dat dit echt niet meer kan in dit overvolle landje, zullen er nog veel meer mooie weggetjes voor ons worden gesloten. Tegen die aso's zou ik willen zeggen, stop met janken daarover, doe er wat aan door je een beetje geciviliseerd te gedragen.
 
Han , is die Norton van je stil ? of mag t dan wel ,we zijn met z n allen gewoon dom,van ons eigen vinden we t wel meevallen,mezelf incluis :Y


Wat is stil? Ik kan me voorstellen dat Han zijn Norton flink wat geluid maakt maar zo lang dit binnen de regels is waarmee de motor ooit toegelaten is op de weg is dit nog steeds geen probleem.

Nederland is nou eenmaal een erg dichtbevolkt land en dat betekent dat we elkaar zoals in dit geval op de dijk tegenkomen tijdens het beoefenen van onze hobby's. Als iedereen dan een beetje rekening met elkaar zou houden en zich een beetje in de ander zijn situatie zou inleven zou het een hoop irritatie schelen maar helaas is dat voor veel mensen teveel moeite.

Wel is het zo dat er ook motorrijders zijn die bewust met een uitlaat rondrijden die echt asociaal veel geluid maakt en ik kan me dan wel voorstellen dat als je niks met motoren hebt en in de buurt van een dijk woont je daar niet zo vrolijk van word.

De andere kant is dat ik ook regelmatig reacties van mensen heb gekregen omdat ze vinden dat ik teveel herrie maak terwijl ik gewoon een dB killer in mijn uitlaat heb zitten en ruim onder het toegestane maximale geluid dat voor mijn motor geld zit.
 
Han , is die Norton van je stil ? of mag t dan wel ,we zijn met z n allen gewoon dom,van ons eigen vinden we t wel meevallen,mezelf incluis :Y

Hangt er vanaf hoeveel gas je geeft. Als je gewoon rustig over zo'n dijkje rijdt, heeft niemand last van de Norton. Ik rijd regelmatig over de omringdijk, waar je 60 mag en waar veel motoren rijden. En het is maar een enkeling die veel te hard rijdt en/of veel lawaai maakt.
 
Daar ben ik absoluut zeker van. Was er een paar jaar niet meer geweest, maar afgelopen september heb ik dat stuk weer eens gereden. Gewoon normaal toerend, ongeveer de maximumsnelheid of er net boven, werd ik regelmatig ingehaald door groepjes van drie, vier 'sport' motoren. Zonder uitzondering reden ze veel te hard en met oorverdovende blerpijpen. Je hoorde ze al van ver aankomen en nog lang nadat ze gepasseerd waren. Echt asociaal hinderlijk. En die groepjes aso's bepalen het beeld voor honderden rustig rijdende motorrijders die je óók tegenkomt op zo'n mooie dag. Hetzelfde geldt trouwens voor de 'kijk mij eens, ben ik niet stoer' types die een chopper of cruiser rijden met open uitlaten. Uh, nee, je bent niet stoer, je bent alleen maar heel vervelend voor anderen.

Het valt me echt nog mee dat dit stuk dijk zo lang open is geweest voor motoren. En zolang we er niet in slagen om die aso's duidelijk te maken dat dit echt niet meer kan in dit overvolle landje, zullen er nog veel meer mooie weggetjes voor ons worden gesloten. Tegen die aso's zou ik willen zeggen, stop met janken daarover, doe er wat aan door je een beetje geciviliseerd te gedragen.

Uiteindelijk is dus de conclusie dat de politie gewoon moet handhaven. Het is natuurlijk vreemd dat je een nieuw verbod in het leven gaat roepen omdat er overlast wordt veroorzaakt doordat bestaande regels niet worden nageleefd en gehandhaafd.

Het is een beetje hetzelfde met de vuurwerk discussie. Er is overlast van vuurwerk, dit is in de meeste gevallen al illegaal verbod en vervolgens pleit men voor een vuurwerkverbod.
 
Hangt er vanaf hoeveel gas je geeft. Als je gewoon rustig over zo'n dijkje rijdt, heeft niemand last van de Norton. Ik rijd regelmatig over de omringdijk, waar je 60 mag en waar veel motoren rijden. En het is maar een enkeling die veel te hard rijdt en/of veel lawaai maakt.

Dat valt nog te bezien, ik ben al een paar keer door fietsers wilt gebarend gemaand om het rustiger te doen terwijl ik +/- 60 reed op een dijk, en dan heb ik gewoon een pijp met e-keur en DB killer.
 
Laatst bewerkt:
Tegen die aso's zou ik willen zeggen, stop met janken daarover, doe er wat aan door je een beetje geciviliseerd te gedragen.
tegen jou zeg ik, stop met janken en zeg het gewoon tegen ze. Zou willen zeggen :')
 
Hangt er vanaf hoeveel gas je geeft. Als je gewoon rustig over zo'n dijkje rijdt, heeft niemand last van de Norton. Ik rijd regelmatig over de omringdijk, waar je 60 mag en waar veel motoren rijden. En het is maar een enkeling die veel te hard rijdt en/of veel lawaai maakt.


Tja , en daar gaat t dus mank ,als ik rustig rijd maakt t ding ook weinig geluid !
maar we storen ons in dit kikkerlandje t liefst aan een ander :Y
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is het niet zo simpel dat mensen tegenwoordig niets maar van elkaar kunnen accepteren. Het niet alleen maar IK.
Leven en laten leven.


Als we allemaal de barricades op gaan omdat we last hebben van iemand of een bepaalde groep dan kunnen we uiteindelijk niets meer in dit land.
Is het te simpel te begrijpen dat die mensen die daar wonen gek worden van de herrie en denken< waarom wordt er geen rekening gehouden met ons en denken die motorrijders allen maar aan IK.
Leven en laten leven
 
Is het te simpel te begrijpen dat die mensen die daar wonen gek worden van de herrie en denken< waarom wordt er geen rekening gehouden met ons en denken die motorrijders allen maar aan IK.
Leven en laten leven

Het werkt inderdaad twee kanten op.
 
Hangt er vanaf hoeveel gas je geeft. Als je gewoon rustig over zo'n dijkje rijdt, heeft niemand last van de Norton. Ik rijd regelmatig over de omringdijk, waar je 60 mag en waar veel motoren rijden. En het is maar een enkeling die veel te hard rijdt en/of veel lawaai maakt.


Vind die oude Nortons toch behoorlijk mooi klinken, maar stil zijn ze niet.

Een "hater" zal het een oude lawaaibak vinden..
Klassieker of geen klassieker

Een liefhebber zal zich er niet aan storen


Heb zelf niet zo veel met klassieke auto's, woon in omgeving waar veel van die klassieker-tours worden gereden.
Je mag ze van me houden, die rammelende stinkende mg'tjes en italiaanse schrootbakken die
al meurend rammelend en knetterend voorbij proberen te komen.


Maarja.. er staan er ook een zooi kwijlend te kijken en te -genieten-
Dat zijn dan dezelfde die wel het vuistje opsteken als ik met m'n V4 met het gas goed
open voorbij kom.

Raar eigenlijk :)


Van mij mogen ze trouwens hoor met die oude barrels, als ze maar even een beetje ruimte over houden
in de mooie bochten :) :)
 
Kan ik een deel van mijn motorrijtuigenbelasting terugverwachten dit jaar? Ten slotte kan ik niet van dit mooie stukje weg gebruik maken, lijkt me logisch dat motorrijders daarvoor naar rato worden gecompenseerd, toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan