Aprilia SL1000 Falco --> deeltje 4

Ik bedoel een honda fireblade 954 😉
Zeg maar de opvolger van je 929. Maar eerst mijne ff verkopen.

aha :t

zeer gaaf .

ik ben voor de 929 gegaan omdat hij iets minder spartaans is en ik vind het gewoon een mooi model , vooral in de geel blauwe kleustelling .


Jammer dat het vies en glad weer is met veel pekel , had graag even een rondje blade gedaan :)
 
Lekker, de falco wilde niet starten vandaag, 3.2v op de accu. Opladen helpt niet meer, waarschijnlijk overleden door de verschrikkelijke kou van de afgelopen tijd. In maart 2016 een nieuwe geplaatst en de bon is natuurlijk onvindbaar! Maargoed garantie zal er wel niet in zitten, zal wel een gebruikersfout zijn wegens te ver ontladen. Welke accu hebbe jullie erin en hebben jullie ervaring met lithium ion accu's.
 
Laatst bewerkt:
Ben bang dat een bon je weinig helpt ook. Een accu kan snel kapot zijn zul je waarschijnlijk horen, kunnen ze niets aan doen.
 
Lekker, de falco wilde niet starten vandaag, 3.2v op de accu. Opladen helpt niet meer, waarschijnlijk overleden door de verschrikkelijke kou van de afgelopen tijd. In maart 2016 een nieuwe geplaatst en de bon is natuurlijk onvindbaar! Maargoed garantie zal er wel niet in zitten, zal wel een gebruikersfout zijn wegens te ver ontladen. Welke accu hebbe jullie erin en hebben jullie ervaring met lithium ion accu's.


Heb mijne altijd aan de lader, sindsdien nooit meer acccu-issues.
 
Lekker, de falco wilde niet starten vandaag, 3.2v op de accu. Opladen helpt niet meer, waarschijnlijk overleden door de verschrikkelijke kou van de afgelopen tijd. In maart 2016 een nieuwe geplaatst en de bon is natuurlijk onvindbaar! Maargoed garantie zal er wel niet in zitten, zal wel een gebruikersfout zijn wegens te ver ontladen. Welke accu hebbe jullie erin en hebben jullie ervaring met lithium ion accu's.

Accu idd altijd aan de optimate, zeker in koud weer krijgt je accu wel op z'n flikker (capaciteit van een accu gaat enorm naar beneden, en wellicht dikke olie is samen een vervelende combi).

Heb je ook de 'connector mods' gedaan? Scheelt enorm in bijladen tijdens rijden.
Acccu welke ik nu heb is een Yuasa YTX14H-BS volgens mij. Beetje googlelen geeft snel uitsluitsel welke je moet hebben. Deze heeft een H in de naam, van 'High Performance'. Ik heb nu de optimate + connector mods + zware accu. Gaat super fijn samen.
 
Ik heb de connectormods nog niet gedaan, Bedankt voor de tip, als het beter weer is maar eens over buigen. Die yuasa had ik ook en komt er weer in.
 
Aapie staat er een beetje kaal bij. Eindelijk tijd voor wat onderhoud en schoonmaak werk.

full

full


Laatste beetjes zout weg halen. Bougies en filter liggen bij de buurman. :P

Pootjes gaan volgende week naar Rooske. Achterband houdt het goed met die supergrote mushroom er in. Maar gat is gewoon te groot, dus vervangen. Ik heb een setje MPR4 liggen met achter een 190/55. Motor mag ietsjes lager. Daarom gaat hij achter 1 cm omlaag en voor 1 ring. Blijft hij hetzelfde staan.

Ik had het ooit eens uitgerekend maar weet het niet meer zeker. Heb ik aan drie liter olie nu genoeg? Ik dacht van wel. Ik zal voor de zeker wel een litertje bij bestellen.
 
Nadat ik een Tuono 2003 veer en linkdelen heb gekocht, wilde ik ook deze linkdelen even servicen.
Bij Aprilia Parts kwam ik uit op een bedrag van €165.

Na een beetje zoeken (En via de FB pagina van Aprilia Performance) kwam ik bij Griff van AP uit.
Inclusief verzenden kostte me dit €126.. Enige nadeel: langer wachten op mijn onderdelen. Nu in de winter geen probleem.
 
Van mijn (net gekochte) falco Streeftfighter is de dashboard verlichting kleur groen. Ik zie op foto's ook rode dashboard verlichting voorbij komen. Kan ik dit instellen of moeten er andere lampjes in?
Ook zit er ter plaatse van de jiffy een flinke deuk in de uitlaatbocht. Het lijkt eigenlijk enigszins zo te horen om zodoende de jiffy 'ruimte' geven, maar ergens twijfel ik hier ook wel aan aangezien er toch een behoorlijke vernauwing door ontstaat. Iemand een idee of dit zo hoort.?
full
 
Gefeliciteerd met je Falco. Mijn dash is ook groen hoor. En aangezien het hier over een uitlaat gaat. Heb de mijne lichtjes opgepoetst. Totaal niet nuttig maar wel weer fris. En straks verdwijnt hij weer achter de bak. -O-

full
 
Laatst bewerkt:
Ook maar even geïnformeerd wat het zou kosten om mijn brug, uitlaten en velgen te laten poederen. Al twijfel ik of dat ik dat blauw maar gewoon dat magisch OZ blauw hou.
 
Ook zit er ter plaatse van de jiffy een flinke deuk in de uitlaatbocht. Het lijkt eigenlijk enigszins zo te horen om zodoende de jiffy 'ruimte' geven, maar ergens twijfel ik hier ook wel aan aangezien er toch een behoorlijke vernauwing door ontstaat.

Bij mijn Falco heb ik precies dezelfde deuk.. Maar of ie daar hoort of dat het een gevolg is van een schuivertje..? Geen idee eigenlijk. Ik dacht zelf altijd dat het een schade was.

Ook maar even geïnformeerd wat het zou kosten om mijn brug, uitlaten en velgen te laten poederen. Al twijfel ik of dat ik dat blauw maar gewoon dat magisch OZ blauw hou.

Behandel je de uitlaten nog na het schuren? Anders hangen ze er snel weer verweerd bij denk ik.. '(
En uitlaten poederen, wordt dat niet veel te warm? OZ's horen blauw of goud vindt ik.

En dan nog even wat eigen input: Heeft iemand een recht subframe in de aanbieding? Ik heb de mijne geprobeerd te richten, maar dit is een complexe issue.
 
Laatst bewerkt:
Blauw it is. Beetje olie, meer niet. Verkleuren doen ze toch wel. Zat allemaal pekeltroep aan enzo. De Leo's worden net aan handwarm. Hooguit de linkpijpen heet. Maar daar heb je spesjaal poeder voor tegenwoordig. Vandaag ook ontdaan van pootjes, staat nu te balanceren in de schuur. Ben nog aan het kijken voor een andere koplamp. Zoveel gedachten maar wat ik wil is nogal prijzig voor een lampje. Maar wel iets enduro stijl. Ik zag gister een KTM dual-5 leek mij wel leuk. -O-

full


Behandel je de uitlaten nog na het schuren? Anders hangen ze er snel weer verweerd bij denk ik.. '(
En uitlaten poederen, wordt dat niet veel te warm? OZ's horen blauw of goud vindt ik.
 
. Ben nog aan het kijken voor een andere koplamp. Zoveel gedachten maar wat ik wil is nogal prijzig voor een lampje. Maar wel iets enduro stijl. Ik zag gister een KTM dual-5 leek mij wel leuk.

Verwacht je geen problemen met de aansturing van de dashboard? Of zit er al niet meer de originele meer in de huidige koplampunit?
 
Laatst bewerkt:
Ik ga aankomend weekend een testritje maken op een multistrada, ik wil toch weer terug naar 1 motor waar de vrouw achterop kan en dat kan op de Falco gewoon niet echt lekker.
Mocht het wat zijn dan gaat de Falco in de verkoop, maar ik vind het een beetje lastig om een praagprijs te bepalen of de waarde bij inruilen.
Even opfrissen, het gaat op deze Falco uit 2003, onderhoud is netjes in orde, nette banden, ketting en km stand is <35000.
full
 
Laatst bewerkt:
Ik ga aankomend weekend een testritje maken op een multistrada, ik wil toch weer terug naar 1 motor waar de vrouw achterop kan en dat kan op de Falco gewoon niet echt lekker.
Mocht het wat zijn dan gaat de Falco in de verkoop, maar ik vind het een beetje lastig om een praagprijs te bepalen of de waarde bij inruilen.
Even opfrissen, het gaat op deze Falco uit 2003, onderhoud is netjes in orde, nette banden, ketting en km stand is <35000.
[afbeelding]

Waarde bij inruil bepaal jij niet, maar degene die het bod doet. ;-)
Denk dat je heel blij mag zijn met een inruilbod boven de 1500 euro. Falco's zijn gewoon niet courant, dus een handelaar heeft ze niet graag.

Verkoop je de motor zelf, denk ik je met geduld rond de 2500 moet kunnen vangen, zeker omdat je een deel van de originele fighter onderdelen erbij hebt.

Ik zou zeggen, kijk een beetje rond op alle verkoop sites en verbaas je over de vraagprijzen.
 
nou, toch niet helemaal, bij 1500 euro gaat er helemaal niks ingeruild worden, 2500 is niet verkeerd bij inruil, Molenaar gaf er vorig jaar 2500 voor.
Maar inderdaad, je hebt bij een falco veel motor voor weinig geld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan