#VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

Ik heb ooit een website geweten waar ik kon checken aan de hand van kenteken of het voertuig geschikt was voor E10, maar die site kan ik zo niet terug vinden...
Wel kan ik zeggen dat volgens die site mijn '99 fi er voor geschikt was. Dus grote kans dat de vtec dat ook is.
 
Honda is al in de jaren 90 begonnen met voertuigen geschikt(er) te maken voor ethanol houdende benzine. V-tec zou het zeker aan moeten kunnen volgens deze gedachte, maar het is geen garantie. Zelf tank ik in al mijn motoren BP 98 Ultimate, daar zit bijna geen ethanol in.

Als je echt geen ethanol in je tank wilt (klassieker, motor die veel stil staat) moet je Competition 102 hebben van Firezone.
 
Ik tank voor beide motoren bp ultimate en shell v-power. Zal tussen m'n oren zitten maar ik vindt dat zowel de bandit en de vfr er beter op draaien.
 
Dat is de grootste oplichterij die er is.
Ooit eens uitvoerig getest met mijn auto en scheelde geen hol kwa verbruik, reikwijdte of gelijk wat.

Ik tank voor beide motoren bp ultimate en shell v-power. Zal tussen m'n oren zitten maar ik vindt dat zowel de bandit en de vfr er beter op draaien.
 
V-power e.d. hebben een voordeel voor performance voertuigen.
Fifth gear heeft dat eens getest en in een normale Jan modaal golfje geen voordeel, in een Golf GTI had je wat vermogenswinst maar nog niet echt noemenswaardig maar in een Subaru Impreza 555 had je toch wel een aardige vermogenswinst.
Voor de VFR heeft het niet een merkbaar verschil t.o.v. Euro 95 maar E10 (dus geen E95) raad ik af.
Een paar jaar geleden hebben ze het in Duitsland ook ingevoerd zoals nu in Belgïe maar het verbod op Euro 95 is na een paar maanden al opgeheven.
Mensen met auto's van overheidsinstanties mochten ook geen E10 tanken, diezelfde overheid die Euro 95 in de ban wilde doen.
Het verbruik gaat omhoog omdat Ethanol een lagere calorische waarde heeft en fabrikanten kunnen wel aangeven dat een voertuig erop loopt maar niet wat de affecten op lange termijn zijn.
Als je de motor in de winter laat staan dan helemaal niet aan beginnen want dan kan je binnen 2 jaar al op problemen rekenen tenzij je voor de winterstop het systeem reinigt en en aftankt met minimaal Euro 98.
 
weer even bezig met de VFR geweest, koplamp kuip pasmaken en bevestiging bedenken

De garage steun werkt perfect om lekker te sleutelen *O* voorvork lekker vrij in de lucht.

IMG_20170113_152732_zpsldiacidl.jpg

IMG_20170113_163831_zps50frkbjy.jpg
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag,

ben van plan dit jaar eindelijk mijn rijbewijs te gaan halen en ben alvast een beetje aan het oriënteren op een eventuele motor die bij mij voor de deur moet komen te staan. Ben vrij lang met lange benen ook, dus de keuze wordt al deels voor mij gemaakt. Ben puur op uiterlijk en (wat ik over gelezen heb tot nu toe) betrouwbaarheid uitgekomen bij de VFR. Ook de BMW K1100/1200 vind ik netjes. Ben dus wel op zoek naar (sportieve) tourfiets die geschikt is voor mijn lengte. Er is uiteraard genoeg te vinden in dit en andere topics en op de website van de ownersclub. Ter info nog, het budget is 2000 euro ongeveer. Vind ik wel voldoende voor mijn eerste motor. Ik hoop dat ik tzt (als ik het rijbewijs heb) daar een leuke betrouwbare motor voor kan vinden en dat ik er goed op pas. Dat moet allemaal nog blijken natuurlijk. Voor nu, lees ik vooral mee.

opmerkingen/tips zijn uiteraard altijd welkom

gr
 
Vfr heb ik pas 10.000km ervaring mee, dus daar kan ik niet zoveel over zeggen. Maar ouwe K-bmw's heb ik er meerdere van gehad, en die zijn lang niet zo goed als de gemiddelde bmw-rijder beweert.
 
Ik ben zelf 1,98. En ik heb spijkerbroeklengte 38 voor de beeldvorming. Ik rijd een vfr800fi uit 1999, en ik kan er heel fijn op rijden, zelf wel eens 750km op een dag gereden.
Wel heb ik er een superbike stuur op gezet, zit lekkerder.
 
hahahaha 750 kmter :P
Das nog niks :X
ik heb nu enkele keren de 1000 kmter op een hele dag gereden en 80% binnendoor :X
Dan bende gewoon gaar zelfs op een vfr de dag er naar :+

Maar ja helaas is de mijne nu een olie boot :(
Iets met flink bagage en 5500 kmter in 12 dagen knallen waarvan 3 rustdagen waren.
Staat nu op 98.000 kmter en is helaas toe aan nieuwe klepseals denk ik want verbruikt nu gemiddeld een liter op 800 kmter :(
De sjims zitten nog steeds in de tolerantie die zijn gecontroleerd.
Zo zonde maar mijne gaat uit elkaar want zitten best nog nieuwe onderdelen op.
 
Dat ligt niet aan de afstand en ook niet aan de bagage, die VTEC verbruikte na 115k nog geen druppel.
Hij werd flink gebruikt maar wel heel consequent op temperatuur laten komen voordat hij echt aan het werk werd gezet.
Ik vraag me ook echt af wat je er mee hebt gedaan want de VFR blokken zijn normaal bulletproof.
 
hahahaha 750 kmter :P
Das nog niks :X
ik heb nu enkele keren de 1000 kmter op een hele dag gereden en 80% binnendoor :X
Dan bende gewoon gaar zelfs op een vfr de dag er naar :+

Maar ja helaas is de mijne nu een olie boot :(
Iets met flink bagage en 5500 kmter in 12 dagen knallen waarvan 3 rustdagen waren.
Staat nu op 98.000 kmter en is helaas toe aan nieuwe klepseals denk ik want verbruikt nu gemiddeld een liter op 800 kmter :(
De sjims zitten nog steeds in de tolerantie die zijn gecontroleerd.
Zo zonde maar mijne gaat uit elkaar want zitten best nog nieuwe onderdelen op.
Het oudste onderdeel zit OP de motor. :) :)
 
hahahaha 750 kmter :P
Das nog niks :X
ik heb nu enkele keren de 1000 kmter op een hele dag gereden en 80% binnendoor :X
Dan bende gewoon gaar zelfs op een vfr de dag er naar :+

Maar ja helaas is de mijne nu een olie boot :(
Iets met flink bagage en 5500 kmter in 12 dagen knallen waarvan 3 rustdagen waren.
Staat nu op 98.000 kmter en is helaas toe aan nieuwe klepseals denk ik want verbruikt nu gemiddeld een liter op 800 kmter :(
De sjims zitten nog steeds in de tolerantie die zijn gecontroleerd.
Zo zonde maar mijne gaat uit elkaar want zitten best nog nieuwe onderdelen op.


HUP nieuwe seals er in en verder knalle!!
Dit jaar de VFR ook maar eens gebruiken... Herfst 2015 gekocht.. nog geen 500km gereden en toen uit elkaar getrokken... jaar lang aan gewerkt.. althans een paar maandjes alleen door van allerlei dingen er tussen door gekomen en nooit echt meer de VFR afgemaakt om in 2016 te rijden. Moet nu toen maar wel gebeuren!!
 
Vfr heb ik pas 10.000km ervaring mee, dus daar kan ik niet zoveel over zeggen. Maar ouwe K-bmw's heb ik er meerdere van gehad, en die zijn lang niet zo goed als de gemiddelde bmw-rijder beweert.

Die indruk krijg ik inmiddels ook wel via meerdere kanalen. Laten we het erop houden, dat het een VFR wordt, mits hij past natuurlijk. Is er voor 2000 euro iets leuks te koop normaal gesproken? Liever wat ouder en meer km's en goed onderhouden, dan andersom natuurlijk.
 
Genoeg, ik denk dat als je naar een 2000 of ouder kijkt dat er dan meer dan genoeg te vinden is.
Vorig jaar was er een Fransoos die 5 ton op de teller had en bij de VFR club en op het forum daar rijden er ook meerdere mer meer dan 2 ton op de teller.
 
Ik heb het afgelopen jaar zo'n 40.000 km weggereden op een VFR800 vtec. Geen problemen ondervonden, starten-lopen. Vele malen betrouwbaarder dan BMW waar ik zowel de R als K uitvoering van heb gehad. Wat lichaamsgrootte betreft kan ik BERNDW niet adviseren want ik meet slechts een nederige 172 cm... Ik pas er dus prima op. Oriënteer je rustig, je koopt maar een keer je eerste motor.
 
Ik reed tot 2 jaar geleden de VFR800Fi. (1999) Kreeg toch wel wat last van m'n polsen en rug ( ook 1.93m ). Proefrit gemaakt op de nieuwe Crossrunner en was verliefd. Vorig jaar afgeschreven in Sauerland en van de verzekering een nieuwe gekregen. Zou geen andere willen!
 
HUP nieuwe seals er in en verder knalle!!
Dit jaar de VFR ook maar eens gebruiken... Herfst 2015 gekocht.. nog geen 500km gereden en toen uit elkaar getrokken... jaar lang aan gewerkt.. althans een paar maandjes alleen door van allerlei dingen er tussen door gekomen en nooit echt meer de VFR afgemaakt om in 2016 te rijden. Moet nu toen maar wel gebeuren!!
hahahaha ik heb geen skills om zover te gaan aan onderhoud ;)
wil ook eigenlijk omdat ik dadelijk elke dag 80kmt woonwerk ga doen en kleinere wielbasis motor kopen :X
Zal dan wel uitkomen op een 300gts vespa :o
Kan die tenminste elke dag de kleine schuur uitgetrokken worden
 
Het oudste onderdeel zit OP de motor. :) :)
hahahaha lol ja die lul die er op rijd is 31+
de motor nog net niet :P 1995 en vorig jaar helaas
nieuwe lagers rondom
hyperpro vering voor en achter
nieuwe banden
Ketting set
kleine beurt en nog meer dingen maar ja daarna alleen 6000 kmter gereden waarvan veel vakantie kmters met teveel bagage.
Ach ja is alleen nu uitgeschreven even kijken of we dat olie verbruik minder kunnen krijgen anders ben ik bang dat ik het kenteken ook inlever ;)
 
Laatst bewerkt:
hahahaha ik heb geen skills om zover te gaan aan onderhoud ;)
wil ook eigenlijk omdat ik dadelijk elke dag 80kmt woonwerk ga doen en kleinere wielbasis motor kopen :X
Zal dan wel uitkomen op een 300gts vespa :o
Kan die tenminste elke dag de kleine schuur uitgetrokken worden

Zo'n vespa 300gts is best een leuk ding hoor :Y afgelopen zomer nog een week mee gereden (in Italië ). En met een akrapovic demper klinkt het best lekker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan